וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכה לשוק ה-CDMA האמריקאי

סוכנויות הידיעות

10.6.2007 / 10:04

סוכנות הסחר הבינלאומית האמריקאית אסרה ייבוא דגמי סלולר חדשים עם שבבים של חברת קוואלקום

בארה"ב הוטל איסור על יבוא טלפונים סלולריים המכילים שבבים של חברת קואלקום בסוף השבוע, בצעד שעשוי להוות מכה קשה לא רק ליצרנית השבבים עצמה אלא גם לתעשיית הסלולר. הפסיקה של נציבות הסחר הבינלאומי של ארה"ב מונעת ממפעילות סלולר, בהן ורייזון, AT&T וספרינט נקסטל, לייבא דגמים חדשים של טלפונים, שיוצרו מאז 7 ביוני. אף כי ההחלטה מאפשרת לספקיות הסלולר להמשיך לקבל דגמים שכבר קיימים בשוק, היא ספגה ביקורת חריפה בשוק בגין הגבלת התחרות.

הצו הגיע בשלב גזר הדין בתביעת הפרת פטנט שבה נקבע כי קואלקום הפרה פטנטים של מתחרתה ברודקום. קואלקום אמרה כי תבקש השעיה של הצו עד לקבלת החלטה בערעורה על פסק הדין. לרשות נשיא ארה"ב ג'ורג' וו. בוש 60 יום לאשר או לבטל את ההחלטה.

אנליסטים מיהרו לתאר את ההחלטה כחדשות רעות עבור הצרכנים, וכן בעבור יצרניות מכשירי סלולר כמו מוטורולה וסמסונג, שמכשיריהן כוללים שבבים של קואלקום. חלקם שיערו כי הפסיקה עשויה להביא לעליית מחיריהם של מכשירי ושירותי סלולר במגזר שלרוב רואה זרימה מהירה של מוצרים חדשים לשוק.

"אלו הן חדשות רעות למגזר", אומרת ננסי סטארק, דוברת ורייזון, ומוסיפה כי החברה צפויה להגיש ערעור על ההחלטה ולקרוא לבוש לבטלה. סטארק אמרה כי ורייזון תמשיך להציע את הדגמים הקיימים, אך ציינה כי בעוד שנה, מעטים מהדגמים הנוכחיים עדיין יהיו בשוק. מנכ"ל קואלקום פול ג'ייקובס אמר כי עשרות מיליוני מכשירים יושפעו, אך "אף שאנחנו מאוכזבים מההחלטה, לא צפויה הפרעה לעסקינו בטווח הקרוב".

למרות הפגיעה האפשרית, סגן נשיא ברודקום דיוויד רוזמן אמר כי ההחלטה מוצדקת. "קואלקום היתה למפירת פטנטים סדרתית", הוא אמר. "זוהי אחת מני החלטות משמעותיות רבות נגד החברה", הוסיף. ברודקום דרשה כי כל הטלפונים הכוללים שבבים של קואלקום ייאסרו לשיווק, ולכן ההחלטה מהווה למעשה פשרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully