וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת סלולר: נוקיה E65

דידי חנוך

19.4.2007 / 18:20

הוא טלפון עסקי, אבל הוא לא נראה ככה. לא ברור מי קהל היעד שלו, אבל נוקיה E65 סקסי מאד

מערכת וואלה!

התרשמתי מנוקיה E65 עוד כשראיתי אותו לפני מספר חודשים בכנס ה-3GSM בברצלונה. הוא היה מפתיע במספר אופנים, שכולם מסתובבים סביב המילה הזאת: עיצוב. הוא היה יפה, וזה לא משהו שאנחנו רגילים לומר על מכשירים של נוקיה. מעבר לכך, הוא היה טלפון של המחלקה העסקית של החברה. חלק מסדרת E שהתאפיינה עד כה במכשירים שימושיים ומועילים אך מכוערים.

החשיבה שהתוותה את העיצוב של E65 היתה בניית מכשיר עסקי לאנשי עסקים שמיילים ניידים והודעות SMS לא נמצאים במקום גבוה בסדר העדיפויות שלהם. במקום המקלדת המלאה הנהוגה כיום בסמארטפונים עסקיים, E65 מצויד בכפתורים ייעודיים שהפוקוס שלהם הוא יישומי קול: רשמקול, שיחות ועידה וכפתור השתקה.

E65 מצויד ביכולות ששמות אותו אי שם בין העסקי לפרטי, והשאלה היא האם יש קהל יעד ליכולות האלה, וכמה נוח להשתמש בהן? על השאלה הראשונה רק הזמן יענה, אבל על השנייה יש לי תשובה, פרטנית סעיף-סעיף.

עיצוב

כאמור, מעולם לא היה בישראל מכשיר מעוצב כל כך של נוקיה. מדובר הרי בחברה שגם מכשירי האופנה שלה נוטים להיות מכוערים כמו הלילה ושנבנתה בזכות יכולות ואמינות ולא בזכות יופי ועיצוב. אבל E65? הוא יפה. אין מה לומר.

בנוקיה הפיקו לקחים מסליידרים קודמים כגון 6280, ופתיחתו וסגירתו של המכשיר היא חוויה נוחה ונעימה בהרבה מאשר במכשירים קודמים. זה הסליידר הראשון של החברה שלא נותן תחושה של צעצוע, כי אם של מכשיר סולידי. גם הציפוי המחוספס שמכסה את רוב המכשיר מסייע לתחושה שמדובר במכשיר עבודה.

מבחינת העיצוב הפיזי של המכשיר - סעיף שתמיד יש השקה מסוימת בינו לבין הממשק - יש לציין את הכפתורים הנוחים בצד ששולטים בשפת ההקלדה ומפעילים את הרשמקול (עליו, בהמשך) . יש גם כפתורים נוספים בחזית המכשיר, כולל כפתור ייעודי לשיחות ועידה וכפתור MUTE. הכפתורים נוחים לשימוש - הם מגיבים בקלות אך מופרדים באופן שמאפשר ללחוץ במהירות מבלי להתבלבל. ברמה הפונקציונלית, העיצובים של נוקיה תמיד היו הטובים מכולם, והמכשיר הזה אינו יוצא מן הכלל.

ממשק - פיזי

כל חברה שיודעת את העבודה מצטיינת במשהו. אצל נוקיה, זה תמיד היה הממשק. וגם כשהמתחרים מצמצמים את הפער - והם מצמצמים, הממשקים של נוקיה הם עדיין הטובים ביותר בעולם. הממשק הפיזי של נוקיה E65 מעולה מבחינת ביצוע, אבל קצת בעייתי מבחינת קונספט. מדובר בממשק בנבנה במיוחד למי שמנהל שיחות ועידה בסלולרי דרך קבע. כמה אנשים כאלה יש? לא ברור, אבל כנראה לא הרבה. אולי מכשירה יותר, אבל זה מעט בלתי סביר.

כפתור הרשמקול, לעומת זאת, הוא ביצוע מצוין לקונספט מועיל. פשוט, נוח, אינטואיבי. ככה צריך.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ממשק - תוכנה

סימביאן, מערכת ההפעלה עליה רץ המכשיר, היא מערכת הפעלה שהתגובות אליה קוטביות לגמרי. יש כאלה שאוהבים את היכולות שלה ואת העובדה שהיא מערכת ההפעלה הסמארטפונית היחידה שבאמת נבנתה לסלולר ועדיין מספקת היצע רחב מאד של אפשרויות. מצד שני, יש את אלה שמתבאסים מהמהירות שלה ומהמורכבות שלה. אם כל מה שאתם רוצים הוא שימוש במספר יישומים בסיביים, אין לכם מה לעשות עם מערכת הפעלה סימביאנית, גם לא בגרסה 9.1 המשופרת והמהירה יותר - יחסית - הכלולה ב-E65. עם זאת, למי שרוצה יותר יכולות ויותר גמישות ויותר שליטה על המראה וההתנהגות של הסלולרי שלו, זאת באמת מערכת ההפעלה הטובה בעולם.

אינטרנט וקישוריות

E65 הוא הטלפון הקומפקטי ביותר בישראל המצויד בחיבור WiFi. מכיוון שהוא מצויד בדפדפן המינימאפ, הרי שהשילוב בין הויפי לדפדפן מספק את חוויית הגלישה הטובה ביותר בטלפון סלולרי במימדים שלו, וחוויה שקרובה מאד לזו אשר ניתן למצוא ב-E61 בעל המסך הגדול יותר. בנוסף, יש גם קישוריות בלוטות', דור שלישי, אינפרה אדום ו-USB. במילים אחרות, לא תמצאו מכשירים עם הרבה יותר אפשרויות חיבור מזה.

מולטימדיה וצילום

שתי יכולות שפעם לא ניתן היה למצוא במכשירים עסקיים ואשר זולגות לקטגוריה הזאת לאחרונה הן מולטימדיה וצילום. ו-E65 אינו יוצא מן הכלל מהבחינה הזאת. מצלמת 2 המגפיקסל ונגן המוזיקה החביב של נוקיה נותנים בסיס טוב מאד, ומערכת ההפעלה הסימביאנית מאפשרת להתקין מגוון רחב של יישומי צילום ומולטימדיה נוספים. קשה למצוא הבדל בין המכשיר הזה למכשירים צרכניים מתקדמים של נוקיה מהבחינה הזאת.

שורה תחתונה

הבעיה הגדולה ביותר של E65 היא שיש בו תחושה מסוימת של תפסת מרובה - לא תפסת. היותו מכשיר עסקי מעלה את רף המחיר שלו באופן כמעט אוטומטי לרף הגבוה ביותר כיום. והעובדה שמכשירים חדשים של נוקיה בדרך כלל לא נכללים במבצעים אומרת שמחיר 79 ש"ח לחודש (2844 בסה"כ) לשלושים ושישה תשלומים הוא גם המחיר האפקטיבי לצרכן.

מחיר גבוה כזה הוא מחיר שרוב הצרכנים הפרטיים לא ישלמו על מכשיר שיכולות האקסטרה שלו נמצאות בטווח הממוצע (מצלמת 2 מגפיקסל בלבד, דור שלישי ולא 3.5, אין רדיו). ולתחושתי, רוב אנשי העסקים שמוכנים להשקיע כסף רב במכשיר יעדיפו לשלם יותר ולקבל מכשיר בעל מקלדת מלאה.

אבל לאנשי עסקים שלא צריכים מקלדת, ומוכנים להשקיע את הכסף, E65 הוא בחירה מצוינת. שילוב היכולות שלו מאפשר להם להנות ממכשיר שהוא גם יעיל וגם כיפי, והעיצוב שלו הופך אותו למחשב שכיף להשתמש בו. לצרכנים פרטיים כדאי לחכות קצת, בתקווה שהמחיר ירד או שיגיע לארץ N95.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully