וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל בשחור

11.6.2007 / 17:26

דו"ח של חברת Privacy International נותן לגוגל ציון "נכשל" בשמירה על פרטיות גולשיה

חברת Privacy International פרסמה היום דו"ח ביניים בנושא שמירה על פרטיות גולשים בקרב חברות האינטרנט הגדולות. הדו"ח, אשר מביא את האינפורמציה בצורה תמציתית ובעזרת גרף עם סימולי צבע לכל חברה, העניק את התו השחור, אשר מעיד על "מעקב מקיף אחר צרכנים ויחס עוין לפרטיות" לחברה אחת בלבד – Google.

הדו"ח, שהוכן במשך כחצי שנה, בדק 23 חברות אינטרנט, ביניהן אפל, יאהו, מיקרוסופט, BBC, יוטיוב ו-Livejournal בקטגוריות של איסוף מידע על הגולשים, אכסונו, שקיפות, שירות, אתיקה וכו... כשהוא נותן להן את אחד מ-6 התוים, המתחילים מהתו הירוק (ידידותי ותורם לשמירה על הפרטיות) – אותו אף אחד לא קיבל, ועד לתו השחור אותו קיבלה רק גוגל.
מעניין לראות שמיקרוסופט דורגה לא רק מתחת לגוגל, אלא גם מתחת למתחרה הגדולה שלה – חברת אפל.

מספר ימים לפני יציאת הדו"ח, טוענים ב-Privacy International, החלה גוגל במלחמת הכפשה נגד הארגון והדו"ח, כשהיא מנסה לערער את אמינותו על ידי פנייה לעיתונאים בהאשמות כי הדו"ח והפאנל שהרכיב אותו מוטים כלפי מיקרוסופט, שמעסיקה כיום אחד מ-70 חברי הפאנל. בעקבות זה, פורסם אתמול באתר האינטרנט של PI מכתב פתוח ליו"ר גוגל ובו תשובה פומבית להאשמות הללו.

עם זאת, גם אנשים שלא עובדים בשביל גוגל מפקפקים בדו"ח. האתר SearchEngineLand פרסם ניתוח מעמיק של תוצאות הביניים תוך השוואה של גוגל לחברות שקיבלו ציון "עובר" בדו"ח, רק עם הצגה שונה של הנתונים. אם להאמין לניתוח הזה, לא רק שגוגל לא גרועה יותר בפרמטרים הנתונים, לעיתים היא גם טובה יותר. כך, למשל, בתחום שמירת המידע, מוצא הכותב של הניתוח כי מדיניות שמירת הנתונים של גוגל לא קטסטרופלית ביחס לאתרים אחרים, כפי שמוצג בדו"ח, אלא טובה יותר מזו שלLivejournal ו-Wikipedia.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully