וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל: סמנכ"ל הכספים לשעבר יחזיר 3.5 מיליון דולר

רויטרס

24.4.2007 / 14:15

עקב פרשת הבקדייטינג. ה-SEC מתכוונת להגיש תביעה נגד היועצת המשפטית לשעבר של אפל

סמנכ"ל הכספים לשעבר של ענקית המחשוב והאלקטרוניקה אפל פרד אנדרסון, הגיע להסדר עם הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) בגין מעורבותו בבקדייטינג (תיארוך לאחור) של האופציות באפל. כך מדווח העיתון "וול סטריט ג'ורנל". אנדרסון נקנס בכ-150 אלף דולר ובנוסף יחזיר 3.5 מיליון דולר בגין רווחיו מהבקדייטינג. עם זאת, אנדרסון לא יודה בעבירה כלשהי, לדברי מקורות ל"ג'ורנל‎".

כמו כן דיווח העיתון כי הרשות תגיש תביעה אזרחית נגד היועצת המשפטית של אפל לשעבר, ננסי היינן. היינן, לפי העיתון, תואשם במניפולציה של אחד ממענקי האופציות שלה כמו גם של סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל. היינן מתכוונת לכפור באשמה. הרשות לניירות ערך נמנעה מתגובה, ולא ניתן היה להשיג את תגובת אפל ואנדרסון‎.

אפל עצמה הודיעה בדצמבר כי תרשום הפרשה בסך 84 מיליון דולר בגין תיארוך לא נכון של יותר מ-6,400 אופציות. בדיקה פנימית שביצעה החברה גילתה שני מענקים חשודים שניתנו לג'ובס, אך קבעה כי לא ג'ובס ולא מי מחברי ההנהלה הנוכחית ביצעו עבירה. בקדייטינג הוא נוהג שנפוץ בחברות רבות בארה"ב, בייחוד במגזר ההיי-טק, במסגרתו נקבעו תאריכי הענקת האופציות בדיעבד, באופן שהיטיב עם מקבלי האופציות‎.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully