וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור שלישי עולה יותר

ערן גבאי

15.5.2007 / 13:27

850 אלף מנויי הדור השלישי בישראל מוציאים בממוצע כ-70% יותר מההוצאה הכללית על שירותי סלולר

"ההכנסה הממוצעת ממנוי דור 3 בסלולר גבוהה בכ-70% מההכנסה הממוצעת הכללית ממנוי בשוק הסלולר", כך אמר בכיר בשוק הסלולר ל-TheMarker.

ההכנסה הממוצעת ממנוי בשוק הסלולר נאמדת כיום בכ-150 שקל בחודש. לדברי אותו בכיר, הסיבה להבדל המשמעותי בין מנויי הדור השלישי לבין כלל המנויים נובעת מכך שהדור השלישי בישראל, על אף שהוא מונה כיום כבר יותר מ-850 אלף מנויים, ברובו מתאפיין עדיין במנויים הנחשבים ל"מאמצים ראשונים של טכנולוגיות". על כן, גם היקף השימושים שלהם בעולמות התוכן ושירותי הערך המוסף שמציעות החברות הוא רב מאוד.

כיום החברה המובילה את שוק הדור השלישי בישראל היא חברת פלאפון עם כ-350 אלף מנויים, אחריה חברת פרטנר עם כ-333 אלף מנויים (למרות שהיתה הראשונה להשיק את השירות), ולסלקום - נכון להיום - כ-178 אלף מנויי דור 3. זאת, כשהחברה עוד לא השלימה שנה מיום השקת הרשת בראשית יולי 2006.

פלאפון מגייסת מנויים בקצב הגבוה ביותר אך גם משלמת על כך ברמת סבסוד מכשירים גבוהה, כשעלות הכשרת המנוי שלה גדלה בשנה האחרונה בעשרות אחוזים. פרטנר מסבסדת מכשירים ברמה של כ-230 מיליון שקל בשנה, בעוד שסלקום מצליחה להקטין את רמת הסבסוד שלה לכ-140 מיליון שקל בשנה, אך מפגרת עדיין בהיקפי השימושים ובשיעור ההכנסות משירותי התוכן והערך המוסף אחרי פלאפון ופרטנר.

ב-2006 בוצעו כ-25 מיליון שימושים בדור השלישי בישראל, וההכנסות מפעילות הסלולר מתוכן ושירותי ערך מוסף חצו בישראל את רף ה-1.1 מיליארד שקל. ב-2007 ההערכה היא שכמות השימושים בדור 3 תכפיל עצמה ואף יותר מכך, ועשויה להגיע לכ-60 מיליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully