וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גאדג'ט היום: mySky

להצביע על הכוכבים ולקבל מידע זה דבר מגניב. אבל אנחנו שטחיים. מתלהבים מצורת האקדח

אם אתם גרים בעיר, כנראה שכבר שכחתם איך נראים שמי לילה מלאי כוכבים. קצת ונוס, קורטוב מאדים, ירח מדי פעם – זה כל מה שאפשר לראות בסביבה עירונית. אך אם תצאו למדבר, או לפחות לאזור כפרי בלי יישובים בקרבתו, כשהשמיים לא מעוננים תוכלו לראות אינסוף אורות קטנים שמזכירים לכם את קיומם של מיליוני כוכבים מחוץ למערכת השמש.

אם אתם סקרנים, אולי אף תרצו לדעת איך קוראים לחלק מהכוכבים, ואיפה נמצאות קבוצות הכוכבים כמו הדובה הגדולה, פגסוס או העקרב. במשימה זו יוכל לעזור לכם ה-mySKY של חברת Meade, המייצרת טלסקופים. הדבר הזה, שנראה כמו אקדח לייזר, מתפקד בתור המדריך הפרטי שלכם לכוכבים. כוונו אותו אל כל מקום בשמיים, והוא יוכל לזהות את מה שנמצא שם מתוך בסיס הנתונים המובנה של כ-30,000 גרמי שמיים. בשביל לזהות את המקום אליו מכוונים אותו, משתמש ה-mySKY במקלט GPS, מצפן ומד תאוצה. מעבר לכך, יש כאן גם מסך קטן, עליו מסוגל המכשיר להציג מידע נוסף כגון תמונות ווידאו על הגופים השמיימיים, כשהמידע עצמו נמצא על כרטיס SD.

זהו לא המכשיר הראשון שיכול להסביר לכם מה אתם רואים כשאתם מסתכלים על השמיים. בזמנו כתבנו כאן על SkyScout, טלסקופ כיס שיכול להסביר לכם מה אתם רואים. אבל הוא תמך רק בטקסטים, וגם רמת ההגדלה שלו לא הייתה מזהירה - מכשיר קטן, אחרי הכל. MySKY גם לא גדול, אבל כיוון שהחברה שייצרה אותו היא אחת מחברות האופטיקה הגדולות בארה"ב, אשר מייצרת גם טלסקופים לחובבי אסטרונומיה, ניתן לחבר את המכשיר לאחד הטלסקופים של החברה, כך שכשתכוונו על גוף כלשהו, לא רק תקבלו עליו מידע אלא גם הטלסקופ יסתובב לכיוון הנכון בשביל שתוכלו לראות את הגרם השמיים בהגדלה. ואמנם, התענוג הזה לא זול - 400 דולר תצטרכו להוציא על המכשיר המגניב כשיגיע לחנויות בסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully