וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

אלימות במשחקים שוב בכותרות, ושוב מנסים לעשות ממנה הון פוליטי. ומשחק הרשת בעולם של שר הטבעות מושק

ביום העצמאות 59 למדינת ישראל מצב תעשיית משחקי הוידאו שלנו לא מרהיב בעליל. רק אחת מתוך 3 הקונסולות של הדור השביעי נחתה בארץ ביבוא רשמי, וגם הקונסולה הניידת הנמכרת ביותר בעולם – Nintendo DS עדיין לא כאן. אז כן, יש לנו את המחשב האישי, וגם הפלייסטיישן 2 הוותיקה עדיין מייצרת להיטים כמו God of War 2, שיגיע לכאן בקרוב, אבל בסך הכל אנחנו די מפגרים אחרי העולם בכל הקשור למשחקים. כולי תקווה שבשנה הבאה הנתונים יהיו יותר מעודדים, אבל גם עכשיו יש לנו סיבה לצהלה, לפחות אצלנו לא מאשימים את המשחקים בפיגועים.

מלחמת העצמאות

הנושא של רדיפת גיימרים כבר נטחן כאן בטור אותו פרסמתי לפני שבוע, אבל מאז היו כמה וכמה עדכונים לפרשה הזאת. כזכור לכם, מספר שעות לאחר הטבח באוניברסיטת וירגיניה התראיין עורך הדין הפסיכוטי ג'ק תומפסון לתחנת פוקס ניוז והאשים את משחקי המחשב במעשיו של הרוצח. סתם ככה האשים, בלי שום מידע או נתונים. מאז מצאו השוטרים כי הפושע לא היה גיימר, אבל הכדור החל להתגלגל, ומגיע עכשיו למימדים עצומים
אליוט ספיצר, מושל מדינת ניו יורק,הבין שדיבורים על משחקים אלימים יביאו לו קולות של הורים מודאגים, והחליט השבוע לעשות משהו בנידון, כל עוד הנושא נמצא בכותרות העיתונים. הנשק שלו – חקיקה. האויב – מכירת משחקי מחשב אלימים לקטינים.
אני מרשה לעצמי לנסות ולחזות את העתיד כאן, בהסתמך על עשרות מקרים שקרו בעבר: יכתבו חוק שמטרתו להעניש את המוכר שמאפשר לקטין לקנות משחק בו מומלץ לשחק מגיל 18, החוק יעבור, עורכי דין מטעם איגוד מפתחי משחקים ילכו לבית משפט, השופט יכריז שהחוק נוגד את חוקת ארצות הברית אשר מגנה על משחקים תחת הסעיף של חופש הביטוי, הפוליטיקאים ישלמו הוצאות משפט, הנושא יישכח עד הבחירות הבאות. אם אני טועה, אסכים לאכול קישוא, וזה לא משהו אליו אני מסכים בקלות. לידיעת ארגון מגדלי הקישואים, אין לי שום דבר נגד המוצר שלכם, הוא פשוט לא טעים לי.

מלחמת ההתשה

אם כבר הזכרתי את ג'ק תומפסון, האיש די מדוכא השבוע לאחר שהצעצוע האהוב עליו נלקח ממנו לתמיד. האיש תמיד אהב לרדת על משחקי חברת Take Two וחברת הבת שלה Rockstar – Grand Theft Auto ו-Manhunt. לפני זמן מה, Take Two תבעה אותו על שלל שטויות שעשה בעבר, והוא השיב בתביעה משלו, בה טען כי כולם קונספירטורים מגעילים ורוצים להרוס אותו.

השבוע הושגה פשרה בשתי התביעות, בה הסכים תומפסון לעולם יותר לא לאיים או לתבוע את טייק טו בשביל למנוע את מכירות משחקיה. אם זה לא מספיק, הוא גם מבטיח לא להאשים את החברה או את שותפותיה העסקיות בכך שגרמו לנזק כלשהו על ידי מכירת המשחקים. בתמורה לזה, Take Two ביטלה את התביעה שלה כנגדו.

אולי עכשיו, כשיש לו יותר זמן פנוי, יתחיל תומפסון לעשות משהו מועיל, כמו לבנות ספינות בבקבוק או לגדל אגסים, כי כולנו יודעים שאין מספיק אגסים בעולם.

מלחמת הטבעת

ה-24 באפריל 2007 הוא לא רק יום העצמאות של מדינת ישראל, אלא גם יום הולדתו הרשמי של עולם מקוון חדש, אשר מוצג במשחק התפקידים ההמוני Lord of The Rings Online. בעוד מספר שעות תחלנה האדמות הפוריות של הארץ-התיכונה להירמס על ידי עדר של הוביטים, עלפים, גמדים ובני אנוש חדשים.
לפני זמן מה יצא לי לשחק מספר שבועות בכותר החדש, והחוויה היתה בהחלט מגניבה. מעולם לא הייתי מעריץ נלהב של ספרי טולקין, אבל העולם אותו יצר מתאים מאוד למשחק המוני, והמעריצים של 'שר הטבעות' צפויים לנהור לשם בהמוניהם. אני בספק אם קברניטי World of Warcraft משקשקים מפחד, אבל זהו המשחק הראשון שראינו מזה זמן רב עם סיכוי ממשי לגנוב חלק ממנויי WoW. בשבוע הבא, כשיגיעו נתוני המכירות הראשוניים, נדע אם יש לפרנסי אזרות' סיבה לדאגה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully