וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עימות בין מייספייס לממשל

16.5.2007 / 23:44

העימות נוצר על רקע דרישת הממשל האמריקאי להעביר את שמות עברייני המין הרשומים באתר

הרשת החברתית המקוונת והפופולרית מייספייס הודיעה ביום שלישי שהיא זיהתה, מחקה וחסמה "מספר אלפים" של פרופילים השייכים למשתמשים אשר הורשעו בעבר בעבירות מין, כחלק מתוכנית להגן על המשתמשים הצעירים של הרשת מפני עברייני מין מבוגרים.

ההודעה הגיעה יום לאחר שתובעים כלליים משמונה מדינות דרשו ממייספייס, שנמצאת בבעלות חברת News Corp., להעביר להם את השמות והכתובות של העבריינים ולמחוק את הפרופילים שלהם מתוך המאגר של 175 מיליון משתמשים הרשומים לאתר.

"הבהרנו שאין לנו סובלנות כלפי עברייני מין מורשעים" טען הימנשו ניגם, האחראי על הבטיחות באתר, בראיון טלפוני ביום שלישי. "אמרנו מספר פעמים שהמטרה הייתה לחסום אותם".

ניגם אמר שהוא הופתע מהבקשות של שירותי האכיפה ביום שני, כיוון שהיענות לבקשה הייתה גורמת למייספייס לעבור על החוק.

"אפילו שמספר תובעים כלליים ביקשו אותנו למסור לידיהם את השמות של עברייני המין, אנחנו, לצערנו הרב, מנועים מלעשות זאת על ידי חוקי המדינה וחוקים פדרליים" אמר ניגם.

הדרישה של התובעים באה יום לפני דיון במדינת צפון קרולינה בנושא הצעת חוק "הגנת הילדים מפושעי מין", אשר מקודמת על ידי התובע הכללי במדינה – רוי קופר, ודורשת ששירותים מקוונים כמו מייספייס יבדקו את הגיל של המשתמשים שלהם. קופר הוא אחד משמונת התובעים הלוחצים על מייספייס למסור את המידע.

מייספייס טוענים כי הם לא יכולים להיענות לדרישות בגלל חוק הפרטיות בתקשורת אלקטרונית מ-1986, אשר מגן על תקשורת אלקטרונית מפני מעקב של רשויות המדינה בלי צו של בית משפט.

בשנה האחרונה ספגה מייספייס ביקורת לאחר שמספר משתמשים צעירים של הרשת הותקפו על ידי פושעי מין שהתחזו לקטינים. משפחות של כמה נערות אשר הותקפו על ידי משתמשי מייספייס תבעו את הרשת בינואר בטענה שלא הצליחה להגן על משתמשיה הצעירים.

מייספייס וחברת Sentinel Tech Holdings, אשר מתמחה בוידוא זהויות, אמרו בסוף השנה שעברה כי הם מתכננים לפתח את המאגר הארצי הראשון של עברייני מין מורשעים בארצות הברית, כדי שיהיה יותר קל להתחקות אחריהם.

החברה גם הבטיחה שהמרכז לילדים נעדרים ומנוצלים, קבוצה שעוזרת לרשויות החוק בחקירותיהם, תוכל לגשת באופן חופשי ובלתי מוגבל למאגר.

פושעי מין מורשעים בארצות הברית מחויבים על פי חוק להירשם אצל הרשויות המקומיות. אך המידע זמין רק במאגרים אזוריים, ומעולם לא נאסף אל מאגר כללי של כל המדינה.

בארצות הברית יש כ-600,000 עברייני מין מורשעים.

חלק מהטכנולוגיה החדשה הפך זמין לאנשי מייספייס ב-2 במאי, והם התחילו להשוות נתוני משתמשים עם מסד הנתונים, אמר ניגם.

הוא הוסיף שלאחר הבדיקה הראשונית, הפרופילים של החשודים בהיותם עברייני מין נבדקו על ידי חברי הצוות של מייספייס לפני המחיקה.

המחוקקים בארצות הברית הציעו בינואר לחייב עברייני מין להודיע על כתובת הדוא"ל וחשבונות תוכנות המסרים שלהם לרשויות החוק בשביל להגן בצורה טובה יותר על ילדים המשתמשים באתרים כמו מייספייס. "אנחנו עושים כל דבר חוקי בשביל לוודא שהמידע על העבריינים יגיע לרשויות המתאימות" אמר ניגם. "מייספייס מדגישה כי היא רוצה לעבוד עם התובעים הכלליים בשביל לוודא שהמידע יגיע לידיים הנכונות".

ניגם גם אמר שהחברה עדיין עובדת על מערכת יעילה יותר שתעדכן את הקבוצה שמחפשת ילדים נעדרים במידע על העבריינים שחשבונותיהם נמחקו ממייספייס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully