וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השתמשתם בלינוקס? שלמו למיקרוסופט

רפאל פוגל

15.5.2007 / 13:32

על פי דיווחים, מתכוונת מיקרוסופט לתבוע תמלוגים ממשתמשי תוכנות קוד פתוח עבור הפרת זכויות של 235 פטנטים

בראיון למגזין "פורצ'ן" אמרו בראד סמית', היועץ הכללי של מיקרוסופט, והוראסיו גוטיארס, סמנכ"ל לענייני קניין רוחני והסכמי רישוי בחברה, שתוכנות קוד פתוח, ובכללן לינוקס, מפירות זכויות של 235 פטנטים הנמצאים בבעלותה של מיקרוסופט. עוד הוסיפו השניים כי החברה שואפת שמפיצי התוכנות ומשתמשיהן יחלו לשלם תמלוגים עבור אותן הפרות פטנטים לכאורה.

זהו אינו מצב של הפרה מקרית עקב חוסר ידיעה... יש מספר עצום של פטנטים המופרים באופן שיטתי", טוען גוטיארס.

במהלך הראיון ב"פורצ'ן", פירט סמית' אילו פטנטים מופרים באומרו שהליבה (kernel) של לינוקס מפירה 42 פטנטים, וממשק המשתמש של מערכת ההפעלה מפר 65 פטנטים נוספים. הוא המשיך וטען שיישומי חבילת Open Office מפירים 45 פטנטים ושתוכנות האימייל השונות מפירות גם הן 15 פטנטים. לדבריו, יישומי קוד פתוח נוספים מפירים בסך הכל 68 פטנטים נוספים.

מיקרוסופט מכינה את הקרקע מזה זמן מה לקראת תביעות בגין הפרות פטנטים על ידי לינוקס ותוכנות קוד פתוח אחרות. דוגמה בולטת היא ההסכם עליו חתמה עם חברת נובל (Novell) לפני מספר שבועות, במסגרתו פוטרת מיקרוסופט את נובל מתשלומים עתידיים בגין הפרות פטנטים הקשורים בלינוקס. בשבוע שעבר, הצטרפה חברת דל לעסקה, ובכך הפכה לספקית החומרה הראשונה שעושה כן.

אין זו הפעם הראשונה שמיקרוסופט חותמת על עסקות מסוג זה עם יצרניות חומרה: באפריל, חתמה החברה על הסכם עם חברת סמסונג לפיו רשאיות שתי החברות לעשות שימוש בטכנולוגיה אחת של האחרת, ואף כולל סעיף הפוטר באופן מפורש את סמסונג מתביעות על הפרות פטנטים הקשורים בלינוקס.

לא ניתן היה להשיג את תגובתה הרשמית של מיקרוסופט לנושא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully