וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרד הגולשים של Digg

כשדיג צנזרו כתבות עם קוד ההגנה של סרטי HDDVD, הגולשים מרדו. בסופו של דבר, המרד גם הצליח

אתרים המבוססים על תוכן גולשים אינם דמוקרטיים – לבעלי האתרים יש את הכוח למחוק הודעות ולנסות להשתיק אנשים, אבל אין זה אומר שהגולשים לא יכולים למחות. זה מה שקורה ביממה האחרונה ב-Digg, אתר מפורסם בו הגולשים מציעים קישורים להצבעת חבריהם והקישורים הפופולאריים ביותר מגיעים לעמוד הראשי.

הסיפור התחיל כשמישהו פרסם באתר את אחד מקודי ההגנה של מערכת הנז"ק המובנית אל תוך סרטי HD-DVD –ה-AACS. הקוד הזה אמור לאפשר לכל מי שרוצה, בעזרת כלים פשוטים למדי וכונן HD-DVD, "לפרוץ" את הסרטים שיצאו עד כה ולהעתיק אותם למחשב. זה לא הפתרון הכי אפקטיבי, כיוון שבסרטים שיצאו החל מהיום הקוד הזה לא יפעל, אבל כרגע אין אפשרות טובה יותר לגבות את הסרטים.

אז כן, בחזרה ל-Digg, הקוד פורסם וצבר 15,000 המלצות. האתר קיבל מכתב משפטי מאיים מהארגון המקודד, ובעקבות זה מחק את הפרסום. עד כאן הסיפור דומה למאות, אם לא אלפי, סיפורים אחרים – אפילו הבלוג הפופולארי BoingBoing הוריד את הקוד אחרי מכתב משפטי. הגולשים בדיגג, לעומת ההנהלה, לא הסכימו לכך שמישהו יצנזר אתם, והבלגן התחיל.

במשך מספר לא רב של שעות מאז תחילת המחאה, מאות סיפורים הכוללים את הקוד החלו להופיע בעמוד הראשי, הפוסטים צברו אלפי טוקבקים והנהלת האתר התקשתה למחוק את הכל. המצב הגיע לכך שארבעת העמודים הראשונים של האתר היו מלאים באזכורים של הקוד המדובר.

לפני מספר שעות, קווין רוז - מקים האתר ואחד מאנשי ה-Tech TV לשעבר, החליט להתערב ופרסם הודעה, כשהכותרת שלה היא "דגגו את זה:" יחד עם הקוד. בתוך ההודעה אומר רוז "...היום היה יום קשה בשבילנו. נאלצנו להחליט האם למחוק סיפורים שכוללים רצף מספרים אחד בהתבסס על מכתב משפטי שדורש מאיתנו לעשות את זה. נאלצנו להחליט, וכיוון שרצינו להימנע ממצב בו Digg ייסגר באופן זמני או קבוע, החלטנו למחוק את הסיפורים בהם הקוד הופיע."

על המחאה מוסיף רוז "אבל עכשיו, אחרי שראינו מאות סיפורים וקראנו אלפי תגובות, הבהרתם לנו את המצב. הייתם מעדיפים לראות את דיגג נופל בקרב מאשר משתחווה לחברה גדולה יותר. שמענו אתכם, והחל מרגע זה אנו לא נמחק סיפורים או תגובות שכוללות את הקוד, ונתמודד עם ההשלכות. אם נפסיד, אז לפחות מתנו למען משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully