וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניוז קורפ מתכננת מייספייס סיני

סוכנויות הידיעות

27.4.2007 / 11:47

כך דיווח "אינטרנשיונל הראלד טריביון"; ניוז קורפ תקים בשל כך מיזם משותף עם שתי חברות הון סיכון, אחת מהן סינית

ענקית המדיה ניוז קורפ, של המיליארדר רופרט מרדוק, חתמה על עסקה שמטרתה להביא את אתר הרשתות החברתיות הגדול ביותר בעולם, מייספייס, למדינה המאוכלסת ביותר בעולם - סין. כך דיווח העיתון "אינטרנשיונל הראלד טריביון".

לפי העיתון, ניוז קורפ ושתי חברות הון סיכון שכרו את שירותיו של בכיר לשעבר בענקית התוכנה האמריקאית מיקרוסופט, כדי שייסע להן לקבל זיכיון להפעיל את אתר מיי ספייס בסין. זאת, בכוונה להשיג דריסת רגל בשוק האינטרנט בעל הצמיחה המהירה ביותר בעולם.

מייספייס הוא אחד האתרים הפופולריים ביותר באינטרנט, אבל המותג נמצא בעמדת חיסרון בסין, שבה אתרי רשתות חברתיות ומשחקים מקוונים קיימים כבר תקופה, והם פופולריים מאוד. על ידי קבלת זיכיון להפעיל את מייספייס בסין, ניוז קורפ מקווה להצליח איפה שחברות מערביות אחרות נכשלו.

"הם רוצים להימנע מכמה מהטעויות שעשו החברות המערביות בגל הראשון והשני של חברות האינטרנט אשר הגיעו לסין", אמר וויליאם באו בין, שותף בחברת ההון סיכון סופטבנק צ'יינה אנד אינדיה, לעיתון "אינטרנשיונל הראלד טריביון". "על ידי מיזוג עם חברה מקומית, ניתן יהיה לתת למייספייס צ'אנס מול האתרים המקומיים. סין היא זירה מאוד עמוסה, עם 100 חברות לפחות המתחרות על קהל היעד של מייספייס".

החברה החדשה, אשר תהיה ממוקמת בבייג'ינג ותיקרא מייספייס צ'יינה, תיאלץ להתמודד עם ענקיות בתחומן בסין כמו באידו, טנסנט וסינה.קום.

חברות אמריקאיות רבות ניסו להיכנס לשוק האינטרנט הסיני, אשר בו כיום 137 מיליון משתמשים קבועים - והוא מכונה שוק האינטרנט השני בגודלו בעולם, אחרי ארה"ב. אבל החטיבות הסיניות של חברות כמו אמזון, איביי, יאהו ואפילו גוגל - או יצאו מופסדות או נאלצו להסתפק בנתח שוק קטן הרבה יותר ממה שהן רגילות לו בשאר העולם, תוך כדי שהן משקיעות מאות מיליוני דולרים כדי לבסס את מעמדן במדינה.

לטענת מומחים, החברות הסיניות מצליחות לשמור על עמדת הובלה ברורה כל כך בשל קברניטיהן המקומיים, אשר מעורים יותר בצרכים של הקהל הסיני. בנוסף, החברות האמריקאיות לא תמיד יודעות לעמוד בדרישות הצנזורה הסינית הנוקשה, ולעתים אף הגיעו לכך שאתריהן נחסמו בסין, בשל כך.

רופרט מרדוק ניסה יותר מפעם לחדור אל תעשיית המדיה הסינית, אך נתקל בקשיים בשל הביקורת והפיקוח הנוקשים על המדיה בסין.

אבל ניוז קורפ, אשר רכשה את אתר הרשתות החברתיות מייספייס בשנת 2005 בעבור 580 מיליון דולר, מתכננת כעת לבנות חברת אינטרנט בסין. וכדי לעשות כך, ניוז קורפ משתפת פעולה עם חברות הון הסיכון IDG האמריקאית וחברת ברודבנד קפיטל פרטנרס הסינית. המיזם המשותף יקים חברת סטארט אפ סינית, אשר תייבא את אתר מיי ספייס לסין, ותקים חטיבת מיי ספייס סינית.

שלוש השותפות, בהובלת ניוז קורפ, עדיין לא פירסמו כמה כסף ישקיעו במיזם החדש, אבל מומחים בתעשיית האינטרנט טוענים כי הסכום ההתחלתי למיזם שכזה יהיה חייב לעמוד על כ-100 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully