וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

11.6.2007 / 12:34

מבזק ידיעות סוני יש לנו השבוע. הכנסייה כועסת עליהם, הקונסולה שלהם לא כושלת, והניידת אולי תתעדכן בקרוב

החום מעיק. הוא פוגע בכל חלקי הגוף, מערים על המזגנים ותופס אותנו בבית ובעבודה. באופן אירוני, קיץ ישראלי הוא התקופה בה כולם מצטננים בגלל המעברים התכופים בין מקום ממוזג ללא ממוזג. כתוצאה מכך, הברירה היחידה היא לשבת בבית, לשתות הרבה תה חם ולבלות את הזמן בקריאה או צפייה בתמונות זזות – כל זה בשכיבה, כי קשה לקום.

זה אמנם לא האופי של החדשות ב'שחקן ספסל' השבוע, אבל השורשים הפולניים שלי לא מאפשרים לי לוותר על ההזדמנות להתלונן כשיש לי במה ענפה כמו טור אישי. ואולי דווקא החום כן קשור לכמה מהדברים שקרו השבוע, כי מקור של לפחות אחת מהידיעות חייב להיות מכת חום או שימוש מופרז בסמים. ממנה גם נתחיל.

הכנסייה מתנגדת להתנגדות

הממסד הדתי, לא משנה איזה מהם, בדרך כלל לא ממש מחבב משחקי מחשב אלימים – במיוחד כאלה בהם האלימות היא למטרת בידור גרידא ואינה בעלת אופן חינוכי כלשהו, והכנסייה האנגליקנית איננה יוצאת דופן בעניין הזה. אך משם ועד למה שקרה השבוע, הדרך ארוכה. מסתבר שהכנסייה שוקלת לתבוע את חברת סוני על כך שהיא לא השיגה אישור לשחזר את החלק הפנימי של קתדרלת מנצ'סטר בשביל המשחק Resistance, אשר הושק לפלייסטיישן 3 לפני יותר מחצי שנה.

בסוני הגיבו לטענות האלה בצורה שפויה, אך מתונה למדי. בהודעה רשמית של דובר החברה נאמר ש"חטיבת הבידור האלקטרוני של סוני אירופה מודעת לטענות שהוצגו על ידי בישוף מנצ'סטר ורשויות הכנסייה... וכמובן שאנו לוקחים את הדאגות האלה במלוא הרצינות." אמרו, והוסיפו ש-"אנו מאמינים כי השגנו את כל האישורים הדרושים ליצירת המשחק... Resistance: Fall of Man הוא משחק מדע בדיוני, ולא מבוסס על המציאות".

בעולם הגיוני ושפוי, זה היה מספיק, אבל הבישוף של מנצ'סטר כנראה ממש התעצבן על סוני. הכנסייה לא ממש קיבלה את טענת המפתחים, ועכשיו היא דורשת התנצלות והורדה של כל עותקי המשחק מהמדפים – אחרת העניין יגיע לבית המשפט. למה זה קורה? כי הבישוף חושב שההחלטה להציג את הקתדרלה במשחק היא "מאוד לא אחראית", בגלל ש"ידוע כי למנצ'סטר יש בעיות פשיעה מזויינת". "כשחברת פיתוח גדולה משחזרת את אחת הקתדרלות הגדולות שלנו עם גרפיקה פוטו-ריאליסטית ומעודדת אנשים לערוך בה קרבות עם נשק חם זה לא ייאומן ומאוד לא אחראי" אמר הבישוף. מכת חום, כבר אמרתי?

PS3 כבר לא כושל בן כושל

בחודשים האחרונים לרדת על חברת סוני ועל קונסולת הפלייסטיישן 3 שלה זה עסק מקובל, ומאוד פופולרי. המחיר שלה גבוה, המשחקים לא משהו, הבקר מעאפן, אין תמיכה נורמלית במשחקי PS2... הרשימה הזאת נמשכת, ומשום מה תמיד מתייחסים אל הקונסולה הזאת כאל משהו כושל ולא מוצלח, בייחוד בהשוואה לאקס-בוקס 360 ול-Wii. אל תבינו אותי לא נכון, אני לא בא להגן כאן על המכונה הכה-מגלומנית של חברת סוני, אבל לקרוא לה כושלת כבר אי אפשר.

מסתבר שמאז שהושקה ה-PS3 לפני קצת יותר מחודשיים בשטחי PAL (אירופה, אסיה, אפריקה, אוסטרליה ומזה"ת) הצליחו בסוני למכור יותר ממיליון יחידות של הקונסולה. כשני מיליון כותרים מבית החברה נמכרו גם הם, כש-Resistance בראש הרשימה עם 600,000 יחידות ואחריו Motorstorm עם 500,000. המספרים הללו טובים יותר מהנתונים הן של הפלייסטיישן 1 והן של ה-PS2, כך שהעתיד של סוני לא נראה כל כך עגום. על פי הטבלה של VG Chartz, בסך הכל נמכרו 3.37 מיליון יחידות של הפלייסטיישן 3 ברחבי העולם. בשביל ההשוואה – Wii נמצאת במקום שני עם 7.95 מיליון והאקס-בוקס 360 עדיין בראש הרשימה עם 9.91 מיליון יחידות. חברת ישפאר – הנציגה של סוני בישראל, מסרה לנו כי כ-5000 יחידות של ה-PS3 נשלחו לחנויות ישראל, וכ-90 אחוז מהן כבר נמכרו ללקוחות.

שמועה: PSP 1.5

אם כבר בסוני עסקינן, בלוג הגיימינג Kotaku מדווח על שינויים מתוכננים בקונסולת ה-PSP הניידת של סוני. אמנם מדובר, נכון לעכשיו, רק בשמועה, אך בקוטאקו טוענים שהיא מתבססת על מספר מקורות קרובים לחברת סוני.

אז כן, לא מדובר על PSP 2, אלא רק על שינויים בעיצוב וחומרה של קונסולה המקורית – כמו ה-Nintendo DS וה-DS Lite. הגרסה החדשה של ה-PSP תהיה, כך על פי השמועות, דקה הרבה יותר הודות למסך LED חדש, אשר גם יזלול פחות חשמל. בנוסף, יהיה בה כונן חדש לדיסקים מדגם UMD, אשר צפוי להוריד את זמני הטעינה. מעבר לכך יהיה בקונסולה זכרון מובנה של 8 גיגהבייט, וגם עיצוב הכפתורים ישתנה.

המקורות של קוטאקו מוסרים שבסוני מקווים למכור את הקונסולה החדשה במחיר נמוך יותר מ-170$, והיא תוצג בתערוכת E3 הקרובה. ההשקה עצמה תבוא באוגוסט או ספטמבר.

בסוני סירבו להתייחס לידיעה הזאת, אבל Kotaku הם בלוג מוכר ומבוסס, שלא נוהג להפיץ שמועות שווא. האם הם צדקו גם הפעם? את זה נדע בעוד כחודש, כשה-E3 תפתח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully