וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גירסה חדשה לאובונטו

יזהר גביש

22.4.2007 / 12:51

כתוצאה מעומס גולשים, קרס אתר הבית של הפצת הלינוקס הפופולרית במהלך יום ההשקה

הגירסה החדשה של הפצת הלינוקס הפופולרית אובונטו, שזכתה לשם Feisty Fawn, שוחררה, וזמינה כעת להורדה. אובונטו נחשבת להפצת הלינוקס הפופולרית ביותר עבור מחשבים ביתיים, בין היתר בזכות הידידותיות שלה למשתמשים חדשים ותהליך ההתקנה הפשוט שלה. הציפייה לגרסה החדשה של ההפצה הייתה גבוהה, ובעקבות כך אתר הבית של אובונטו קרס תחת עומס הגולשים, ולא היה זמין במהלך מרבית יום ההשקה.

הגירסה החדשה, שמספרה 7.04, כוללת מספר תכונות חדשות: תהליך ההתקנה של המערכת שופר, כך שכעת היא מסוגלת לייבא נתונים כגון אתרים מועדפים מהאינטרנט אקספלורר או אנשי קשר מיאהו מסנג'ר - כבר במהלך ההתקנה. גם התמיכה בסוגי מדיה שופרה, ואובונטו מסוגלת כעת לזהות ולהתקין אוטומטית את הקבצים הנדרשים כדי לנגן קבצי אודיו ווידיאו. הגרסה החדשה כוללת גם תמיכה טובה יותר בכרטיסי מסך בתוספת אפקטים גרפיים מרשימים לשולחן העבודה, כמו גם תמיכה משופרת ברשתות ובחיבור לאינטרנט. הגירסה החדשה זכתה גם לתמיכתה של חברת סאן, שתתמוך בשילובה של טכנולוגיית ג'אווה עם אובונטו.

את אובונטו מפתחת חברת קנוניקל (Canonical), לצד מתנדבים מרחבי העולם. קנוניקל נוסדה ב-2004 על ידי מרק שטלוורת', יזם ומיליונר דרום אפריקאי, במטרה לפתח הפצת לינוקס חדשה וחופשית לחלוטין. מאז הקמת קנוניקל ב-2004, השקיע שטלוורת' כ-10 מיליון דולר בשנה בחברה ובפיתוחה של אובונטו, על אף שלא ברור כיצד הוא אמור להפיק רווחים מהפצת הלינוקס, שניתנת כאמור להורדה חינם. קנוניקל משיקה גרסה חדשה של אובונטו אחת לחצי שנה, ועד עתה היא הצליחה לעמוד בלוח הזמנים הנוקשה שקבעה לעצמה, הישג יוצא דופן בעולם הלינוקס. את אובונטו ניתן להוריד מאתר הבית של החברה, בגירסה למחשב האישי או לשרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully