וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורנטים בסכנה

11.6.2007 / 12:53

בית משפט בארצות הברית הורה לאתר חיפוש טורנטים Torrentspy למסור מידע על משתמשיו

לאחר שנגמר עידן הנאפסטר והקאזה, התחיל עידן ה-Bittorrent. לא עוד שרתים מרכזיים שמנתבים את תחבורת ה-P2P (Peer to Peer – אדם לרעהו) שלכם, אלא קבצי טורנט שמאפשרים למחשבים ליצור רשת הורדת קבצים בלי עזרה משרת ייעודי. הטורנטים הטיבו עמנו, ככל שמספר האנשים המורידים טורנט עולה, כך עולה גם המהירות כיוון שכל המוריד קובץ גם מעלה אותו למורידים האחרים. כן, אחד השימושים הנרחבים ביותר לפרוטוקול הזה הוא הורדת תוכן לא חוקי, אך מה שאיגוד חברות הסרטים ואיגוד חברות המוסיקה האמריקאיים מנסים לעשות עכשיו כבר מתחיל להפחיד.

לפני יותר משנה, בפברואר 2006, הגיש איגוד חברות הסרטים האמריקאי תביעה נגד מנוע חיפוש הטורנטים Torrentspy ומנועים אחרים, במטרה לחייב אותם לעקוב אחר המשתמשים במנוע החיפוש, וליצור לוגים שמתאמים בין כתובת IP של האנשים לבין החיפושים שנערכים וקבצי הטורנט שמורדים משרתי האתר. לפני כחודש, התקבלה התביעה הזאת, למרות שהיא פוגעת פגיעה אנושה בגלישה האנונימית ברחבי האינטרנט, על ידי מתן האפשרות לחברות שמנסות להגן על עסקיהן לתבוע מנועי חיפוש בשביל לקבל מידע על הרגלי הגולשים והחומר אותו הם מחפשים.

אנשי אתר Torrentspy לא נשארו חייבים, ופרסמו בעמוד הראשי של האתר הודעה ל"חברים של Torrentspy" בה הם טוענים שאין להם שום כוונה לאסוף לוגים של שימוש מחברים. הם אמנם הפסידו במשפט, אך הצליחו לעכב את ביצוע גזר הדין עד הערעור אותו הם מתכוונים להגיש. בכל מקרה, אומרים אנשי טורנטספיי, "אנו מחויבים לפרטיותכם ונלחמים למען הזכויות שלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully