וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מגדילה ההשקעה בארץ

רפאל פוגל

1.5.2007 / 16:45

החברה עתידה להשקיע מאות מיליוני דולרים בתקציב תפעול מרכז הפיתוח שלה בישראל

הודיעה על תוכנית הרחבה דרסטית של פעילות פיתוח התוכנה שלה בישראל. לפי הודעת מנהלי מרכז הפיתוח בישראל, הקצתה מיקרוסופט העולמית כמה מאות מיליוני דולרים נוספים כתקציב תפעול מרכז הפיתוח הישראלי שלה, למשך חמש השנים הבאות. במידה שאכן תשקיע החברה את תקציב הענק בישראל, אפשר שייתכנו רכישות נוספות של חברות ישראליות המחזיקות מרכזי פיתוח עם עובדי פיתוח המתאימים לסביבת מיקרוסופט.

לדברי אנשי הפיתוח של מיקרוסופט בישראל, הוגדרה עתה פעילותם בארץ כמרכז פיתוח אסטרטגי של מיקרוסופט העולמית, מעמד ייחודי ששותפים לו שני מרכזי מחקר ופיתוח נוספים מחוץ לארצות הברית - מרכזי הפיתוח בהודו ובסין. לצד מרכזי המו"פ האסטרטגיים פועלים 22 מרכזי מחקר ופיתוח נוספים המתמחים בתחומים שונים.

עם אישור תוכניות הפיתוח על ידי מנכ"ל מיקרוסופט העולמית, צפויה מיקרוסופט להיכנס לתחרות חזיתית מול מרכזי הפיתוח הבינלאומיים שעובדים בישראל, ולהתחרות בשלל חברות סטארט אפ איכותיות ומתוקצבות במאבק על כמה מאות המפתחים המוכשרים ביותר המגיעים לשוק התוכנה מדי שנה.

לפי מקורות בתעשייה, צפויה התחרות בגיוס המתכנתים להתמקד בעיקר באלו המתמחים בפיתוחי אבטחה. רבים מהם מגיעים מיחידות סודיות של חיל המודיעין ומגויסים בשיטת "חבר מביא חבר". מפתחים אלו, שמחזיקים בכמה שנות ניסיון לאור שירותם הצבאי, מחוזרים ביותר הן על ידי מרכזי הפיתוח הבינלאומיים והן על ידי חברות סטארט אפ בתחום האבטחה הישראליות, שם כבר עובדים חבריהם מאותה יחידה.

מרכז פיתוח האבטחה של מיקרוסופט, בניהול אבי נתן, יצטרך לעמול קשה מאוד ולמתוח כהוגן את מגבלות התקציב כדי לשכנע את אותם "סופר-מתכנתים" שרק הורידו את מדי הצבא, לבחור דווקא במדים הווירטואליים של רדמונד.

150 מפתחים יגויסו עד יוני

מעניין להשוות את הערכת גורמים בתעשייה אודות הקושי הקיים כיום בישראל בנוגע לגיוס המתכנתים המוכשרים ביותר בתחום האבטחה, עם דברי משה ליכטמן, נשיא מרכז המחקר והפיתוח בישראל. ליכטמן הצהיר כי 85% מאנשי הפיתוח להם הציעה החברה הצעת עבודה, אכן נעתרו לה והעדיפו אותה על פני הצעות עבודה נוספות ממרכזי פיתוח אחרים. ליכטמן הודיע כי מיקרוסופט מתעתדת לגייס בישראל כ-150 מפתחים נוספים עד יוני 2008, כאשר 50 מהם אמורים להיקלט כבר בחודשים הקרובים.

לדברי ליכטמן, גייסה מיקרוסופט בשנת 2006 כ-50 אנשי פיתוח חדשים עבור מרכזי הפיתוח שלה בישראל ואלו כבר מונים כיום כ-400 עובדים. כ-160 מתוכם שייכים לפעילות פיתוח מוצרי התמיכה מרחוק של מיקרוסופט, שהחלה בישראל לאחר רכישת חברת הסטארט אפ הישראלית Gteko ו-200 אנשי פיתוח נוספים עוסקים בפיתוח מוצרי האבטחה העתידיים של מיקרוסופט, בניהולו של אבי נתן.

רבים מאנשי האבטחה הצטרפו למרכז הפיתוח הישראלי לאחר רכישתט של סטארט אפ האבטחה הישראלי Whale Communications. כ-30 מפתחים נוספים משתייכים לפעילות פיתוח חדשה של מיקרוסופט בתחום הטלקו, אשר מתעדתת לשחרר מוצר חדש עבור מפעילות הסלולר העולמיות הגדולות.

עם סיום גיוס המפתחים, מתכוונת מיקרוסופט להעביר בתחילת השנה הבאה גם את מרכז המו"פ של החברה למבנה מורחב בשטח של 10,000 מ"ר בבנייני גב ים החדשים בהרצליה. מרכז הפיתוח החדש ישמש את מאות המפתחים וכן את עובדי Gteko ו-Communications Whale שעובדים היום בראש העין וברעננה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully