וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

14.5.2007 / 15:50

המשחק על הטבח בוירג'יניה עובר את גבולות הטעם הטוב. סרט טומב ריידר נוסף עשוי לעבור אותם בדרך אחרת

גברותיי ורבותיי, השבוע אני לא אכתוב על הניסיונות הכושלים שלי לקנות נינטנדו ווי, פשוט כי לא היו כאלה. אני עוד אכתוב כאן, בימים הקרובים, על החיים של בלי אינטרנט במשך 5 ימים, ועל כל הצער והיגון הנלווים, אבל לא הכל רע. את מה שלא הצלחתי לקנות, קיבלתי למספר ימים למטרות ביקורת, ולכן לא רק שיש לי עכשיו דירה חדשה וטלוויזיה חדשה, אלא גם ווי שמחובר אליה. רשמים מלאים, כאמור, בכתבה נפרדת בקרוב, ואז שוב נחזור לניסיונות הפתטיים שלי להשיג יחידה משלי.

אז מה קרה השבוע, בזמן שלא הסתכלתי?

שיקול דעת מפוקפק

כשיצא משחק המחשב החינמי Super Columbine Massacre RPG!, הוא עורר דיון מאוד לא פשוט על גבולות הטעם הטוב בתעשיית המשחקים. מצד אחד, הגיבורים בו היו שני הרוצחים מהטבח בקולומביין, מה שדי זעזע הרבה אנשים, אבל היה בו גם מסר, והמטרה אותה הציב בפניו יוצר המשחק לא הייתה להגן על הרוצחים או להפוך אותם לחביבים, אלא לספק איזושהי פרשנות למניעיהם ולמעשיהם, ואפשר היה לטעון שיש לו ערך אומנותי מסוים. מה עוד, שהוא לא נוצר למטרות רווח, כך שאי אפשר היה להגיד שהיוצר מנסה להרוויח על טרגדיה אנושית.

עכשיו, כחודש אחרי הטבח באוניברסיטת וירג'יניה, הופיע משחק פלאש חדש בשם V-Tech Rampage, והוא כבר בעייתי הרבה יותר. במקום מסר כלשהו או הצורך להשקיע מחשבה, קיבלנו כותר ירי מאוד לא מתוחכם שעוקב אחרי הדרך אותה עשה סיונג-הוי צ'ו בשעות בהן רצח 32 אנשים. הגרפיקה נוראית, המשחקיות פשטנית מאוד והעיקר הוא שמעבר לזה אין כאן כלום. חייבים להודות שהאתר בו המשחק מאוחסן – NewGrounds, הוא לא מעוז הטעם הטוב, אבל אולי הפעם הם קצת הגזימו. מצד שני, חופש הביטוי לא יכול לכסות רק את הדברים אתם אני מסכים, אם כי זה היה יכול להיות נפלא. תבחרו בי להיות עריץ שלכם, ויהיה לכם רק טוב.

ועכשיו למשהו שונה לגמרי.

עוד סרט על לארה?

תנו לי, בבקשה, שם של סרט אחד טוב שמבוסס על משחק מחשב. לפני שאתם עונים: מורטל קומבאט לא נחשב, כי הוא ממש לא סרט טוב. אבל כן, שני סרטי 'טומב ריידר', על כל איכותם הירודה, דווקא די הצליחו, וחלק גדול מזה בזכות אנג'לינה ג'ולי. חברת פראמאונט, כך מסתבר, אהבה את שני הסרטים הרבה יותר ממני, ושוקלת עכשיו לעשות סרט שלישי. זה, לפחות, מה שטוען יוצר הזיכיון יאן ליווינגסטון (Ian Livingstone).

ליווינגסטון אמר לאתר digitalspy שפראמאונט שוקלים להפיק פרק שלישי בסדרת הסרטים, ואפילו רוצים להחזיר את אנג'לינה ג'ולי לתפקיד לארה קרופט. נכון לעכשיו, אמנם, אין אור ירוק להפקת הסרט, אבל ליווינגסטון, אשר השלים לא מכבר את העבודה על המשחק החדש בסדרה – Tomb Raider Anniversary, חושב ש"כש[אנשי ההפקה] יראו כמה מוצלח יהיה Anniversary, ויביני שהעולם עדיין מאוהב בלארה, הם ירצו לממש את האפשרות לעשות סרט נוסף."

עכשיו אני בדילמה. מצד אחד, אני מאוד רוצה שהמשחק החדש יצליח, אבל ממש לא בא לי שחברים יכריחו אותי ללכת לראות איתם עוד סרט בסאגה שהצליחה להרדים אותי בפרק הראשון שלה וגרמה לי לתהות על קנקן הדואליות של הפופקורן במשך כל הפרק השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully