וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון של HTC

דידי חנוך

5.6.2007 / 21:13

חברת HTC הכריזה היום על השקת HTC Touch, סמארטפון בעל טכנולוגיה הדומה לזו של האייפון של אפל

מאז שחברת אפל הכריזה בתחילת השנה על ה-iPhone, יצאו בסין מספר חיקויים למכשיר שצפוי להיות מושק ב-29 ליוני.

Touch של חברת HTC - החברה שפיתחה את רוב מכשירי מותג iMate ואשר נמצאת בחזית הטכנולוגיה הסלולרית העולמית - הוא המכשיר הראשון שמהווה תשובה ממשית להכרזת האייפון מצד חברה בעלת מוניטין בתחום הסלולר העולמי. זאת למרות שב-HTC אומרים שהעבודה עליו החלה לפני ההכרזה אודות הסלולרי של אפל ושהם מעולם לא ראו iPhone.

Touch מצויד במסך מגע בעל ממשק שמותאם - כמו זה של האייפון - לשימוש באצבע ולא בעט מגע. ניתן להשתמש באצבע כדי לגרור ולגלול על המסך, באופן דומה מאד למכשיר של אפל.

Touch אמנם לא מצוייד בטכנולוגיית מולטי-מגע אמיתית כשל האייפון, המאפשרת להניח שתי אצבעות במיקומים שונים ולבצע זום או לסובב עצמים על המסך, אבל הוא קרוב לכך בהרבה מכל מכשיר אחר בשוק פרט ל-LG Prada. ובניגוד ל-LG, המכשיר שהוכרז היום הוא סמארטפון אמיתי בעל מערכת הפעלה חלונות Mobile 6.

HTC מכנה את הטכנולוגיה בה היא משתמשת במסך המגע בשם TouchFLO, וניתן לנחש שצפויים מכשירים נוספים מהחברה שישתמשו באותה הטכנולוגיה.

האנליסט מייקל גרטנברג מציין שהייחוד של הגישה של HTC הוא בכך שהיא לא משיקה את המכשיר כמתחרה ישיר של האייפון. Touch יושק ברחבי העולם, אבל לא יופץ כרגע בארצות הברית. האייפון, כידוע, לא יופץ מחוץ לארצות הברית בתקופה הקרובה.

התכונות של Touch דומות מאד לאלו של האייפון: דור 2.75, מצלמת 2 מגפיקסל, WiFi, דפדפן אינטרנט מלא וכל שאר התכונות הכלולות בכל סמארטפון המצויד במערכת ההפעלה הניידת של מיקרוסופט - פרט לממשק המשתמש שנראה מעניין ואטרקטיבי בהרבה מזה המוכר לנו במכשירי Windows Mobile כיום.

מחירו של המכשיר, שהפצתו תחל במהלך החודש הקרוב, עדיין לא ידוע, אם כי ניתן לצפות שהוא יהיה יקר לפחות כמו האייפון. לא ידוע גם האם המכשיר יופץ בישראל. האופרטורים בישראל לא הראו לאחרונה נכונות רבה לייבא מכשירים יקרים שלא מצוידים בקישוריות דור שלישי. יהיה עלינו לחכות ולראות האם ישנו את דעתם בתקווה לזכות בצרכנים החושקים באייפון שיתקשו לחכות עד השקת הטלפון של אפל בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully