וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטרנט למכשירים שונים

ערן גבאי

3.6.2007 / 10:18

חברת המחקר פורסטר: "יהיה צורך לתכנן מחדש אתרי אינטרנט רבים כדי שיתאימו לגישה ממכשירים מגוונים"

"יהיה צורך לתכנן מחדש אתרי אינטרנט רבים על מנת שיתאימו לגישה ממכשירים מגוונים. כיום, רוב האינטרנט מיועד עבור מחשבים אישיים, ובעיקר כאלו המבוססים על מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. אולם, חלק מהיוזמות להביא את האינטרנט למדינות העולם השלישי מתכוונות לעשות שימוש במגוון רחב של מכשירים אחרים, כולל מחשבים ניידים בסיסיים, טלפונים סלולריים ומכשירי טלוויזיה - ואתרי אינטרנט בכל העולם יצטרכו להתאים את עצמם למשתמשים החדשים", כך נכתב בנייר עמדה חדש של חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'.

נייר העמדה עוסק בשאלה כיצד ניתן יהיה להגיע למיליארד משתמשי מחשב נוספים. "האתגר הטמון בהרחבה מאסיווית של גישה טכנולוגית אל מיליארד בני האדם הבאים הוא גדול במיוחד, כיוון שמדובר באוכלוסיה המאופיינת ברמות הכנסה נמוכות ביותר, במערכות חינוך עלובות, וכן בתשתיות רעועות", אומרים בפורסטר. "ההגעה לאוכלוסיה זו דורשת מחשבה יצירתית במיוחד, ועל זה בדיוק עובדים כיום כמה מענקי המחשוב והטכנולוגיה, בכמה מיזמים מקבילים", מוסיפים.

"קרוב לוודאי שתעשיית המחשבים יכולה לשרוד על ידי מכירת חומרה ותוכנה טובות יותר למשתמשים הקיימים, אולם כל התעשייה יודעת שפוטנציאל הגידול האמיתי נמצא בשווקים מתפתחים כמו סין, הודו וברזיל", אומרים בפורסטר. בחברת המחקר מציינים כי קיימים כיום לפחות ארבעה פרויקטים בעלי מימון נדיב, המיועדים להביא את המחשוב למדינות אלו.

בפורסטר מציינים כי הפרויקטים נחלקים לשתי מגמות עיקריות. מצד אחד קיימים פרויקטים של אינטל ושל מיקרוסופט, כשפלח האוכלוסייה אליו הן מכוונות הוא מעמד הביניים המתפתח במדינות העולם השלישי, בהן קיימות מערכות חינוך סבירות. שתי החברות עושות שימוש בפלטפורמות הטכנולוגיות הקיימות שלהן, כלומר - אריזת פתרונות החומרה והתוכנה הקיימים כיום בצורה שתהיה אטרקטיווית לממשלות ולמוסדות חינוכיים, שמתמקדים בסיוע למדינות מתפתחות.

מן הצד השני, קיימות שתי יוזמות הפועלות בסגנון שונה: פרויקט "מחשב נייד לכל ילד", וכן פרויקט של חברת AMD, שמטרתם היא לבנות טכנולוגיה חדשה לחלוטין. חברת AMD שואפת לאפשר גישה לאינטרנט ל-50% מאוכלוסיית העולם עד שנת 2015, ואילו יוזמת OLPC מתמקדת באספקת מחשב נייד שעלותו 100 דולר לכל ילד. בפורסטר קובעים כי פרויקט OLPC נראה הבעייתי והקשה ביותר למימוש.

"קשה כיום לקבוע מי מבין היוזמות תצליח ומי תיכשל, אולם דבר אחד ברור - הבחירה שתיעשה בידי ממשלות סין והודו תהיה זו שתקבע את העתיד", אומרים בפורסטר. ביחד, שתי המדינות הללו מאכלסות מחצית מילדי העולם, וההחלטה שתתקבל על ידי ממשלותיהן, בכפוף ללחצים פוליטיים ומסחריים כבדים המופעלים מצד הגופים המפעילים את היוזמות השונות, יקבעו מי מבין היוזמות הללו ישרתו את משתמשי המחשב והאינטרנט העתידיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully