וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטיאס יסנן לנו פורנו?

ערן גבאי

8.5.2007 / 9:50

שר התקשורת החל בקידום הצעת חוק שתחייב את ספקיות האינטרנט לעשות שימוש במסנני פורנוגרפיה

שר התקשורת, אריאל אטיאס, מקדם הכנה להצעת חוק שתחייב את ספקיות האינטרנט בישראל לעשות שימוש במסננים שימנעו גישה חופשית לאתרי אינטרנט פורנוגרפיים, אלא אם המנוי ביקש במפורש לפתוח עבורו את הגישה אליהם - כך נודע ל-TheMarker.

ההיערכות של השר אטיאס בנושא ראשונית בלבד, אך הוא קיים כבר שיחות בעניין עם משרד המשפטים ועם גורמים בענף התקשורת, בניסיון להגיע עמם להסכמה על מודל סינון התכנים.

השר אטיאס מבקש להגן כך על כניסת קטינים לאתרי תוכן למבוגרים (פורנוגרפיה והימורים). בימים אלה הוא בוחן כמה דרכים כדי להגיע למודל שיאפשר יותר פיקוח על חשיפת קטינים לתוכני האינטרנט, ומצד שני יימנע ככל הניתן מקביעת איסורים מחמירים מדי שיעוררו ביקורת קשה על הפגיעה בחופש הגישה למידע.

צעד ראשון בדרך להגברת הפיקוח על תוכני האינטרנט ומניעת פגיעה בקטינים השלים באחרונה אטיאס, כשהורה על תיקון רישיונות חברות הסלולר, כך שלא יוכלו עוד לאפשר גישה חופשית לשירותים אירוטיים בפורטלים הסלולריים שלהן החל ב-25 במאי השנה.

כך, קטינים המנסים להתחזות לבוגרים לא יוכלו עוד להיכנס לשירותים אירוטיים בפורטלים הסלולריים. החל בסוף החודש כל בוגר שירצה לצרוך שירותים אירוטיים בפורטלים יחויב לשלוח פקס או אי-מייל, בצירוף סריקה של תעודת הזהות שלו ותמונה.

כיום מאפשרת רק חברת פלאפון צריכה של שירותים אירוטיים בפורטל שלה, ועל פי הערכות, היקף הכנסותיה משירות זה בלבד נאמדות בכ-800 אלף שקל בחודש. עדיין ניתן, כמובן, לגלוש בסלולר לאתרים פורנוגרפיים באינטרנט, שלא לפורטלים של החברות.

הצעת החוק המתגבשת נועדה להשיב על הטענות שהועלו כלפי אטיאס, על כך שהמשרד מגביל את הגישה רק לשירותי הסלולר, בעוד שבטלוויזיה הרב-ערוצית ניתן להגיע לתכנים אירוטיים בקלות יחסית ובאינטרנט הגישה לתכנים חופשית לגמרי.

מנהלי חברות הסלולר הזדעקו בעבר לנוכח האפשרות שמשרד התקשורת יגביל את חופש הגלישה בסלולר. עם זאת, נודע כי בשבועות האחרונים החברות משתפות פעולה עם משרד התקשורת כדי לבחון דרכים לקישור לרשת האינטרנט הסלולרית באופן שיגן על קטינים.

עד שהוטלה חובת השימוש בקוד גישה לשיחות אירוטיות, סיפק התוכן הפורנוגרפי לכל אחת מהחברות בענף עשרות מיליוני שקלים בשנה. ההערכה היא ששוק הסלולר כולו רשם הכנסות של קרוב ל-130 מיליון שקל בשנה מפורנוגרפיה. החיוב בקוד גישה, לפני כשנתיים, הקטין את ההכנסות לכמחצית. פורנוגרפיה מכניסה לכל חברות התקשורת בישראל מאות מיליוני שקלים בשנה.

ממשרד התקשורת נמסר: "הנושא עלה על שולחננו בחודשים האחרונים. אנו פועלים בשיתוף המועצה לשלום הילד בראשות יצחק קדמן. איננו רוצים לפגוע בחופש הגישה למבוגרים, אך מגיעות אלינו תלונות רבות בעניין חשיפת ילדים לתכנים לא ראויים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully