וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

IBM רוכשת את Telelogic

רפאל פוגל

11.6.2007 / 16:29

יבמ תשלם 745 מיליון דולר במזומן תמורת Telelogic השוודית; החברה מפעילה מרכז פיתוח ברחובות

ארבעה ימים בלבד לאחר רכישת חברת Watchfire, הודיעה היום על רכישת חברת תוכנה נוספת. יבמ רוכשת גם את חברת טללוג'יק (Telelogic) משוודיה, בעסקת מזומנים בהיקף של 745 מיליון דולר. טללוג'יק תצורף אותה לחטיבת Rational של יבמ, המספקת כלי פיתוח תוכנה ללקוחות.

טללוג’יק מפעילה מרכז פיתוח ברחובות, לאחר שרכשה את חברת I-Logix הישראלית בשנת 2006.

טללוג'יק מייצרת תוכנה המסייעת למפתחים לתכנן ולבנות מערכות מורכבות במיוחד, דוגמת רדארים של כלי טייס או מערכות ABS בכלי רכב.

כך יכולות חברות בתחום האלקטרוניקה הבידורית להשתמש בטכנולוגיות של יבמ ושל טללוג'יק על מנת לפתח תוכנה לרשת ביתית חכמה, השולטת במערכות הבידור הביתי השונות, במערכות אבטחה, במכשירי חשמל ובתאורה. יצרני רכב ישתמשו בפתרונות הללו על מנת לבנות תוכנה למערכות ניווט.

לטללוג'יק למעלה מ-8,000 לקוחות ברחבי העולם. היא מעסיקה 1,100 עובדים, פועלת ב-22 מדינות, ומניותיה נסחרות בבורסה השוודית.

מכירות החברה הסתכמו ב-208 מיליון דולר בשנת 2006, תוך שהיא רושמת צמיחה של 20% בהשוואה לשנת 2005.

מוצרי טללוג'יק מאפשרים להגדיר, לבנות מודל, לבדוק, לספק ולשלוט בתהליכי הפיתוח של תוכנה המשובצת ומשולבת במערכות מתוחכמות. לקוחותיה ייהנו מהשילוב בין טכנולוגיות תשתית התוכנה והשירותים של יבמ לבין אלה של החברה הנרכשת.

רכישת טללוג'יק היא הרכישה ה-42 של יבמ בתחום התוכנה מאז שנת 2001. יבמ רכשה מאז 60 חברות בסך הכל.

הרכישה הנוכחית היא החמישית בגודלה המתבצעת על ידי חטיבת Rational, מאז נרכשה Rational עצמה על ידי יבמ, ב-2003.

כאמור, רק בשבוע שעבר הודיעה יבמ על רכישת חברת Watchfire - המתמחה בכלי אבטחה ובבדיקות אבטחה בסביבת Web - ועל שילובה העתידי בחטיבת Rational.

יבמ השקיעה קרוב ל-17 מיליארד דולר ברכישת חברות שונות עד היום, מרביתן חברות תוכנה.

הרכישות הבולטות אשתקד היו של FileNet, תמורת 1.6 מיליארד דולר; ISS, תמורת 1.4 מיליארד דולר; Micromuse תמורת 900 מיליון דולר ו-MRO תמורת 700 מיליון דולר.

יו"ר ומנכ"ל יבמ, סאם פלמיסאנו, קבע לפני כשבועיים בפגישה עם אנליסטים כי רכישת חברות תוכנה תמשיך להיות אסטרטגיית מפתח של יבמ בעתיד הקרוב.

יבמ סומכת יותר ויותר על קבוצת התוכנה שלה כעל מנוע צמיחה מרכזי. במפגש האנליסטים האחרון אותו קיימה, חזתה יבמ כי עסקי התוכנה שלה יניבו מחצית מרווחי החברה עד שנת 2010.

הכנסות יבמ בתחום התוכנה עמדו על 18.2 מיליארד דולר בשנת 2006. חטיבת התוכנה היא המגזר הרווחי ביותר של יבמ העולמית, עם תרומה של 40% מהרווח הכללי של החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully