וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת משחק: Bubble Town

29.4.2007 / 22:39

באבל טאון הוא משחק סלולרי כיפי שלא מחדש הרבה אבל מספק הנאה, למרות מספר באגים מעצבנים

בניגוד למה שעלולים לטעון בחוגים מסוימים, עוד יש מקוריות בעולם המשחקים. לא כל הז'אנרים כבר פותחו, לא רק הגרפיקה חשובה, ויש הרבה מאוד מקום לחדשנות. את כל אלה, אולי למעט חדשנות, לא נמצא ב-Bubble Town הסלולרי של חברת Oberon, אבל אין זה אומר שהמשחק עצמו לא כיפי.

Bubble Town הוא, בבסיסו, חיקוי של המשחק Bust-a-Move הוותיק מ-1994, שיצא כמעט לכל פלטפורמה אפשרית. בתחתית המסך נמצא תותח אותו אתם מכוונים, אשר יורה כדורים אל האוסף הכדורי המחובר לתקרה (שיורדת מדי פעם). המטרה היא ליצור רצפים של כדורים, אשר יתפוצצו, ולנקות את המסך.

עד כאן, כאמור, שני המשחקים זהים למדי, אבל ב-Oberon החליטו לגוון. ירידת התקרה כאן לא מתוזמנת, אלא מתרחשת כשאוזלים לכם הכדורים (הראשים, במקרה של המשחק) במאגר, אשר מתמלא גם במקרה הירידה וגם אם אתם מפוצצים רצף שמחזיק ראשים אחרים.

יש גם כדורי בונוס מיוחדים, ובמשחק הזה אפשר למצוא לא מעט מהם. חלקם שגרתי, כמו פצצות וכדורים שמפילים כל מה שהם נוגעים בו. אבל תוכלו למצוא גם בונוסים אחרים, מעניינים יותר, דוגמת כדורים שמחליפים צבע של כל הראשים בהם פוגעים, או היכולת להוציא ראש אחד ממקומו ולשים אותו במקום אחר.

מעבר לכך, לא תמיד תהיה תקרה. שלבים מתקדמים יותר ושלבי הבוסים כוללים עצם במרכז המסך, אליה מחוברים ראשים שמסתובבים אחרי כל ירייה שלכם. בשביל להלחיץ אתכם קצת, המסגרת בה מותר לראשים להימצא קטנה כשהמאגר מתרוקן.

האריזה בה מוגש המשחק היא זו של עלילה בת 31 שלבים. לא ממש הצלחתי לעקוב אחרי מה שקורה שם, אבל זה גם לא ממש משנה. כמשחק, Bubble Town הוא דוגמה טובה מאוד של תכנון משחק סלולרי. השלבים שלו יחסית קצרים, המשחקיות פשוטה מאוד אך מהנה ובסך הכל הוא מספק 3-4 שעות של הנאה ניידת ופשוטה, אותה אפשר לצרוך במנות קטנות.

אז כן, התכנון בסדר, אבל התכנות דווקא מעט לקוי. לא פעם המשחק פשוט קרס לי באמצע השלב, לא רצה להיטען אחרי לחיצה ראשונה על האייקון שלו או התחיל לקרטע באמצע השלב. כל הבאגים האלה מינוריים למדי, ולא מורגשים יותר מדי, אבל בכל זאת מעצבנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully