וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: סוני DSC-T100

ארז בן ארי

22.4.2007 / 10:20

המצלמה החדשה של סוני אמנם יקרה, אבל עולה על המתחרות כמעט בכל משתנה אפשרי

המצלמות הדיגיטליות של סוני תמיד נחשבו למשוכללות, יוקרתיות...ויקרות. דגם DSC-T100 הוא הדגם החדש בסדרת האולטרא קומפקטיות של סוני, ומציע פיצ'רים ותכונות מרשימות ביותר, לבעלי הממון שיכולים להרשות לעצמם. מלבד החיישן הענק של 8 מגה פיקסל, והמסך הענק לא פחות שמאחור, מציעה המצלמה גם זום חזק ויכולת צילום מהירה במיוחד.

תכונות מפתח

מדי שנה, היצרנים מתחרים ביניהם על הוצאת מצלמות בעלות רזולוציות גבוהות יותר ויותר, אף על פי שהדבר דיי מיותר וכל צלם ביתי ממוצע יוכל להסתדר מצוין גם עם דגמי ה - 4 מגה פיקסל של לפני שלוש שנים. סוני לא מתכוונת להישאר מאחור ולכן מציעה בדגם זה 8 מגה פיקסל. זה לא ממש משפר את החיים, אבל חלק מהתכונות האחרות בהחלט חשובות – זום אופטי X5 חזק וטוב, ייצוב תמונה אופטי המקל על צילום בתנאי תאורה רעים או על בעלי ידיים בלתי יציבות, זיהוי פנים המקל על צילום של אובייקטים נעים כגון ילדים, מצב מאקרו חזק המאפשר צילום עד 1 סנטימטר מהמצלמה וכמובן – מסך ענק באיכות גבוהה. תכונה חשובה שמצאנו בדגם הזה והייתה חסרה בדגמים קודמים היא החיבור לתלת-רגל, ואנחנו שמחים שסוני חשבו על זה.

אחיזה וממשק

המצלמה של סוני היא מצלמה יפה ונוחה לשימוש – היא קטנה ודקה, ונכנסת בקלות בכל תיק או כיס, מוכנה לשליפה מיידית. העדשה מוגנת במכסה רציני שמשמש גם כמתג ההפעלה של המצלמה, והזזתו כלפי מטה מזניק את המצלמה לפעולה במהירות הבזק. סוני משתמשים במערכת מיוחדת של עדשות של קארל זייס (צייס בגרמנית המקורית - Zeiss) שאיננה דורשת פתיחה החוצה, וזה חלק מהותי ממהירות התגובה של המצלמה. בעלי אצבעות גדולות יתקשו לתפעל את המצלמה, לדעתנו, אך האדם הממוצע יהנה מאוד מהגודל, שמאפשר לשלוף את המצלמה ולצלם את הרגעים הספונטניים בחיים. אהבנו מאוד את יכולת הצילום-המהיר, שמאפשר צילום רציף של 2 תמונות בשניה כמעט ללא הגבלה. מדובר בפיצ'ר מעולה לצילום של ילדים וחיות, או סתם אירועים מהירים.

איכות תמונה

העדשות של צייס נודעות ברחבי העולם באיכותן, וסוני לא חסכו במאומה בשימוש באלקטרוניקה האיכותית ביותר. חיישנים בעלי רזולוציה גבוהה הם בעלי נטייה לסבול מרעש דיגיטלי, אך אנו לא הבחנו בשום לכלוכים בתמונה, והמצלמה מפיקה תמונות באיכות גבוהה מאוד. הזום החזק מוסיף גם הוא למשוואה, וזמינותה של הרזולוציה הגבוהה מאפשרת גמישות גבוהה בחיתוך התמונה. הכוונה היא שגם אם צילמנו ציפור בשמיים, והיא מופיעה בקטן בפריים, עדיין אפשר לחתוך מהתמונה רק את האמצע ולקבל את הציפור בכמעט פריים מלא, בזכות הרזולוציה הגבוהה של הצילום המקורי. אנחנו עדיין סולדים קצת מהמרדף אחרי הפיקסלים, אך חייבים להודות שיש בכך יתרון מסוים.

עוד בוואלה!

לשלם זול על חבילת הסלולר! עכשיו גם אתם יכולים

לכתבה המלאה

אביזרים ותוספות

המצלמה מגיעה עם כרטיס זיכרון של 256 מגה, נרתיק נשיאה, סוללת ליתיום נטענת (ייחודית למצלמה) וצ'ופר – סדנת צילום. בקופסא מצאנו גם שלל ספרי הוראות בשפות שונות, כולל עברית. לדעתנו, 256 מגה זיכרון הם מעט מאוד בימינו, במיוחד ברזולוציה הגבוהה של המצלמה. יוצא מכך שהקונה המאושר יצטרך להוסיף לפחות 100 שקלים נוספים כדי לקנות כרטיס של גיגה וזה קצת חורה לנו בהתחשב במחירה הלא זול של המצלמה. ישפאר – יכולתם לתת טיפ טיפה מעבר! גם הנרתיק שמצורף למצלמה לא הרשים אותנו באיכותו. מדובר בנרתיק בלתי מקורי שלא ממש מתאים למצלמה והופך אותה מתכשיט יפה למפלצת מכוערת. סדנת הצילום היא רעיון נחמד, אך יש לנו הרגשה שרוב המשתמשים אינו מממש אותו.

סיכום

כרגיל, סוני מציעים מוצר שהוא State of the art – מוביל על המתחרים בכמעט כל הקטגוריות. המצלמה מכילה שלל פיצ'רים ותכונות טובות וחשובות, ומפיקה תמונות איכותיות בכמעט כל מצב, ותכונות הצילום המהיר מאפשרות להפיק תוצאות טובות במקום שמצלמות רבות אחרות יכשלו. הנקודה היחידה לרעתה היא המחיר הגבוה, במיוחד בהתחשב בחבילת התוספות, אך עבור מי שיכול להרשות לעצמו להוציא 2,200 ש"ח (המחיר הזול בשוק. המחיר הרשמי הוא 3300 ש"ח) על מצלמה דיגיטלית, בהחלט מדובר במוצר מצוין.

מפרט טכני

הפרדה: 8 מגה פיקסל (גודל תמונה: 2448 X 3264 )
זום: X5 אופטי, X10 דיגיטלי.
מסך: 3 אינצ'
סוללות: ליתיום נטענת
זיכרון: Memory Stick Pro Duo
מאקרו: עד 1 סנטימטר.
גודל: 92X59X22 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully