וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

CBS מכורים לרדיו

30.5.2007 / 15:46

חברת התקשורת הענקית CBS רוכשת את אתר המוזיקה הפופולרי Last.fm תמורת 280 מיליון דולרים

תאגיד המדיה האמריקאי CBS הודיע היום שהוא עומד להוסיף לחברות שבבעלותו את אחת מרשתות המוזיקה המקוונות הגדולות בעולם - Last.fm, במחיר של 280 מיליון דולרים – מחיר גבוה למדי אך לא בין הגבוהים ששולמו על אתר ווב 2.0 פופולרי. להזכירכם, יוטיוב נמכר לגוגל ב-1.65 מיליארד דולר בסוף השנה שעברה, ואילו News Corp. רכשו את מייספייס ביולי 2005 תמורת 580,000,000$.

בבסיסו של Last.fm עומדת טכנולוגיה שעוקבת בעזרת תוסף לנגן המדיה אחרי רשימת השירים אותם משמיע המשתמש על המחשב שלו, מנתחת אותה ומסוגלת ליצור תחנת רדיו מקוונת עם שירים שמותאמים לטעמו של המשתמש מתוך מאגר המוזיקה העצום שנמצא על שרתי החברה. בשביל למנוע פיראטיות, לא ניתן לקבוע איזה שיר תנגן התחנה, ואי אפשר גם להוריד את השירים למחשב אלא אם בעל הזכויות אפשר זאת באופן מפורש. מעבר לכך, יש לאתר גם מאפיינים בולטים של רשת חברתית כמו בלוגים, קבוצות דיון ורשימות חברים.

ל-Last.fm יש יותר מ-15 מיליון משתמשים פעילים, מהם כ-4 מיליונים מגיעים מארצות הברית. אחד ממקימי האתר, מרטין סטיקסל, אמר כי הרכישה "תיתן את התמיכה הדרושה בשביל להעלות כל שיר שהוקלט וכל קליפ מוזיקה שצולם ל-Last.fm... עם שותף חזק כמו CBS, יש לנו את היכולת לעשות זאת". בחברות טוענים כי בעקבות הרכישה לא צפויים שינויים גדולים באתר, והוא עומד להמשיך לפעול כיישות עצמאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully