וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל יראו מה תשחקו?

גוגל הגישה בקשה לפטנט על טכנולוגיה שתאפשר לחברה לעקוב אחר משחקים מקוונים ולהציע פרסומות בהתאם

פרסומות במשחקי וידאו הן דבר אליו הורגלנו לאורך השנים. עם הפיכתה של התעשייה לאמצעי בידור המוני, וממש כמו בסרטים, מתחילים המפרסמים לבקש לחשוף את עצמן לקהל השחקנים באמצעים מגוונים. יש את הפרסומות הסטטיות, דוגמת שלטים וירטואליים במשחקי מרוצים, אבל הכסף הגדול והחשיפה הגדולה נמצאים דווקא במשחקים מקוונים, בהם אפשר ליצור חוזי פרסום זמניים ולעשות פילוח גיאוגרפי.

העיתון הבריטי Guardian מדווח שחברת גוגל הגישה בחודש שעבר בקשה לפטנט אשר עלול לשנות את הדרך בה המפרסמים מוצאים את הקהל שלהם במשחקים מקוונים, אך שימוש לא נאות בה עלול להביא לפגיעה בפרטיותם של הגיימרים. מלת המפתח של הטכנולוגיה החדשנית היא "פילוח פסיכולוגי".

הטכנולוגיה החדשה תאסוף מידע על השחקנים השונים בעזרת מעשיהם במשחקים עצמם. על פי האינטרקציה של השחקן עם עולם המשחק היא תנסה לקבוע את אישיותו, הטעם שלו והתחביבים שלו. כך, למשל, שחקנים שמבלים הרבה זמן בקריאת טקסטים במשחק יקבלו פרסומות של ספרים, וכאלה שנמצאים במשחק במשך שעות רבות כל יום יראו פרסומות של מזגנים וכסאות אורטופדיים.

מצד אחד, שימוש נבון בטכנולוגיה החדשנית יכול לגרום לכך שכל הפרסומות אותן תראה תהיינה רלוונטיות בשבילך, בצורה זו או אחרת. גברים לא יקבלו פרסומות של תחבושות היגייניות, והנשים לא תקבלנה פרסומות עם המוטו "תשתחרר, גבר". מה עוד, שככה קטן הסיכוי לכך שאנשים מישראל יקבלו פרסומות של 'וונדי'ס' ויתחילו לבכות את סגירתם של סניפי הרשת הישראליים לפני שנים רבות.

אבל, ואם להשתמש בקלישאה מוכרת – זה 'אבל' גדול, השימוש בטכנולוגיה הזאת אומר שלחברת גוגל ואנשים שיקנו את ממנה את התוכנה, יהיה מאגר בו אל הכינוי שלכם במשחק יהיה מצורף פרופיל פסיכולוגי שלכם. חסידים של פרטיות ברשת מזהירים כבר עכשיו שאם המאגרים הללו ייפלו לידיים הלא נכונות – והידיים הלא נכונות כאן יכולות להיות גם של שירותי הביטחון שירצו לעקוב אחרי אנשים ברשת – הפגיעה בפרטיותנו תהיה גדולה.

מה עוד, שאסור לשכוח כי משחקים הם סוג של אסקפיזם. רבים הם השחקנים שמאמצים לעצמם פרסונה מקוונת השונה מהותית מאישיותם בעולם האמיתי, מה שיפגע בתוצאות הפילוח. בנוסף, כשאנחנו נכנסים לעולם קסום של אורקים וקוסמים, האם אנחנו באמת רוצים לראות פרסומות לדברים שגרתיים כמו פיצה או רשתות בגדים?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully