וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצנזורה בתכני אינטרנט בעליה

הדר תדמור

20.5.2007 / 11:24

לפי סקר של "יוזמת הרשת הפתוחה", 25 מדינות מתוך 41 שנחקרו מסננות תכנים המוצגים באינטרנט, או חוסמות גישה לאתרים

כמות הצנזורה הנערכת בקרב אתרי אינטרנט ברחבי העולם עולה. זאת, לפי מחקר של ארגון המכנה את עצמו "יוזמת הרשת הפתוחה". הארגון מורכב מחוקרים בבית הספר למשפטים באוניברסיטת הרווארד, אוניברסיטת טורונטו, אוניברסיטת אוקספורד ואוניברסיטת קיימברידג'.

לפי המחקר, הנפרש על פני אלפי אתרי אינטרנט ו-120 ספקיות אינטרנט, 25 מתוך 41 המדינות אשר השתתפו בסקר הראו סימנים של סינון תכנים על ידי הממשלה המקומית. זאת, לעומת "מספר בודד של מדינות" אשר סינן תכני אינטרנט ב-2002, לפי ONI.

המדינות שנסקרו הם אזרבייג'אן, בחריין, בורמה, סין, אתיופיה, הודו, איראן, ירדן, לוב, מרוקו, עומאן, פקיסטן, ערב הסעודית, סינגפור, דרום קוריאה, סודאן, סוריה, טג'יקיסטאן, תאילנד, טוניס, טורקמניסטן, אוזבקיסטן, ויאטנם, תימן ואיחוד האמירויות.

לפי הסקר, המדינות אשר בהן נרשם שיעור הצנזורה הגדול ביותר הן בורמה, איראן, פקיסטן, ערב הסעודית, טוניס, איחוד האמירויות ותימן. בין האתרים הנחסמים על ידי הממשלות לגלישה נמצאים גוגל וסקייפ. הצנזורה במדינות נעשית בעיקר באתרים הנוגעים בשלושה נושאים: פוליטיקה ושלטון, ביטחון ונורמות סוציאליסטיות.

דוגמא לצנזורה ממשלתית ניתן היה למצוא לאחרונה בתורכיה ובתאילנד, אשר חסמו לגולשים במדינותיהם את הגישה לאתר שיתוף קבצי הסרטים יו טיוב, בשל פגיעה במלך תאילנד ובאתאטורק.

מדינות כמו ארה"ב ומדינות מערב אירופה לא נכללו בסקר, כי לפי ה-ONI מרבית הצנזורה במדינות אלו לא נעשית על ידי הממשלה, אלא על ידי סקטורים פרטיים. אבל לפני מספר שבועות פורסם כי ממשלת ארה"ב חסמה לחייליה במזה"ת את הגישה לאתרי אינטרנט כמו יו טיוב, מיי ספייס ו-MTV. זאת, לפי ממשלת ארה"ב, כדי לשמור על המוראל בקרב החיילים, ולא לחשוף אותם למראות מחזיתות אחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully