וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה לשדרוג

ארז בן ארי

4.6.2007 / 1:51

המחשב הישן מגיע לסוף חייו? הגיע הזמן לשדרג או להחליף? הנה שישה צעדים שיקלו על התהליך

אחד הדברים המזוויעים עבור כל בעל מחשב הוא השעון שמתקתק מעל הראש...הספירה לאחור לעבר היום שבו נצטרך לשדרג את המחשב. האם זה יעלה מיליונים? האם אני אטעה ואבחר מחשב חלש מדי? האם המוכר ידחף לי משהו שאני לא צריך? על שאלות אלה ואחרות תוכלו להתגבר בקלות בעזרת המדריך הבא.

שש...המירוץ אחרי (מהירות) השעון

מדי פעם מתפרסמות בתקשורת ידיעות אודות טכנולוגיה זו או אחרת שעומדת לצאת לשוק בקרוב ולגרום למהפכה, וכל ידיעה כזו הופכת את בטנם של המשדרגים. האם המחשב שהרגע שדרגתי יהפוך למיושן עוד בטרם יבש הדיו על תעודת האחריות? אולי כדאי לחכות עוד כמה שבועות ולקנות משהו חזק יותר? אלו הן שאלות טובות, אך התשובה הפשוטה היא שאין שום טעם לחכות. זה נכון שטכנולוגיות חדשות נכנסות לשוק כל הזמן, אבל ההמתנה לא תגרום לשינוי מהותי. אם ניקח, לדוגמא, את מעבדי ה – Core Duo של אינטל, שהיו קפיצת דרך טכנולוגית כאשר יצאו לשוק, נגלה שהמשמעות שלהם גדולה בטווח הארוך, אך לא בטווח הקצר. יציאת לשוק הוכרזה הרבה לפני שהם הגיעו למדפים בישראל, וגם אז הם נכנסו במחירים גבוהים ועבר עוד לא מעט זמן עד שהגיעו למחיר סביר. אלו שבחרו לחכות לטכנולוגיה זו גילו שההמתנה היא ארוכה מאוד. הדבר נוגע למעשה לכל סוגי הטכנולוגיה ולא רק למעבדים, כך שבסופו של דבר, אין שום הצדקה להמתנה לטכנולוגיה. אם המניעים שלכם הם המחיר, אז נכון הדבר שהמחירים יורדים, אך זהו תהליך רציף שאין לו סוף או קפיצות משמעותיות ולכן אם נחכה לירידת מחירים, יהיה צריך מיד לאחר מכן להמתין עוד קצת...לירידת מחיר הבאה, וזה בהחלט יכול להימשך לנצח.

חמש...מותק, תזרקי לי את המחשב?

השאלה הבאה היא לגבי עצם השדרוג. האם כדאי להחליף את המחשב כולו בחדש, או שעדיף לשדרג רק את החלקים שהתיישנו? ובכן, לכאורה, שדרוג יהיה תמיד יותר משתלם, מכיוון שהוא מאפשר לחסוך את ההוצאה על חלקים שהינם פחות חיוניים להחלפה כמו כונן הדיסקטים, הדיסק הקשיח, כרטיס הרשת וכדומה. בפועל, לעומת זאת, המצב יותר מורכב. במחשבים רבים יש הרבה חלקים משולבים בלוח האם, ואין תאימות בין חלקים ישנים לחדשים כך שאפילו שדרוג מינורי כרוך בהחלפה של כמעט כל החלקים. חיזוק נוסף למצב הוא העובדה שחנויות מחשבים גובות סכום כסף מסוים על פעולת השדרוג, בזמן שעל מחשב שנקנה בשלמותו לא נגבה הסכום הנ"ל ולפעמים גם המחיר הסופי מקוצץ כמעין "הנחת כמות". שיקול נוסף הוא העובדה שאם נבחר לקנות מחשב חדש, אז את המחשב הישן אפשר להסב למטרות אחרות, כמו נגן-סרטים או מוסיקה לסלון, צעצוע לאח הקטן או אפילו למכור אותו בשלמותו בכמה גרושים. חשוב גם לזכור שלפעמים מספיק חלק אחד ישן כדי "לעצור" את כל הפוטנציאל של המחשב המשודרג. דיסק קשיח ישן, למשל, יכול להפוך גם את המחשב המהיר ביותר לעגלה. בשורה התחתונה, רוב הקונים כיום מעדיפים לקנות מחשב חדש ושלם ואת הישן "למחזר" לצרכים אחרים, ובדרך כלל זוהי גם המלצתנו.

ארבע...אופס

העובדים בחנויות מחשבים מיומנים היטב בלהפגין את ידיעותיהם באמצעות קיצורים וראשי תיבות חסרי פשר, אך בסופו של דבר מדובר באנשי מקצוע שיכולים להיות טובים או גרועים. איננו טוענים שמוכרי מחשבים הם רמאים, אבל ישנם כאלה שהנם פחות מקצועיים מאחרים, וגם כשהולכים לרופא הטוב ביותר מקובל לבקש דעה נוספת. זוהי המלצתנו גם בקניית מחשב. ישנה אמרה בנוסח "מהיר, טוב או זול – בחר שניים!", וכך גם במציאות. מעבדות וטכנאים מסוימים בוחרים להציע איכות, בזמן שלאחרים חשוב לתת מחיר זול ככל האפשר, והדברים תמיד באים אחד על חשבון האחר. לפני הכל, חשוב מה העדיפות הראשונה שלך, ובקש המלצות מחברים ובני משפחה. חשוב לקבל כמה דעות ולא להאמין אוטומטית לאדם האסרטיבי ביותר במשפחה וחשוב לחפש משוב לא רק על איכות או מחיר המחשב, אלא גם על איכות השירות של החברה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שלוש...להתכונן למבחן

בחנות המחשבים, אתם עומדים לעמוד בפני מבול של שאלות. "כמה אנשים יש בבית?", "האם המחשב מיועד למשחקים?", "האם המחשב מיועד לעסק?" הן רק כמה דוגמאות ולכן רצוי להתכונן מראש ולדעת מהן יכולות המחשב הנוכחי שבשימוש, ומהן מטרות הקנייה. האם אתם רוצים את המחשב החזק ביותר שיש, יעלה כמה שיעלה, או שתעדיפו מחשב ממוצע במחיר ממוצע? אולי בכלל מדובר במחשב סטודנט שיכול להיות זול ופשוט או במחשב לעסק שמחייב אמינות גבוהה ומערכת גיבוי? כמה שתלמדו יותר מראש, כך ההתלבטויות בחנות יצטמצמו וגם תוכלו לחסוך בזבוזי כסף מיותרים. בחרתם? בקשו הצעת מחיר מסודרת, ודרשו שתהיה מפורטת. אם המוכר כתב בהצעה "לוח אם– 100 דולר", זה לא לעניין. זה גם מטעה כי הוא צריך לציין את המחיר בשקלים כולל מע"מ, וגם כי יש מאות סוגים של לוחות אם וחשוב לדעת מה המודל המדויק כדי לדעת אם הוא טוב או לא, וגם כדי להשוות להצעות אחרות.

שתיים...גם רופא טועה!

אם החלטתם ללכת על שדרוג, קחו את המחשב למעבדה, אך לפני זה, כדאי מאוד לבצע גיבוי לדברים החשובים. גם המנתח הטוב ביותר משאיר מדי פעם גופה על השולחן, ולכן חשוב לקוות לטוב, אבל להתכונן לרע. בנוסף, התאזרו בסבלנות. פירוק והרכבת מחשב לוקחת זמן, ולפעמים לחלקי המחשב שהזמנתם לוקח זמן להגיע. בינתיים, תצטרכו לשרוד כמה ימים בלי המכונה, וכדאי להכין מראש את הילדים לתקופת היובש הכפוייה.

אחת...קבלו ח"ח

אם שרדתם עד כה, קבלו ח"ח – ההישג שלכם מכובד. לפני שפותחים את השמפניה, חשוב לזכור עוד שני דברים חשובים. קודם כל, אל תמהרו לנקות את השולחן. כל הספרים והתקליטורים שקיבלתם עם החומרה או המחשב הם חשובים, ובמידה ותצטרכו להתקין מערכת הפעלה מחדש, עלולים להיות אפילו חיוניים. מצאו להם מקום קבוע ואל תמהרו לזרוק הכל. שנית, בצעו למחשב בדיקה רצינית – התקינו עליו כמה תוכנות, הפעילו מגוון דברים ביחד, הפעילו את המחשב מחדש לפחות 5-10 פעמים, צרבו כמה תקליטורים ושחקו בכמה משחקים חדישים. זוהי לא ממש בדיקה "מקצועית" כמו שמסוגל לבצע טכנאי, אבל זה ייתן לכם הזדמנות להרגיש אם המחשב בסדר או שאולי משהו עקום. בישראל, רמת בקרת האיכות של החלקים לא גבוהה מספיק, ולפעמים מגיע מחשב חדש לגמרי עם בעיות מינוריות שאותן רצוי לאתר כמה שיותר מהר ולחזור למעבדה במקרה הצורך.

רוצו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully