וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ובס אשם?

TheMarker

24.4.2007 / 21:15

סמנכ"ל הכספים לשעבר של אפל מגלגל את האחריות לפרשת הבקדייטינג אל המנכ"ל סטיב ג'ובס

סמנכ"ל הכספים לשעבר של ענקית המחשוב והאלקטרוניקה אפל סימול , פרד אנדרסון, הזהיר את המנכ"ל סטיב ג'ובס כי החברה תידרש לרשום הוצאות בגין בקדייטינג (תארוך לאחור) של מענקי אופציות למניות. מוקדם יותר היום הגיע אנדרסון להסדר עם רשות ני"ע בארה"ב (SEC) בגין חלקו בבקדייטינג של אופציות באפל, במסגרתו הסכים לשלם כ-3.5 מיליון דולר כדי ליישב את האישומים נגדו. עם זאת, אנדרסון לא נדרש להודות בביצוע עבירה כלשהי במסגרת ההסדר. כמו כן הגיש היום ה-SEC תביעה אזרחית נגד היועצת המשפטית של אפל לשעבר, ננסי היינן, בגין חלקה בפרשת הבקדייטינג.

אפל עצמה הודיעה בדצמבר כי תרשום הפרשה בסך 84 מיליון דולר בגין תארוך לא נכון של יותר מ-6,400 אופציות. בדיקה פנימית שביצעה החברה גילתה שני מענקים חשודים שניתנו לג'ובס, אך קבעה כי לא ג'ובס ולא מי מחברי ההנהלה הנוכחית ביצעו עבירה. בקדייטינג הוא נוהג שנפוץ בחברות רבות בארה"ב, בייחוד במגזר ההיי-טק, במסגרתו נקבעו תאריכי הענקת האופציות בדיעבד, באופן שהיטיב עם מקבלי האופציות.

אפל, הנמנית עם יותר מ-140 חברות בארה"ב הנתונות לחקירה בגין אי סדרים בהקצאת אופציות לעובדים, טוענת כאמור כי ג'ובס עצמו לא הרוויח מנוהל הבקדייטינג. עם זאת, בחודשים האחרונים אמרו גורמים המקורבים לחברה כי ג'ובס דווקא כן הרוויח מתארוך לאחור של אופציות, וכי מענק אופציות שקיבל בדצמבר 2001, בשווי 7.5 מיליון דולר, תוארך לאחור לחודש אוקטובר באותה השנה - מהלך שהגדיל, לפי החשד, את שווי האופציות שקיבל ל-20 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully