וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הברדלס של אפל נחשף

בארוע המפתחים השנתי של אפל, חשף סטיב ג'ובס פרטים נוספים אודות מערכת ההפעלה הבאה שלו, לאופרד

היום בערב התרחש אחד מהחגים המסורתיים של מעריצי חברת Apple בעולם כולו. המצגת השנתית של החברה בכנס ה-WWDC הנערך בסן פרנסיסקו הינה הזדמנות נפלאה בשביל אנשי אפל להציג את החידושים במוצרי החברה לתקופה הקרובה.

המצגת השנה התחילה מתחום איתו אפל לא כל כך מזוהה – משחקי מחשב. חברת EA, אחת ממפיצות המשחקים הגדולות בעולם הראתה כי פלטפורמת ה-Mac הפכה לחשובה יותר בשביל מפיצי המשחקים, כשהכריזה שארבעה כותרים גדולים אשר הגיעו למחשב האישי יגיעו במהלך חודש יולי הקרוב גם למחשבי מקינטוש. הכותרים המדוברים הם Command and Conquer 3, Need for Speed: Carbon, Battlefield 2142 ומשחק הארי פוטר החדש – Harry Potter and the Order of Phoenix. ההכרזה הזאת היא כנראה רק הסנונית הראשונה, ובקרוב נראה מפיצות גדולות אחרות מתחילות ליישר קו.

לאחר מכן, עלו לבמה אנשי חברת id – האחראית למשחקי Doom ו-Quake, והדגימו את המנוע הגרפי החדש שלהם. לא הרבה ידוע על המנוע הזה, והמצגת אותה הראו באירוע טרם עלתה לרשת, אם כי צפוי שזה יקרה בימים הקרובים וכולנו נוכל להתרשם ממנה. הטכנולוגייה החדשה תוצג גם בתערוכת E3 הקרבה, בתקווה כחלק מהמשחק החדש אותו, כך על פי ההכרזות, מפתחת החברה. להזכירכם, מדובר באנשים שהוציאו משחקים שלמים בשביל להדגים את המנועים הגרפיים החדשניים שלהם, ו-Doom 3 הוא הדוגמה האחרונה לכך.

אחרי המשחקים, הגיעה תקופת החתולים הגדולים, ואת זה לא אני אמרתי אלא סטיב ג'ובס. מערכות ה-Mac OS 10 נקראות, כידוע, על שמם של חתולים גדולים ומגניבים. המערכת הנוכחית, למשל, היא Tiger, אך לא עליה דובר, אלא על Leopard – מערכת ההפעלה החדשה שתושק באוקטובר השנה.

אחד החידושים המרשימים ביותר, לפחות מבחינת האנשים שמתלבטים כיום בין Mac ל-PC, הוא הפיכתה של תוכנת ה-BootCamp המאפשרת להריץ חלונות על מחשבי מק מבוססי מעבדים של אינטל, למובנית בתוך המערכת. מעכשיו ניתן להריץ את שתי המערכות בלי בעיות, עם תמיכה מלאה ב'חלונות' על המק. דבר נוסף שיקל על בעלי ה-PC לעבור הוא תמיכה מובנית ב-Parallels, התוכנה שמאפשרת להריץ חלונות במקביל למק-אוס, אשר גם זוכה לתמיכה מלאה ב-Leopard.

אך החידוש הזה הוא רק אחד מ-10 שהוצגו בנאום. מעבר לכך יש גם המון שיפורים בממשק הגרפי, תוספות שימושיות לממשק החיפוש ולתוכנת ה-iChat (עכשיו ניתן לשתף מסמכים וסרטונים דרך התוכנה), היכולת ליצור ווידג'טים מכל דף דינאמי באינטרנט, ועדכונים ל-.mac המאפשר לסנכרן את המחשב הנייד עם המחשב הביתי דרך רשת האינטרנט בצורה בטוחה. ואם כבר אינטרנט, תוכנת הגיבוי האוטומטי Time Machine שתפעל על ה-Leopard תסנכרן את כל המידע שיש לכם לכונן קשיח נוסף, שרת אינטרנט או באופן אלחוטי לתחנת בסיס של Airport Extreme. "מכונת הזמן" גם מאפשרת לכם לראות את ה"אבולוציה" של הקבצים על המחשב שלכם ולמצוא את המסמכים החשובים לכם. מחיר המערכת החדשה – 129$.

אם קצת נמאס לכם, בהיותכם משתמשי מחשבי חלונות, מהכרזות שלא נוגעות אליכם – הנה באה ההכרזה שרלוונטית גם אליכם. ספארי – דפדפן האינטרנט של אפל, אשר תופס היום כ-5 אחוז משוק המשתמשים, מגיע לחלונות! על כך בידיעה נפרדת.

מה שכחנו? אה, כן, האייפון. באפל חשבו איך להקל על מפתחים ביצירת תוכנות לאייפון, והחליטו שבגלל שהם כבר הכניסו את המנוע של ספארי לתוך הטלפון, אין שום צורך להוציא ערכות פיתוח מיוחדות. כל מי שרוצה ליצור תוכנה ל-iPhone, יכול לעשות אותה בעזרת כלים של Ajax ו-Web 2.0, ולהריץ אותה כאפליקציה על הטלפון, בתוך המנוע של ספארי. האייפון עצמו, כידוע, מגיע ב-29 ביוני לארצות הברית. באשר להגעתו לישראל, שום דבר עוד לא ידוע. להזכירכם, בגרסתו הנוכחית זהו לא טלפון דור שלישי, וחברות הסלולר הישראליות בטח תרצנה לחכות לגרסאת ה-UMTS שתגיע, כנראה, מתישהו בשנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully