וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המודיעין הממשלתי: גוגל?

סוכנויות הידיעות

30.4.2007 / 16:02

גוגל עוזרת למדינות בארה"ב להפוך מידע ציבורי לנגיש על גבי הרשת באמצעות שירותי ייעוץ ללא תשלום

המידע המקוון החדש לא יהיה מוגבל באופן בלעדי למנועי החיפוש של גוגל, מיקרוסופט ויאהו

גוגל עוזרת למדינות בארה"ב להפוך את הררי הרשומות הציבוריות שלהן לנגישות עבור הגולשים באינטרנט על ידי אספקת ייעוץ ללא תשלום ותוכנות. גוגל מתכננת להכריז כבר היום כי היא משתפת פעולה עם ארבע מדינות - אריזונה, קליפורניה, יוטה ווירג'יניה - על מנת להסיר מכשולים טכניים, אשר מנעו גישה לעשרות אלפי רשומות ציבוריות בנושאי חינוך, נדל"ן, בריאות וסביבה, ממנועי החיפוש שלה, של מיקרוסופט ושל יאהו.

המידע המקוון החדש לא יהיה מוגבל באופן בלעדי למנועי החיפוש של שלוש חברות אלו. גוגל מקווה שסוכנויות פדרליות ישתכנעו, גם הן, להשתמש בכלים דומים - מאמץ אשר מלהיב את התומכים בממשלה שקופה אך מדאיג מומחי פרטיות הצרכנים.

מאז פיגוע הטרור ב-11 בספטמבר 2001, סוכנויות ציבוריות רבות ניסו להגביל מידע מסוים מלהגיע לרשת בגלל חששות לגבי ביטחון בינלאומי. התומכים בפרטיות אומרים כי הם מודאגים לגבי תוצאות מאמצי גוגל, בטענה כי חלק מהמידע נושא פרטים אישיים וסודיים, כגון מספרי ביטוח לאומי, ולא אמור להיות נגיש לציבור הרחב.

לגוגל יש עבר מפוקפק בנוגע לנושא הפרטיות. החברה נוהגת לסמן גולשים הנכנסים למידע ממשלתי במטרה לכוון אליהם פרסומות. עם זאת, בכירים במדינות השותפות לגוגל מקווים כי העסקה תקל על האזרח הממוצע לנווט באתרים הממשלתיים. ג'יי. אל. נידהם, המנהל את השותפויות בנושאי תכנים ציבוריים בגוגל, אמר כי לפחות 70% מהמבקרים באתרים הממשלתיים מגיעים אליהם באמצעות מנועי חיפוש מסחריים, אך לעיתים קרובות, מנועים אלו אינם מניבים את התוצאות הנדרשות בגלל שהמחשבים הממשלתיים לא מתוכנתים בצורה המאפשרת למנועי החיפוש גישה למידע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully