וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לכל שיר יש מילים

26.4.2007 / 15:31

כבר מזמן שניתן למצוא מילים לכל שיר ברשת. אבל עכשיו ניתן יהיה למצוא את זה באופן חוקי ביאהו

זמרים וזמרות עם דיקציה גרועה היו מאז ומעולם, אך אחרי המצאת רשת האינטרנט קל יותר להבין מה בדיוק הם רוצים מאיתנו בעזרת אתרי חיפוש מילים לשירים. ואמנם, עד כה ראינו בעיקר אתרי חובבים עם תמלילים לא רשמיים שכוללים לא פעם טעויות ואי-דיוקים. חברת יאהו החליטה לתקן את המצב, והוסיפה לאתר המוזיקה שלה – Yahoo Music, אפשרות של חיפוש מלים לכ-400,000 שירים, כשכל התמלילים רשמיים ומאושרים על ידי חברות התקליטים האמריקאיות.

כל התמלילים מגיעים מחברת Gracenote, המפעילה את בסיס הנתונים CDDB בו משתמשות תוכנות כמו ווינאמפ ואייטיונס בשביל להוציא מידע על דיסקים אותם המשתמש מכניס לכונן. הפעם, בשביל למצוא מלים לשירים, צריך רק להכניס את שם השיר או את חלק מהמלים לתוך שורת החיפוש של יאהו מיוזיק. הדבר שימושי מאוד גם אם שמעתם שיר ברדיו, אתם זוכרים כמה מלים ממנו, אבל לא יודעים מי המבצע.

חברות התקליטים לא הרשו לאיהו להציג מלים לשירים סתם ככה, אלא בגלל רווחי הפרסום אותם צפויה החברה לקבל בעקבות זרם גולשים חזק יותר לאתר. אחרי הכל, חיפוש מלים לשירים הוא אחד מעשרת סוגי החיפוש הפופולריים ביותר באתרים גדולים, כך טוענים אנשי Gracenote הצעד המתבקש הבא יהיה לשלוח מכתבי איום משפטיים לאתרי חובבים שמתמללים שירים בלי רשות, והקרב הזה עלול להיות ארוך מאוד ועקוב מדם וירטואלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully