וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באנו לחפש לכם

31.5.2007 / 11:24

Mahalo - מנוע חיפוש חדש, נעזר באנשים בשביל להציג את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר

ג'ייסון קלקאניס הוא שם מוכר בעולם האינטרנט. האיש היה אחד המקימים של חברת Weblogs, Inc. – בעלת הבלוגים הפופולריים Engadget, Joystiq ורבים אחרים. בנוסף, כיהן היזם בתפקיד המנהל של אתר נטסקייפ, והוציא את האתר מעט מהתרדמת הארוכה בה היה שרוי. בסופו של דבר, נמכר Weblogs לחברת AOL, קלקאניס התפטר מנטסקייפ ואנשים התחילו לתהות מה יהיה הפרוייקט הבא שלו.

קבלו בבקשה את mahalo.com, מנוע חיפוש חדש מבית ג'ייסון קלקאניס. אני מתאר לעצמי שעכשיו אתם תוהים מי יהיה טיפש מספיק בשביל להקים מנוע חיפוש בעידן הגוגל, אבל mahalo (שלום בשפת האי הוואי) לא באמת נמצא בתחרות ישירה איתם. המטרה של קלקאניס הייתה ליצור את מנוע החיפוש הראשון שמופעל על ידי אנשים.

מדובר, בעצם, במנוע חיפוש בו התוצאות לא נאספות על ידי אלגוריתם חיפוש ממוחשב, אלא על ידי עורכים מקצועיים. אם עורך אנושי אסף בשבילכם את התוצאות, הסיכוי לקבל אתרים לא רלוונטיים או פרסומות מוסוות נמוך מאוד. בנוסף, התוצאות שנערכו באופן ידני מסודרות בקטגוריות, ולידן מופיע דף עם "עובדות מהירות" על מושא חיפושכם.

אך אל תחשבו שכל הדברים אותם אתם עלולים לחפש נערכו כבר על ידי עורך אנושי. המטרה הראשונית של האתר היא להגיע ל-10,000 ערכים "אנושיים", ונכון לעכשיו 4,000 תוצאות כבר הוכנסו למנוע החיפוש, הנמצא כרגע בגרסת אלפא פתוחה. זה אומר שאתם יכולים להיכנס לאתר, ואפילו לחפש, אבל אל תתפלאו אם תראו באגים מתעופפים להם בכל מיני מקומות.

אם ננסה להקביל את Mahalo לדברים שכבר קיימים, אפשר לטעון כי זאת האבולוציה של אתרי האינדקס – "הדבר המגניב הבא" של סוף שנות ה-90. גם כאן, כמו באתרים ההם, יש קטגוריות כמו "חדשות", "מוסיקה" ו-"מוצרים", וכל אחד יכול להוסיף את האתר שלו לאינדקס בתנאי שהאתר יאושר על ידי העורכים. בנוסף, יש בדפי התוצאות גם אייקונים כמו 'בחירת העורך' ו-'אתר שיכול לחדש לכם'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully