וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום שגוי מוריד מניה

17.5.2007 / 12:02

בבלוג הטכנולוגיה Engadget פורסם שאייפון ומערכת ההפעלה הבאה של אפל נדחים. המניה צנחה ב-2.2 אחוז תוך דקות

אם הייתם צריכים הוכחה לכך שאתרי אינטרנט העוסקים בטכנולוגיה יכולים להשפיע על החברות עליהן הם כותבים, מה שקרה אתמול הוא דוגמה טובה מאוד, אולי אפילו טובה מדי. המעורבים העיקריים בסיפור הם בלוג הטכנולוגיה המאוד-פופולרי Engadget וחברת Apple הענקית.

אתמול, כשאצלנו היה ערב ובחוף המערבי של ארצות הברית צהריים, פרסמו אנשי Engadget מזכר פנימי של אפל אשר הודלף להם על ידי אחד העובדים. במזכר נכתב כי ה-iPhone, הכלאה של אייפוד ומכשיר טלפון סלולרי, לא יושק ביוני כפי שפורסם, אלא באוקטובר. גם מערכת ההפעלה החדשה של אפל – Leopard, נדחתה לינואר – כך על פי המסמך.

דקות ספורות לאחר שהמידע המודלף פורסם, שווי המניה של אפל בבורסה האמריקאית נפל ביותר משני אחוזים, והמהומה הייתה רבה. רק מה, קצת אחרי זה החלו להתברר פרטים נוספים על הפרשה – מחלקת יחסי הציבור של אפל פנתה ל-Engadget וטענה שמה שפורסם איננו נכון, והידיעה עודכנה.

בסופו של דבר התברר שהמזכר הפנימי לא נשלח מהנהלת אפל, אלא ממישהו שהצליח להתחזות לעובד אפל ולשלוח הודעה מזויפת לחלק מעובדי החברה. כשעה וחצי לאחר שעובדים קיבלו את הדוא"ל הבדוי, שלחה ההנהלה האמיתית מכתב המפריך את השמועות. התוצאה הייתה מאוד זמנית – המניה של Apple עלתה בחזרה לאחר פרסום הסיפור המלא, אבל המשקיעים לא היו מרוצים.

אנגדג'ט אולי נראים כאשמים כאן, כיוון שהם פרסמו משהו מזויף לפני שקיבלו תגובה, אבל הם טוענים שאת המזכר הם קיבלו ממקור ותיק ומהימן בתוך אפל, ולא הייתה להם סיבה לחשוש שמשהו לא בסדר. אך השאלה האמיתית היא מה הייתה הסיבה לשליחת הדוא"ל המזוייף - האם זהו תעלול סתמי, או שמא ניסיון זדוני להשפיע על מניית החברה? נושאי הסייבר-טרוריזם נדונים בפורומים כלכליים וסרטי מדע בדיוני כבר הרבה מאוד זמן, וההיסטוריה כבר הוכיחה שהמד"ב של היום עלול להפוך למציאות של המחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully