וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חסר לכם DRM!

13.5.2007 / 14:46

חברת MRT חושבת שאמצעי הגנות זכויות היוצרים של מיקרוסופט, אדובי, אפל ו-Real לא מספקים. אז היא תובעת

לדעתי, אחת המכות המעצבנות של עידן האינטרנט היא שימוש נרחב ולא תמיד הוגן בטכנולוגיות DRM (או נז"ק, ניהול זכויות קניין). חברת Media Rights Technology (MRT), לא מסכימה איתי, בלשון המעטה, אבל זה הגיוני אם מתחשבים בכך שאנשי החברה עוסקים בפיתוח תוכנות נז"ק למחייתם.

אבל הם לא הסתפקו בזה, והחליטו לאיים בהגשת תביעה כנגד ארבע חברות – מיקרוסופט, אדובי, ריאל מדיה ואפל, בטענה שהתוכנות אותן מייצרות (ויסטה, פלאש, ריאל פלייר ואייטיונס) מפרות את חוק ה-DMCA האמריקאי, אשר בא להגן על זכויות יוצרים בעידן האינטרנט.

ההפרה, כך לטענת MRT, היא בכך שהתוכנות המדוברות לא כוללות מספיק אלמנטים של נז"ק, ובכך מאפשרות שמירה של תוכן המוגן בזכויות יוצרים (סרטוני יוטיוב, למשל) לכונן הקשיח של המשתמש. "יחד, ארבע החברות אחראיות ל-98 אחוז מנגני המדיה בשוק; CNN, NPR, ערוץ Clear, מייספייס, יאהו ויוטיוב כולם משתמשים בטכנולוגיות הבלתי-חוקיות בשביל להפיץ עבודות המוגנות בזכויות יוצרים" אמר מנכ"ל MRT, האנק ריסן, והוסיף כי הם "יגרמו לחברות האחראיות לשלם. נגמרה התקופה בה תבעו את האדם הפשוט." עם זאת, צריך להבין שלחברה התובעת אין שום תוכן שנפגע בעקבות ההורדות האלה. אז הסיבה היחידה למכתבי התביעה היא... כסף, הרבה מאוד כסף.

לטענת ה-MRT צריכות החברות להתחיל ולהשתמש בתוכנה שתגן על החומר שמוזרם באמצעות הטכנולוגיות שלהן ברשת האינטרנט. אבל רגע, על איזו תוכנה הם ממליצים? באופן מוזר ולא הגיוני בעליל, ההמלצה היחידה היא להשתמש ב'X1 SeCure Recording Control’ שמיוצר על ידי MRT! ואם החברות לא רוצות לקנות את הטכנולוגיה MRT מוכנה לתבוע מהן 200-2500$ על כל מוצר שנמכר. כן, גם לי זה לא נשמע הגיוני מדי.



טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully