וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גייטס לא נתן לדבר

TheMarker

6.5.2007 / 10:39

אריה סקופ, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל: "כאשר היינו יושבים מול ביל גייטס, אנשים לא העזו להציע רעיונות, כי הוא תמיד היה עונה: זה הרעיון הטיפשי ביותר"

היועצים הכי טובים של החברה הם עובדיה, והם גם היזמים הכי נאמנים שלה. לעומת זאת, כאשר עובדים מגיעים למעמד של חברי הנהלה, הם הופכים ליצירתיים פחות ועוברים לניהול ולאופטימיזציה ולא עוסקים בחדשנות". כך אומר הבוקר, אריה סקופ, לשעבר מנכ"ל מיקרוסופט ישראל, בהרצאת הפתיחה לכנס "החברות שהכי טוב לעבוד בהן" של מגזין TheMarker וחברת BDI.

סקופ, אשר מכהן היום כמנהל ארגון "מחשב לכל ילד", סיפר כי סטיב באלמר, מנכ"ל מיקרוסופט, אמר לו: "עדיף לבקש סליחה מאשר לבקש רשות". לטענת סקופ, משפט זה משקף את אחד הרעיונות החזקים ביותר לטיפוח יזמות. הדבר נותן לעובדים תחושה של שליטה ואחריות. לעומת זאת, אם עובדים ידרשו רשות, תעבור האחריות אל המנהל - ופרויקטים רבים יתקעו".

סקופ הוסיף כי "כאשר היינו יושבים מול ביל גייטס, אנשים לא העזו להציע רעיונות מפני שהוא תמיד היה עונה, 'זה הרעיון הטיפשי ביותר'".

סקופ הוסיף כי מנהל בינוני שוכר עובדים בינוניים. "עובד מצטיין עולה יותר מעובד בינוני, אבל שווה ועושה הרבה יותר מעובד בינוני", טען. סקופ טוען כי עובדים מצטיינים אוהבים אתגרים וצריכים לעבוד בתנאי לחץ, ומכאן שאסור לאבד אותם. "למנהלים תמיד יש סיבות מדוע עובד מצטיין עזב: הוא קיבל תנאים יותר טובים או פרש מסיבות אחרות. אבל אלה שטויות; מנהל טוב יותר יודע לשמר את העובדים המצטיינים, גם במשך עשרות שנים".

  • עוד באותו נושא:
  • ביל גייטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully