וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת סלולר: LG Chocolate

דידי חנוך

6.6.2007 / 16:27

המכשיר החדש (בארץ) של LG יפה מאד. אבל האם על היופי הזה יש מחיר, והאם שווה לשלם אותו?

עדיין יש בארץ לא מעט מכשירים ישנים של LG, מהעידן לפני שהחברה המציאה את עצמה כיצרנית הסלולריים הסקסיים ביותר באסיה. המכשירים ההם היו, יש לומר, די מכוערים. הם גם לא היו טובים במיוחד.

LG 8300, המכשיר המתקדם הקודם של החברה בפלאפון, עדיין לא היה יפה במיוחד, אבל הוא דווקא היה מכשיר לא רע בכלל. כעת מגיע אלינו מכשיר שבמובנים דומים דומה מאד ל-8300, אבל יפה ממנו בהרבה. KG800, המכשיר הראשון של LG בסדרת שוקולד. אבל כמו במכשירים אחרים שנסקרו כאן לאחרונה, גם הפעם יש מחיר לשלם על כל היופי הזה. האם הוא שווה את זה? הבה נסקור, סעיף אחר סעיף.

מצלמה, אינטרנט, מולטימדיה, תוכנות

בכל הסעיפים האלה, מדובר למעשה במכשיר זהה ל-8300. מצלמת 1.3 מגפיקסל (פעם סטנדרט במכשירי דור שלישי וכיום הרבה מתחת לסטנדרט), נגן MP3/WMA, חריץ כרטיס הרחבה מיקרוSD ויכולות ניווט באמצעות תוכנת Navigator המצוינת של טלמפ הישראלית.

גם הדפדפן זהה, וזהו דפדפן שהדבר הטוב ביותר שניתן לומר עליו הוא שהוא עולה על זה שנמצא במכשירי מוטורולה. מצד שני, דף נייר שמישהו הניח עליו כבל USB בטעות הוא דפדפן טוב יותר מזה שיש במכשירי מוטורולה, כך שלא מדובר בגליק כל כך גדול. יכול להיות שהעובדה שיצא לי לאחרונה לבדוק מכשירים של סוני אריקסון ונוקיה מטה את השיפוט שלי בעניין הזה, אבל הפער בין הדפדפנים הטובים שהופכים לסטנדרט במכשירים אירופאיים גורמים לדפדפנים שנמצאים בטלפונים קוריאניים כמו ה-LG להיראות כמו שריד מעידן אחר, מוצלח פחות.

מבנה

המבנה הוא אחד משני הסעיפים בהם יש הבדלים משמעותיים בין ה-8300 לבין ה-KG800. הפעם מדובר בסליידר בעל מראה אלגנטי מאד, מודרני, ותחושת סלייד נוחה מאד ביד. סדרת שוקולד ייצגה קפיצת מדרגה עצומה ב-LG, והמכשיר הזה היה ההתחלה של התהליך כשיצא לשוק העולמי בשנה שעברה. הוא קטן יחסית, קומפקטי ונעים מאד ביד. גם מקשי המגע שבחזית המכשיר אסתטיים מאד. בפונקציונליות שלהם נדון בסעיף הבא.

עם זאת, כבר במבנה אנו מבחינים בבעיה. כמו במכשירי מוטורולה שנסקרו כאן, גם למכשיר הזה יש ציפוי מבריק ויפה. וכמו במוטורולה, גם הפעם הציפוי המבריק הזה מתלכלך במהירות הבזק. זהו עוד מכשיר שבעליו מוצא את עצמו משפשף כל הזמן כדי לשמור על מראהו היפה. וזה, יש לומר, מעיק. עם זאת, למוכנים לשפשף, יש לומר שזהו באמת אחד המכשירים היפים ביותר בשוק הישראלי.

ממשק

וכאן הגענו ללב העניין. ברמת התוכנה, הממשק של השוקולד זהה כמעט לזה של 8300. זה היה ממשק סביר שניתן להשתמש בו בלי לסבול מתסכול רב מדי.

אבל ברמה הפיזית, מדובר בממשק שאין הציבור יכול לעמוד בו. מקשי המגע האסטתיים פשוט רגישים מדי. פעם אחר פעם מצאתי את עצמי מחייג לאנשים שלא התכוונתי לחייג אליהם או פותח יישומים שלא עניינו אותי כלל. המגע הקל ביותר מספיק כדי להיחשב כ"לחיצה" על המקש. פעם אחר פעם, העניין הזה גרם לי לתסכול כזה שבסופו של דבר העדפתי לשמור על המכשיר סגור. כל עוד הסליידר לא נפתח, מקשי המגע אינם פעילים. מצב שבו משתמש חושש להשתמש במכשיר כדי שזה לא יעשה דברים שלא התכוון להם אינו מצב סביר. וזאת בלשון המעטה.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

סיכום

בביקורת על 8300 הבעתי תסכול מכך שאנו מקבלים מכשיר מהדור הקודם של LG. כחצי שנה לאחר מכן, התלונה זהה. זהו המכשיר הראשון והבוסרי של החברה בסדרת שוקולד. מכשירי הדור הבא של החברה עלו עליו בכל פרמטר אפשרי, לפחות על פי הניסיון הקצרצר שלי איתם בתערוכת 3GSM וביקורות שהתפרסמו עליהם. ומבחינת שימושיות, הייתי מעדיף עליו את 8300, שמחירו הרשמי ירד בינתיים לסכום קרוב לסביר, ונמכר כעת במבצע במחיר מצוין של 19.90 לחודש (כלומר 716 ש"ח, לא כולל חבילות נתונים וכיו"ב). מחירו של השוקולד, לעומת זאת, הוא 68.90 ל-36 חודשים, או 2480 ש"ח. במבצע " 500 שקל הנחה", המחיר נמכר בתשלום חודשי של 49.90 שקל ב-36 תשלומים, ולאחר זיכויים 9.90 שקל (למדברים מעל 199 שקל). למי שלא בוחר את המכשיר שלו מטעמים אסתטיים גרידא, מדובר לטעמי בבחירה שגויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully