וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לפלאפון פליקר פלוס

ערן גבאי

16.5.2007 / 15:13

פלאפון תאפשר העברה מלאה ודו סיטרית במאגרי המידע ושימוש בתוכנות המסרים מסנג'ר ו-ICQ

החברה תשתמש בפלטפורמה של קומברס בהשקעה של מיליון שקל, ובממשק שפיתחה TriPlay הישראלית

חברת הסלולר פלאפון תאפשר ללקוחותיה נגישות מלאה לכל התכנים הנמצאים במכשיר הסלולר או במחשב שלהם תוך סנכרון מלא בין המחשב והמכשיר הנייד. לשם כך, התקשרה פלאפון בהסכם בלעדיות למשך כמה חודשים עם חברת הסטארט אפ הישראלית TriPlay תמורת השקעה של כחצי מיליון שקל. חברת TriPlay פיתחה עבור פלאפון שירות המאפשר נגישות מלאה ורציפה לכל סוגי התכנים (העברה אחסון וניהול מידע, תמונות, קבצי מוסיקה וסרטונים), הנמצאים במכשיר הסלולרי או במחשב באמצעות ממשק משתמש נוח, המאפשר גם להזמין חברים לצפייה בתכנים.

אם עד היום יכלו מנויי הסלולר לבצע את הסנכרון האמור באמצעות חיבור ישיר בין המחשב ומכשיר הסלולר בכבל, הרי שכעת מאפשרת פלאפון למנוייה לעשות זאת באופן רציף תוך אספקת שטח אחסון של 1 ג'יגה על גבי השרתים שלה בפורטל הסלולרי של פלאפון, כשהעדכון מתבצע און ליין על גבי רשת האינטרנט.

יותר מכך, אם עד היום יכלו מנויי הסלולר לבצע את העברת התכנים שלהם למכשיר הסלולר כשהם משלמים בעבור קבצי המוסיקה שהם מורידים למכשיר, הרי שהסנכרון המלא ממאגר התוכן הנמצא על המחשב שמעניקה פלאפון למנויים אינו כרוך בתשלום נוסף.

למעשה, פלאפון תאפשר את השימוש בתוכנה, את הסנכרון והעברת הקבצים, את שטח האחסון ואת שליחת המידע בעתיד למנויי חברות סלולר אחרות (כולל דמי המעבר) תמורת מחיר קבוע של כ-9.9 שקלים בחודש החל בספטמבר השנה. עד אז, במשך 3 חודשים תספק החברה את השירות לתקופת ניסיון חינם.

בשלב ראשון מותאם השירות ל-5 מכשירי דור 3 של החברה, ובהמשך הוא יותאם לכל היצע מכשירי הדור השלישי של פלאפון. בחברה לא מכוונים בשירות בהכרח לדור השלישי, אך מטבע הדברים עיקר כוח המעבד של מכשירי הדור השלישי הוא שיוכל לתמוך בשירות.

בפלאפון מתקשים לנקוב ביעד לגיוס מנויים לשירות, ומודעים לכך שחינוך השוק לשירות זה יצריך זמן. הפנייה של פלאפון תתמקד בשלב ראשון בשוק הפרטי, בעיקר לצעירים, ובפלאפון מאמינים מאוד בצורך של המנויים בהשגת יכולות הסנכרון והגיבוי של מכשיר הסלולר עם עולמות התוכן והמידע המצויים ב-PC, שהוא חזק לדעתם מהצורך בשיתוף, אותו מקדמת בעיקר סלקום באמצעות אתר Heep. הפנייה לשוק העסקי תתבצע רק בשלב שני.

במקביל משיקה פלאפון גם את תוכנות המסרים המיידים מסנג'ר ו-ICQ בפלטפורמה שפותחה על ידי קומברס בהשקעה של כמיליון שקל. החיבור לתוכנות המסרים המיידים יהיה בכל עת (Always ON) והאפליקציה תתמוך בכל הפיצ'רים המקוריים הקיימים ב-PC.

בפלאפון לא מודאגים מכך שהצלחת שירותי המסרים המיידים בסלולר עשויה לבוא על חשבון כוחו של אפיק שירותי ההודעות הכתובות (SMS) שתורם כיום לתעשייה בישראל הכנסות של כחצי מיליארד שקל בשנה. בפלאפון בדקו את הנושא ואת ההשפעה שלו על שירותי ה-SMS ולא איתרו קניבליזציה בין שני השירותים, יותר מכך כיום גם לא נצפית תופעה שכזו בהשקות תוכנות המסרים המיידים בחברות סלולר בעולם.

הכניסה של חברות הסלולר לעולמות שירותי המסרים המיידיים (ה-IM) מגיעה אחרי שהתעשייה, בעולם ובישראל, כשלה בהחדרת שירות ה-MMS (הודעות המולטימידה). הממשק המלא שבין המחשב לבין הסלולר תוך ניהול מלא של מאגר המידע, והיכולת של מנוי הסלולר לנהל שיחה רציפה הן במחשב והן בסלולר באמצעות תוכנות המסרים המיידיים אמורה לאיים אולי על אפיק ה-SMS בטווח הארוך, אך לפתוח עבור חברות הסלולר אופק חדש ובעל פוטנציאל גדול לא פחות בדמות האי מייל הנייד.

איש לא יודע כיום כיצד יתאפיין אותו אי מייל נייד עתידי, אך דבר אחד ברור הדואר האלקטרוני בטכנולוגיית ה-Push הוא כיום הבסיס העיקרי לשיתוף הפעולה בין מותגי העל באינטרנט לבין מפעילות הסלולר. ועל כן ניתן לשער כי ההודעות המיידיות הן רק הכנה למאבק על השליטה בעולם האי מייל הנייד, כשמספר מנויי הדואר האלקטרוני בעולם כיום מהווה רק כרבע ממספר מנויי הסלולר בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully