וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשב שולחני

30.5.2007 / 11:56

מיקרוסופט חושפת את "פרוייקט מילאן" המסתורי שלה, שמתגלה כמחשב בצורת שולחן שהוא מסך מגע

חברת מיקרוסופט חשפה היום לעולם את "פרוייקט מילאן", יישום חדש עליו עובדת החברה כבר יותר מ-5 שנים, ואשר אמור לדעתם לשנות את העולם. בקשר לשינויים מרחיקים לכת אנחנו עדיין סקפטיים, אבל זו לא סיבה לא להתלהב מהשפן הדיגיטלי החדש שהענקית מרדמונד הוציאה מהכובע העצום שלה.

קודם כל, בואו ונשכח מ"פרוייקט מילאן" ונקבל בברכה את "Surface" (משטח), שמו הסופי של המוצר החדש. למה משטח? כי מדובר, בעצם, בשולחן שהמשטח שלו הוא מסך מגע בגודל 30 אינץ'. זה, לכשעצמו, לא ממש חדש – מסכי מגע ענקיים מכבדים בנוכחותם כל תערוכה טכנולוגית גדולה בחצי העשור האחרון – אבל אנשי מיקרוסופט טוענים כי הם הראשונים שהביאו את הטכנולוגיה הזאת לשוק הצרכנים הביתיים.

ואמנם, נכון יותר יהיה להגיד "יביאו" – כש-Surface יושק בחורף הקרוב הוא יעלה כ-10,000 דולרים, אך במיקרוסופט מבטיחים כי המחיר הזה יירד בשלוש-חמש השנים הקרובות, והמצב יגיע לכך שנראה את משטחי ה-Surface בכל מקום, החל מבתים פרטיים ועד לבתי-ספר, חנויות ומסעדות.

אז מה זה בעצם Surface, ואיך הוא שונה מכל מסכי המגע הקודמים שראינו? ובכן, בתוך השולחן הקסום של מיקרוסופט מסתתר לו מחשב עם מעבד של 3 גיגההרץ, שני גיגהבייט RAM וכרטיס מסך פשוט למדי. כל זה מריץ את חלונות 'ויסטה', ומה שמאפשר ל'משטח' גם להיות מסך מגע שמזהה כמה לחיצות בו זמנית הן חמש מצלמות אינפרה-אדומות שפועלות כחיישנים. הצגת התמונה על המסך היא בעזרת מקרן DLP, וכדי שלא תפחדו פן יישפך או ייפול עליו משהו, החלק העליון הוא חסין שריטות ודוחה מים.

אחת הסיבות לכך שכמעט ולא שמענו על הפרוייקט הזה עד עכשיו, היא שמיקרוסופט לא אפשרה למפתחים חיצוניים לפתח בשביל הפלטפורמה עד כה, ולא ברור אם ומתי זה יקרה בעתיד. מה שזה אומר, הוא שנכון לעכשיו אין הרבה מאוד תוכנות שמצליחות לעבוד עם 'המשטח', אבל מיקרוסופט בכל זאת הציגה את היכולות שלו בעזרת כמה תוכנות מעניינות למדי. אחת מהן היא גרסה עתידנית של תוכנת ה'צייר' (Paintbrush), בה אתם יכולים לצייר עם הידיים או עם מברשת ציור פשוטה, כשעל המסך יש צנצנות וירטואליות עם צבעים אותם אתם צריכים.

תוכנת הדגמה נוספת מראה את הקלות של ארגון ושיתוף תמונות בעזרת Surface. פשוט הניחו מצלמה שתומכת בכך על השולחן, היא תסתנכרן עם המחשב ותראו את כל התמונות לפניכם. בשביל לערוך או לסדר אותן כל מה שצריך זה להזיז אותן בעזרת האצבעות, כשניתן גם להשתמש בשתי אצבעות בשביל סיבוב. גם סנכרון בין שני מכשירים מתבצע בעזרת הנחתם על השולחן וגרירת החומר הרלוונטי ממכשיר אחד לשני. פשוט מאוד, ואינטואיטיבי מאוד. באתר הרשמי של המוצר תוכלו לראות הדגמות של שימושים אפשריים ב'משטח', כולל קביעת מסלול נסיעה והעברתו אל הטלפון הסלולרי ואינטראקציה של הממשק עם כוס משקה שהונחה על השולחן.

אך בסך הכל, כיום מיקרוסופט לא מנסה אפילו להתחיל ולשווק את ה'משטח' למשתמש הביתי, והיחידות הראשונות שתופענה בנובמבר, הולכות להגיע, בין השאר, לחנויות של הרשת הסלולרית T-Mobile, לחדרי הלובי בבתי המלון של רשת שרתון ובתי הקזינו של חברת Harrah’s.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully