וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת סלולר: SE W880i

דידי חנוך

10.5.2007 / 14:15

W880i אמור להיות מכשיר הדגל של סוני אריקסון, אבל בעיות עיצוביות הופכות אותו למכשיר שממש לא מתאים לכל אחד

מערכת וואלה!

צילום ועריכה: דניאל יעקובוביץ'

כשחברה ממצבת מכשיר כ"מכשיר הדגל" שלה, היא יוצרת ציפיות גבוהות. זה בהחלט המצב עם W880i של סוני אריקסון. מהרגע בו שוחררה לרשת התמונה הראשונה שלו, W880i עורר התרגשות. הוא נראה כל כך דק, כל כך שונה עיצובית ממכשירים קודמים של החברה. יותר מכל מכשיר אחר של סוני אריקסון, הוא נראה כמו מכשיר ששואב יותר מהצד של סוני מאשר משותפיהם השוודיים.

ואולי זאת הבעיה. סוני אריקסון ביצעה זינוק נחשוני בשנתיים האחרונות בעזרת מכשירים ששאבו עיצוב, מותגים וטכנולוגיה מסוני והנדסת אנוש ונסיון בבניית סלולרים מאריקסון. במכשירים האחרונים של החברה נראה שהאיזון הזה הופר קצת והחל לנטות לטובת הצד של סוני. כבר ב-W850 ניכרו בעיות קלות בהנדסת אנוש, ובמכשיר החדש הבעיה חמורה בהרבה. הבה נפרוט את זה למרכיבים ונראה מה יש לנו כאן.

עיצוב

כוחו וחולשתו של המכשיר טמונים שניהם בסעיף הזה. מדובר, כאמור, במכשיר דק מאד. הוא גם יפה מאד. אבל כשהמהנדסים והמעצבים ישבו לדון בהחלטות העיצוביות, די ברור שהשליטה בדיון היתה בידיים של המעצבים. אחרת אי אפשר להסביר את הפגם הגדול ביותר של המכשיר: המקשים. מקשי החיוג קטנים מאד, ונוחים לעבודה רק בעבור משתמשים בעלי ידיים קטנות ובמיוחד אצבעות דקות. חלק מהאנשים להם נתנו לנסות לחייג נכשלו באופן מוחלט. אחרים סתם התקשו.

והבעיה אינה רק במקשי החיוג. מקש הבחירה הראשי שקוע בין מקשי הבחירה המשניים, וקשה שלא ללחוץ על המקש העליון או התחתון כשמנסים ללחוץ על האמצעי. כל המרכיבים האלה הופכים את השימוש ב-W880i לחוויה מתסכלת מאד בעבור חלק מהמשתמשים.

עם זאת, יש גם דברים שצריך לציין לטובה. לבעלי אצבעות דקות, אותם המקשים נוחים מאד בגלל שהם בולטים מאד יחסית. וכאמור, אי אפשר להתעלם מגורם היופי, שבעבור חלק מהצרכנים מהווה שיקול משמעותי מאד.

ממשק

אין הרבה לחדש בסעיף הממשק. זהו אותו הממשק המוכר למשתמשי מכשירי סוני אריקסון מהשנים האחרונות. זה הממשק השני הכי טוב בשוק לטעמי. הקיצורים המובנים, מסך החלונות הפעילים, כפתור היציאה שבלחיצה ארוכה מביא את המשתמש למסך הפתיחה. כל אלה הופכים את הממשק של סוני אריקסון ליחיד בשוק שמתמודד כשווה מול שווים לעומת הממשקים של נוקיה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

אינטרנט

כמו המכשירים המתקדמים של סוני אריקסון, גם W880i מצויד בדפדפן ה-WAP הטוב ביותר בשוק. זה אומר שניתן להתחבר לחיבור הסלולרי הכלול בחבילת הדור השלישי ולגלוש בלא מעט אתרים באינטרנט ה"אמיתי", מעבר לגבולות האינטרנט הסלולרי.

גם קורא ה-RSS המובנה נותר חלק משמעותי ונוח מיישומי האינטרנט של המכשיר. הוא מוצלח במיוחד למספר מצומצם של פידים. לבעלי מספר רב יותר מומלץ להשתמש ביישומים ווביים כמו הגרסה הסלולרית של bloglines.com.

מולטימדיה

יישומים המולטימדיה של המכשיר זהים לאלה של רוב המכשירים החדשים של סוני אריקסון. נגן מולטימדיה טוב, יישום TrackID שמאפשר זיהוי של שירים שמתנגנים וכל השאר.

אבל בניגוד לאחיו בסדרת W, ה-880i לא מצויד ברדיו. נראה שזה אחד הקורבנות של מימדיו הצנועים של המכשיר, אבל היעדר הרדיו הופך את יישום TrackID למעט מיותר. בדרך כלל אין בו צורך לשירים שתורידו באופן סלולרי או מהמחשב. וזה מכשיר הדגל של סדרת הווקמנים של סוני אריקסון, והיעדר רדיו במכשיר כזה הוא חסך מטריד.

מצלמה

כמו ברוב המכשירים מסדרת הווקמנים, המכשיר מצויד במצלמת 2 מגפיקסל בלבד. זה עשוי להיות קורבן של מימדיו של המכשיר, או החלטה של החברה שבוחרת לשים את המאפיינים הצילומיים המוצלחים ביותר במכשירים מסדרת Cybershot ואת יישומי המולטימדיה המתקדמים במכשירים מסדרת Walkman.

סיכום

בשורה התחתונה, W880i הוא מכשיר מאכזב. הוא מאכזב מכיוון שהוא מפגין את היכולות העיצוביות הנהדרות של החברות שחברו להן יחדיו כדי ליצור את מותג סוני אריקסון, אבל באותה העת מסמל את הבחירות השגויות שהובילו את סוני לבעיות שלה בשנים האחרונות. זה מכשיר יפהפה, אבל זה מכשיר שמאחוריו עומדת יהירות בלתי מוסברת. הוא מאכזב גם מכיוון שסוני אריקסון נראתה כחברה האחת שיכולה לאתגר את נוקיה, והעובדה שמכשיר כזה הוא מכשיר הדגל שלה אומרת שיש לשוודים/יפנים עוד הרבה מה ללמוד לפני שיהיו מוכנים להתמודד עם הפינים. עם מחיר מלא של 2808 ש"ח ומחיר לאחר החזר מלא של 1404, לא מדובר במכשיר זול.הוא יקר יותר בעשרה ש"ח לחודש מה-K800i, ונופל ממנו בכל היבט פרט לאסתטיקה גרידא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully