וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדגמים החדשים של ATI ו-AMD

החברה שחוברה לה יחדיו מחברת מעבדים וחברת כרטיסים גרפיים הציגה היום את הדגמים הבאים שלה

יצרנית המעבדים AMD, אשר רכשה לא מזמן את חברת ATI העוסקת בייצור שבבים לעיבוד גרפיקה, הציגה היום שני סוגים חדשים של מוצרים. האחד הוא סדרה חדשה של כרטיסי Radeon, ואילו השני הוא ליין של מעבדים חדשים בעלי ארבע ליבות.

נתחיל דווקא מהמעבדים. שמם של הדגמים החדשים יהיה Phenom, והמוצרים שימותגו בשם הזה יהיו יקרים יותר ומהירים יותר ממעבדי Athlon או Sempron מקבילים. ב-AMD מתגאים בכך שהם, לטענת אנשי החברה, היחידים שמציעים ניצול מלא של ארבע הליבות במעבדים החדשים, בזכות טכנולוגיה שמאפשרת לליבות לתקשר ישירות ולא דרך אפיק חיצוני, מה שיוצר צוואר בקבוק. מעבר לכך, יכללו המעבדים בקר זיכרון מובנה של DDR2, זיכרון מטמון L3 משותף ויתאימו לתושבות ה-AM2 וה-AM2+ הקיימות, מה שיאפשר שדרוג בלי הצורך לקנות לוח אם חדש לבעלי לוחות עם התושבות המתאימות. המעבדים החדשים יהיו זמינים בחצי השני של 2007, ומחירם טרם נחשף.

החלק השני,והמעניין יותר בשבילי כגיימר,הוא החשיפה של Radeon HD2000 – סדרת הכרטיסים החדשה של ATI, ראשונה מאז רכישת החברה על ידי AMD. המערכות החדשות משתמשות בארכיטקטורה אותה אנחנו רואים כיום על האקס-בוקס 360, וכוללות שלושה דגמים של ליבות: ה-2400 היא הזולה ביותר, החלשה ביותר ומתאימה בעיקר לאנשים עם תקציב מוגבל או מחסור חמור בזמן למשחקים; 2600 היא הליבה ה"רגילה", ביצועיה לא מרהיבים אך לא מאכזבים ומחירה סביר; 2900 היא מפלצת חישובים מרהיבה. ה-2600, יחד עם דגם ה-2300 יהגרו גם למחשבים הניידים בשביל לספק את הדור הבא של הגרפיקה לאנשים בתנועה מתמדת.

כל הכרטיסים בסדרה החדשה תומכים בטכנולוגיית ה-DirectX 10 אשר הולכת להיות פריט חובה, כמעט, במשחקים של השנה ההבאה. מעבר לכך, יש כאן גם טכנולוגיות של ATI כמו Unified Video Decoder שבא לעזור לכרטיס ולפענח זרמי וידאו ואודיו בהפרדה גבוהה, ו-Unified Shader Architecture.

המעבדים הגרפיים החדשים נבנו בטכנולוגיית 65 ננו מיקרון שתאפשר, כנראה, לחסוך הן את הרעש של המאוורר והן בחשבון החשמל שלכם. החדשות העוד יותר טובות הן שכמעט כל יצרני הכרטיסים הגרפיים הגדולים, דוגמת Gigabyte, MSI ו-Asus ייצרו את הכרטיסים המשתמשים במעבדים הגרפיים
החדשים.

אם תיקחו את הטוב שבמעבדי AMD החדשים, תכפילו בשתיים, תוסיפו לו את הטוב שבכרטיסי ATI החדשים ותקנחו בערכת שבבים חדשה של AMD, תקבלו את ה-FASN8 – פלטפורמה חדשה שנועדה לקבוע סטנדרט גבוה בתחום המחשוב האישי, ותגיע לשווקי העולם במחצית השניה של 2007. מחשבי FASN8 יהיו בעלי 8 ליבות ויכללו את הכרטיס הגרפי ATI Radeon HD 2900XT, מה שיצייד אותם, כנראה, בתג מחיר אסטרונומי וביצועים פנומנליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully