וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההכרזות של מוטורולה מאכזבות

דידי חנוך

15.5.2007 / 22:12

חברת הסלולר מספר 2 בעולם הבטיחה הרים וגבעות, והביאה בעיקר תלוליות והכרזות ממוחזרות

מוטורולה ערכה היום ארוע גדול שבו הבטיחה מראש שתכריז על מכשירים שידהימו את הצופים. מנכ"ל החברה, אד זאנדר, התמקד בדבריו לפני הארוע במכשיר שהגדיר כ"מפלצת מולטימדיה". הציפיות היו גבוהות.

עיון בהודעות לעיתונות שהחברה הוציאה היום הביא איתו בעיקר אכזבה.

החברה הכריזה על מספר מכשירים חדשים, ששני המבטיחים מביניהם הם מכשירים עליה הכריזה כבר לפני חודשים ב-3GSM. MOTO Z8 הוא אכן מכשיר מרשים. מבנה חדשני של סליידר מתעקם, יכולת לניגון וידאו ב-30 פריימים לשנייה, אינטרנט דור 3.5 וממשק סימביאני. אנחנו מצפים מאד לראותו. וכך גם חשבנו כשהוא הוצג בברצלונה בשם RIZR Z8. כשהמכשיר המסתורי והמפלצתי שהבטחתם מתגלה כמכשיר שחשפתם כבר לפני חודשים, אין ספק שזאת אכזבה גם אם המכשיר עצמו מרשים.

הסיפור חוזר על עצמו עם MOTO Q9. גם הפעם מדובר במכשיר יפה שמהווה כנראה שדרוג משמעותי לעומת הדור הנוכחי של ה-Q. אבל גם המכשיר הזה אינו חדש, כי אם נראה כבר על ידי כל עיתונאי סלולר בפלנטה.

מה כן חדש?

ההכרזה החדשה באמת של האירוע היתה על דור חדש של סדרת RAZR. אבל ה-RAZR 2, סדרה שכוללת כרגע שלושה מכשירים, היא האינדיקציה החזקה באמת לכך שמוטורולה עדיין מחפשת את דרכה מבחינת עיצוב המוצר. RAZR היה מוצר לוהט כשהושק לפני מספר שנים. הוא ויורשיו הביאו את מוטורולה למקום הראשון בשוק האמריקאי ומיצבו אותה כמקום שני ברור בשוק העולמי.

אבל המכירות של RAZR האטו בעוד המתחרות משיקות גם הן מכשירים דקים. אין ספק שהיה צורך ברענון של הסדרה, אבל מצער לראות שרוב השינויים מהדגמים הקודמים ל-RAZR2 הם שוליים.

מצלמת שני מגפיקסל במאי 2007 היא לא הבטחה מרשימה לדור החדש של מכשירי דגל, ולכל מכשיר חדש כיום יש חיבור USB2.

מה באמת חדש

שלוש הבטחות בנוגע לדור החדש מסקרנות באמת.

הראשונה היא ההבטחה ש"חלק" ממכשירי RAZR2 ירוצו על לינוקס. לא נאמר אילו מכשירים יהנו ממערכת ההפעלה הפתוחה, ולא ברור האם מדובר במכשירים עליהם הכריזה החברה כעת, אבל זהו בהחלט סימן טוב.

השנייה היא ההבטחה לממשק טוב יותר. הממשק של מוטורולה הוא עקב אכילס של המכשירים המתקדמים שלה, והעובדה ש-Z8 מצויד בממשק סימביאני היא אחת הנקודות המבטיחות ביותר בו, ולו בגלל שממשק סימביאני הוא לא הממשק של הקיים מוטורולה. הקוץ באליה הוא שהממשק המשופר ייכלל רק בדגם V8, שהוא הדגם הפחות מתקדם מהמכשירים עליה הכריזה החברה. לא דור שלישי. לא דור 3.5, ולא מכשיר CDMA, היכן שהחברה זקוקה עוד יותר לעזרה בתחום הממשק.

ההבטחה השלישית, ואולי המשמעותית ביותר לגבי המתקדמים מבין המכשירים, היא ההבטחה לדפדפן אינטרנט HTML אמיתי. הדפדפן החדש לא יופיע בגרסת ה-CDMA של המכשירים, אבל בגרסאות שיוכלו להימכר באורנג' ובסלקום ניתן לקוות לחווית גלישה טובה יותר מזו שמציע כיום הדפדפן הנורא של מוטורולה.

בסיס לאופטימיות?

למרות המחזור והאכזבה, ניתן לראות בהכרזות של היום בסיס לאופטימיות זהירה לעתיד. הדיבורים על ממשק חדש מראים שהחברה מודעת לבעיה שיש לה בתחום, וכמוהם גם הדפדפן החדש המובטח. ומעבר לכך, יש בסיס לאופטימיות בעצם הפוקוס ששמו במוטורולה על Z8, מכשיר שבאמת מייצג הבטחה לחזון עיצובי חדש המשולב עם ממשק חדש ויכולות מרשימות.

אם ה-Z8 יהווה את הבסיס עליו יבנו במוטורולה את החזון שלהם לעתיד הקרוב, הרי שיכול להיות שנראה מהחברה הענקית מכשירים שהשימושיות בהם תשתווה ליופי החזותי שלהם ולרשימת הפיצ'רים היפה. וזה בהחלט דבר שיש לשאוף לו.

  • עוד באותו נושא:
  • מוטורולה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully