וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: בקר X-box 360 למחשב

דניס ויטצ'בסקי מעדיף עוף, אבל הסתפק בבקר של אקס-בוקס 360 למחשב האישי. הסוף דווקא שמח

המריבה הגדולה החלה כשהמוצר עליו אדבר היום לא היה קיים. מצד אחד, עמדה משפחת משחקי המחשב, שרצתה שליטה בעזרת מקלדת ועכבר. מנגד, עמדו להן קונסולות המשחק שהשתמשו, רובן, בבקרים – ג'ויסטיקים שונים ומשונים ששימשו לשליטה במשחקים. היריבות הייתה מרה, מאוד מרה, והתומכים בשני המחנות נהגו להשפיל את יריביהם על בסיס יומיומי, עם הצהרות כמו "פחחח, יש לכם פחות מ-100 כפתורים אז אתם לא שווים" ו"אידיוטים, כפתורים רק מסבכים את העניינים, ואת המקלדת והעכבר קשה להחזיק בידיים".

אך כמו בכל מריבה טובה, תמיד יש חיבור כלשהו בין שני הצדדים. אצל שייקספיר זה קרה בעזרת רומיאו ויוליה, אבל נגמר ממש רע, ובעולם המשחקים היו אלה תאגידים גדולים שהחליטו לגשר בין הקונסולות למחשבים ולהוציא משחקים לשתי הפלטפורמות בו זמנית. הילדים שנולדו לנישואין האלה סבלו, לעיתים קרובות, מתסמונת הקונסוליזציה. הגן של הקונסולות בעסק הזה הוא כמעט תמיד הדומיננטי, אז משחקי מחשב שיוצאים למחשב ולקונסולות מעדיפים, בדרך כלל, ג'ויסטיקים ולא מקלדת. הסיבה לכך פשוטה, קשה מאוד להתאים את השליטה גם לשילוב של מקלדת ועכבר וגם לבקר קונסולות, בלי להשקיע בכך הרבה מאמץ, והתאגידים שלנו לא ממש אוהבים מאמצים.

למזלם של שחקני המחשב, השוק מלא בבקרים שמתחברים גם, או רק למחשב ומביאים אליו את חווית הקונסולות. אך לצערם של השחקנים הללו... השוק מלא בבקרים, ורובם שונים. אמנם רואים שאיפה לקרב אותם לעיצוב של בקר פלייסטיישן 2, אבל זה לא תמיד משתקף במוצר עצמו. לכן, כשחברת מיקרוסופט נכנסה לעולם הגיימינג, ובייחוד כשזיהתה את הפוטנציאל שבסטנדרטיזציה של העיצוב, החליטו שם שה-controller של מיקרוסופט לקונסולת האקס-בוקס 360 יהיה זהה לבקר של מיקרוסופט בשביל המחשב האישי. בנוסף, כל מי שירצה לקבל תווית תאימות מהחברה, יצטרך גם הוא להשתמש בעיצוב הזה.

אם מסתכלים על חצי הכוס הריקה, רואים שמיקרוסופט מנסה כאן לחנוק את היצירתיות על ידי יצירת סטנדרט חדש, אבל בואו ונסתכל על חצי הכוס המלאה: כפי שיוסבר לכם בפסקאות הבאות, עיצוב הבקר של האקס-בוקס 360 נהדר. הוא מהטובים ביותר שנראו בשוק; הוא נוח גם לשמאליים וגם לימניים; הוא גם אינטואיטיבי מאוד ובעל כמות מספקת של כפתורים אשר ממוקמים במקומות הנכונים ביותר. אז למה להתלונן, אם אפשר לשחק?

לא כל מה שבקר, עושה מווו

גרסת הבקר ממנה יצא לי להתרשם היא ה-Xbox 360 Wireless Controller for Windows, או במלים עבריות, בקר אלחוטי של אקס-בוקס 360 למערכת ההפעלה 'חלונות', תיאור שמאוד הולם אותו. הוא אכן אלחוטי, אכן זהה לבקר האקס-בוקס 360, אכן מתאים לחלונות ואפילו מגיע עם תקליטור התקנה מיותר לגמרי, כיוון שהמחשב מזהה אותו בלי בעיה, גם במערכת ה'ויסטה'. כל מה שצריך לעשות זה לתקוע את המקלט הלבן והמעוצב של הבקר בחריץ USB פנוי (באמת, אל תנסו לתקוע אותו בחריץ תפוס, זה לא יעבוד!), וללחוץ על כפתור החיבור בשביל לסנכרן את שני הבקרים.

על הצד העליון של הבקר ניתן למצוא שני ג'ויסטיקים אנלוגיים, ארבעה כפתורי שליטה ופד דיגיטלי. כמו כל בקרי האקס-בוקס, גם כאן אין סימטרייה, והג'ויסטיק השמאלי נמצא בחלק העליון – מקום בו אנשי סוני שמים בדרך כלל פד דיגיטלי. מכיוון שהמיקום הזה מאוד אינטואיטיבי, כמעט ולא צריך להתרגל למערכת הזאת, גם אם עד עכשיו שיחקתם רק בעזרת בקר הדומה לדואל-שוק של פלייסטיישן 2.

מעבר לכפתורי המשחק, יש על הצד העליון של ה-controller. שלושה כפתורי שירות. הכפתור הגדול עם הציור של ה-X, אשר ממוקם באמצע, מסנכרן את הבקר עם המערכת ומראה את המספר שלו בעזרת נורות הנמצאות סביבו, כך שלא תתבלבלו כשאתם משחקים עם אנשים אחרים בעזרת מספר בקרים. שני הכפתורים האחרים הם Start ו-Back השגרתיים.

על החלק הקדמי של הבקר, זה שפונה בדרך כלל למסך, ממוקמים שניים או ארבעה כפתורי משחק, תלוי בהגדרה שלכם למלה "כפתור". העניין הוא ששניים מהלחיצים הם לא באמת כפתורים רגילים, אלא הדקים אותם מזהה המחשב בתור צירי תנועה נוספים. זה אומר שהמחשב יודע האם לחצתם על ההדק עד הסוף, האמצע או שמא רק קצת. מעבר לכך, יש כאן גם חיבור לאוזניות או מקלדת מיוחדת של מיקרוסופט על הצד האחורי של ה-controller. אבל זה עדיין לא ממש רלוונטי לשחקני המחשב מפאת חוסר תמיכה. וכמובן שהוא גם רוטט – למיקרוסופט לא הייתה בעיה משפטית עם חברת Immersion כמו לאחת מיריבותיה (אהם, סוני, אהם), ולכן כל הבקרים שלה כוללים את טכנולוגיית הרטט.

כל מה שנשאר לברר עכשיו זה זמן סוללה וכדאיות. באשר לזמן הסוללה, אני לא יכול להגיד לכם אותו כיוון שהסוללות אותן הכנסתי לפני חודש לבקר עדיין פועלות. ברחבי האינטרנט רומזים על 40 שעות משחק, לערך, והנטייה שלי היא להאמין לטענה הזאת. עכשיו לכדאיות: בקרי קונסולות הם לא לכל אחד – יש אנשים שלא ייפרדו מהמקלדת והעכבר גם לאחר עינויים ממושכים, אבל אם אתם פחות רדיקליים, יש על מה לדבר, במיוחד במקרה הזה – כשהבקר באמת מצוין.

בונוס נוסף הוא לאנשים להם כבר יש אקס-בוקס 360 בבית. הבקר הזה יכול לשמש אתכם בקונסולה, ואילו בקרי הקונסולה יכולים להתחבר גם למקלט USB אותו תקבלו.

יתרונות: עיצוב נוח, זמן סוללה מצוין, יכולת חיבור למחשב ולקונסולה
חסרונות: לבן ומתלכלך בקלות, לא מגיע עם סוללות נטענות, יקר למדי.

המחיר: 249.99 כולל מע"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully