וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינוקס עדיין לא אלטרנטיבה

דידי חנוך

10.6.2007 / 9:00

מיקרוסופט יציבה ומתחזקת, אפל בעלייה. לינוקס עדיין לא מתמודדת בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים

בשנים האחרונות זוכות מערכות ההפעלה השונות המבוססות על לינוקס לפופלריות רבה במכשירים שאינם מחשבים אישיים. נגני מולטימדיה, טלפונים, מחשבים זעירים ואינספור מכשירים בהם מערכת ההפעלה שקופה למשתמש מופעלים כיום על ידי גירסה זו או אחרת של לינוקס. לינוקס גם בנתה לעצמה נישה משמעותית בשוק השרתים.

אבל במחשבים אישיים נראה שלינוקס עדיין מפגרת הרחק מאחור. חברת Net Applications מפיקה דו"ח חודשי עם נתוני נתח שוק של מערכות הפעלה המבוסס על סטטיסטיקת גולשים בכ-40,000 כתובות אינטרנט. הדו"ח האחרון של החברה מספק בסיס אמיתי לאופטימיות בעבור חברת אפל ומבהיר שמיקרוסופט עדיין שולטת בשוק ללא מיצרים. אבל הוא לא ישמח את אלה שסבורים שלינוקס צפויה לאיים על ההגמוניה של מיקרוסופט בעתיד הנראה לעין.

לפי הדו"ח, 82 אחוז מהגולשים משתמשים בחלונות XP. עוד 3.74 אחוזים גולשים עם מחשבים שמריצים חלונות ויסטה. 6.46 אחוז מהגולשים מריצים גירסה כלשהי של מערכת ההפעלה של אפל.

רק 0.7 אחוז מהגולשים משתמשים בהפצת לינוקס כלשהי. נתונים אלה מראים שלמרות העלייה בפופולריות של לינוקס (מ-0.38 אחוז ביוני 2006), ולמרות ההייפ התקשורתי סביב הפצות ידידותיות יותר למשתמש כמו Ubuntu, מעטים מאד מבין הצרכניים הביתיים בוחרים להשתמש במערכת הפעלה פתוחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully