וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצמאות שלי היא קונסולה ניידת

23.4.2007 / 19:00

בימים טרופים אלה, מה חשוב יותר מקצת הנאה שאפשר לקחת בכיס? קונסולות ניידות הן העצמאות ליהנות בכל מקום

ההיכרות שלי עם הקונסולות הניידות התחילה, באופן מוזר למדי, עוד לפני שהגעתי לישראל. כשגדלתי באוקראינה בסוף שנות ה-80 ותחילת שנות ה-90 לא ממש שמעתי על משחקים אלקטרוניים ניידים מערביים או יפניים דוגמת גיימבוי, והקונסולה הראשונה שלי נקראה אלקטרוניקה ימ-02.

מדובר היה במסך עם ארבע כפתורי משחק ושלושה כפתורי אפשרויות, עליו ניסה זאב קפיטליסט לתפוס ביצים אותן הטילו ארבע תרנגולות בארבע הצדדים של המסך. המטרה שלכם הייתה לתפוס את הביצים עם סל לפני שתשברנה והאפרוחים יברחו, מה שנראה לי עכשיו מאוד ביזארי, כיוון שהשאיפות של הזאב היו קפיטליסטיות בבירור – הוא בא לעשוק את התרנגולות הקומוניסטיות שמטילות ככל יכולתן בשביל האדם הפשוט.

בזמנו לא ייחסתי לדמויות חשיבות, רק ישבתי במשך שעות על גבי שעות וניסיתי להגיע ל-999 נקודות, כי מישהו אמר לי שאם עוברים אותן אז יש סרטון סודי. שקרנים עלובים, לא סרטון ולא נעליים, אחרי שביום בהיר אחד משאלת חיי התגשמה והגעתי לשיא הנכסף, הספירה פשוט התאפסה. לא יכלתי להמשיך לחיות במקום בו שבירת שיאים לא מתוגמלת כראוי, אז עליתי לארץ.

עולם חדש ומופלא

הו, ישראל, ישראל – ארץ המגסון והגיימבוי אותם לא יכולתי להרשות לעצמי, את הכרת לי את הטטריס הנייד. למרות שהמשחק פותח ברוסיה, הגרסאות הניידות שלו לא הגיעו לברה"מ-לשעבר עד אמצע שנות ה-90, לפחות לא במחיר הגיוני כלשהו. כאן, לעומת זאת, אפשר היה לקנות אחלה של טטריס ב-30 שקל, ומעבר לעשרות סוגי הפאזל שהיו בגרסה שקניתי, מצאתי שם גם משחק מכוניות מגניב לאללה. טוב, אולי הוא לא היה מגניב, בלוקים נוסעים שצריכים להימנע מהתנגשות בבלוקים אחרים הם לא שיא הכיף, אבל בשבילי זה היה מספיק בשביל לברוח לעולם אחר ולשכוח מכל הבעיות שהיו לי, והחברים שלא היו.

אחר כך הגיע גם גיימבוי קולור, ואיתו גם מאגר משחקים מדהים בגודלו של נינטנדו. עכשיו, יומיים אחרי השקת הגרסאות החדשות של פוקימון לנינטנדו DS, אני עדיין זוכר את המשחקים המוקדמים יותר בסדרה, ולא זוכר מה קרה בחודשים בהם שיחקתי בכותרים הללו. לא פלא, הרי אם משחקים כמה שעות ביום, כל יום, המשחק יכול להיות מעניין יותר מהחיים עצמם.

התמכרות חיובית

עכשיו אני בעלים גאה של Nintendo DS, הקונסולה הניידת החדשה ביותר מבית נינטנדו, והקסם עוד שם. קונסולות משחקים ניידות מאפשרות לנו לברוח אל עולם טוב יותר בכל שעות היממה, גם אם אתם נמצאים במדבר ואין לידכם מספיק אור בשביל לקרוא ספר טוב.

הקונסולות האלה, כמו גם המשחקים שמייצרים בשבילן, תוכננו בשביל שימוש ארעי. לא משנה אם אתם נוסעים רבע שעה באוטובוס או טסים לחלק אחר של כדור הארץ, העולמות הקסומים אותם פותחים המכשירים האלה שמורים תמיד בתיק. אמנם אין כאן את הפעלת הדמיון שמתרחשת בזמן קריאת ספר טוב, אבל בשביל ספר צריך שקט ושלווה – הקונסולה באה עם צלילים מובנים. וגם אם אתם יושבים ליד תינוק בוכה, תמיד אפשר לשים אוזניות ולהתמכר לצלילים החמודים של זלדה או לוקורוקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully