וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פימפ מיי מצלמה

ארז בן ארי

12.6.2007 / 12:39

ארז בן ארי רוצה להגיד לכם שקניית המצלמה הדיגיטלית היא רק החלק הראשון של המסע אחרי התמונה המושלמת

מצלמה דיגיטלית היא פריט חובה בכל בית, אבל כידוע לכל חובב גאדג'טים, קניית המצלמה היא רק תחילת הכיף, והמסיבה האמיתית היא לפנק את המצלמה שלכם בכל מיני אביזרים מצ'וכללים. וואלה!מחשבים מגיש: רשימת התוספים שכל אחד צריך...ועוד כמה רק בשביל הכיף...

אור לציון

הדבר השני בחשיבותו כשמצלמים הוא תאורה טובה (הדבר הראשון הוא שתהיה לך מצלמה) ולכן כמעט כל מצלמה כוללת איזשהו פלאש. אבל בינינו, הוא בדרך כלל לא משהו. אפילו הפלאשים שכלול במצלמות DSLR היקרות לא תמיד מספיקים. לכן, הקנייה הראשונה שלכם אחרי המצלמה צריכה להיות פלאש רציני כמו, למשל, סדרת Speedlight של ניקון. פלאש מקצועי כולל את היכולת לשלוט על עוצמת ההבזק, כך שצילום דברים קרובים לא יציף אותם באור, וצילום דברים רחוקים לא ישאיר אותם כהים מדי. פלאש עוד יותר מקצועי כולל יכולת כיוון זווית, וכך אפשר שהאור יוחזר מאובייקט אחר (כמו, למשל, קיר צדדי או תקרה) במקום לפגוע ישירות במצולם. תאורה כזו, מעבר להיותה עדינה ומחמיאה יותר, גם מונעת כתמי-אור מכוערים בתמונה.

פלאש מקצועי דורש "נעל" מיוחדת במצלמה עצמה, אך גם מי שיש לו מצלמה קומפקטית יכול לרכוש מוצר בשם פלאש "סלייב" (Slave), שהוא פלאש נפרד בעל חיישן הגורם לו להבזיק כאשר הוא מזהה הבזק אחר. פלאש כזה מתחבר למצלמה בעזרת מוט-חיבור המתחבר לבורג-החצובה של המצלמה, או פשוט עומד על רגלית בקרבת מקום. בעלי ממון רב יכולים לקנות לעצמם גם מבזק-טבעתי, כמו זה שרואים הרבה בסדרות משטרה. מבזק טבעתי מתחבר למצלמה בקדמת העדשה ומיועד במיוחד לצילום דברים מקרוב. פלאש "רגיל" מאיר את האובייקט המצולם מלמעלה, מה שגורם לתאורה בלתי אחידה בצילום מקרוב, אך פלאש טבעתי מאיר את האובייקט מסביב לעדשה, וזה נראה יותר טוב.

לא לזוז!

הדבר הבא שאתם צריכים הוא חצובה, אמצעי המאפשר להצטלם ביחד עם בני המשפחה (למקומות...היכון..רוץ!) או לצלם תמונות עם חשיפה ארוכה. חצובה היא דבר חשוב לצילומי לילה, וחיוני במיוחד למי שרוצה לצלם באינפרא-אדום (על כך בהמשך). יש חצובות-ענק כבדות במאות שקלים, אך מי שלא רוצה להפוך לבהמת משא יכול לקנות גם חצובת-כיס קטנה וזולה.

חוץ מכל אלה, קיימים גם פתרונות פחות שגרתיים: חצובה בשם גורילה-פוד עם הרגליים הגמישות, למשל, מאפשרות לכרוך אותה מסביב לדברים כמו מסגרת של חלון; פטנט נוסף הוא חצובת-קליפס המאפשרת לנעול את המצלמה כמעט לכל דבר בשטח ולקבל יציבות מרבית. לפני הקנייה חשוב לוודא שלמצלמה שלכם יש בכלל הברגת-חצובה בחלק התחתון שלה, שכן דגמים מסוימים של מצלמות קומפקטיות אינם כוללים את האפשרות.

ואם כבר הזכרנו צילום משפחתי, למה באמת לרוץ? הרבה יותר פשוט לקנות עבור המצלמה שלט-רחוק, ואז להסתדר בניחותא וללחוץ על הכפתור כשמוכנים. לא לכל מצלמה ניתן לקנות שלט, אבל לדגמים האיכותיים יותר קיימת, בדרך כלל, האפשרות ומדובר בתוספת זולה מאוד וחביבה.

נזיד עדשות

עדשות חלופיות הן עזרים יקרים במיוחד, אך חשובים לגיוון יכולת הצילום. אם המצלמה שלכם מגיעה עם עדשת זום סטנדרטית בסדר גודל של 18-55 מ"מ, למשל, תוכלו להרוויח הרבה מעדשת 70-210 מ"מ שתאפשר לכם לצלם דברים מרוחקים. צלמי פאפראצי מקצועיים קונים גם עדשות שמגיעות עד 2000 מ"מ, אך גם לצלם מתחיל חשוב שיהיה משהו שמגיע לפחות עד 200 או אפילו 300 מ"מ. ניתן גם לקנות עדשת עין-דג, אך אלה יקרות, יחסית, ולא תוכלו לעשות איתן הרבה.

פתרון נוסף, זול יותר, הוא לקנות מתאמים. קיים, למשל, מכפיל-עדשה, שהופך זום של 18-55 לזום של 36-110, וזה הרבה יותר זול מלקנות עדשה (אם כי איכות התמונה נפגעת גם היא!). קיים גם מכפיל עין-דג, שיהפוך את העדשה הסטנדרטית שלך ל – 9-28 מ"מ. למצלמות הקומפקטיות, אפשרות החלפת העדשות מצומצמת, אך גם להן יש לפעמים עדשות-תוספת המתלבשות בחזית העדשה הרגילה ומוסיפות לה הגדלה או אפקט-עין דג. במקרה כזה חובה שהתוספת תתאים בדיוק ולכן חשוב לוודא שמדובר בתוסף שתוכנן במיוחד למצלמה שלכם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

את מסננת אותי

בתקופת הצילום האנלוגי, כל צלם היה מסתובב עם חפיסת מסננים שאפשרו ליצור אפקטים מרשימים בצילום, אך כיום, כשלכל אחד יש תוכנות לעריכת תמונות, זה כמעט מיותר. שני פילטרים שבכל זאת היינו ממליצים לרכוש הם פילטר-מקטב (Polarizer), אשר מסוגל לצמצם כניסת אור מקוטב לעדשה וכך ליצור תמונה "נקייה" יותר כאשר מדובר באובייקט מבריק. צילום מכונית, למשל, ימנע מהאור המשתקף מחמוקי המכונית להופיע בתמונה. פילטר נוסף שכמעט כולם קונים הוא פילטר UV שתפקידו הרשמי הוא לסנן קרני אולטרא-סגול, אך תפקידו המעשי הוא להגן על העדשה מכניסת אבק או משריטות.

למצלמות קומפקטיות בדרך כלל אין הברגה המאפשרת להצמיד פילטרים, אך פילטר מקטב כדאי לקנות בכל זאת, ואז פשוט להחזיק אותו ביד לפני העדשה כאשר צריך אותו. פילטר פופולארי הוא זה לצילום אינפרא אדום, שהיא טכניקה מעניינת ליצירת תמונות-נוף מרהיבות.
.

זיכרון גורלי

עם כרטיסי הזיכרון הענקיים של היום, כמעט ולא קורה שהכרטיס מתמלא לפני שמגיעה ההזדמנות להגיע למחשב ולרוקן אותו, אבל לנסיעות ארוכות לא יזיק שיהיה עוד כרטיס אחד "ספייר". דבר נוסף שיכול לעזור הוא קורא כרטיסי זיכרון, אשר יאפשר לכם להתחבר לכל מחשב בשטח ולהוריד אליו את התמונות. היתרון הוא שקורא-כרטיסים קומפקטי קטן מהכבל המקורי שמגיע עם המצלמה, וגם פשוט יותר לתפעול כיוון שחיבור מצלמה באמצעות כבל מחייב לפעמים התקנת דרייבר.

אם כבר יש לכם כרטיס זיכרון, בדקו את המהירות שלו – היא בדרך כלל מצויינת על הכרטיס עצמו. מצלמות רבות מאפשרות לצלם צילומים רבים ברצף, אבל רק אם הזיכרון עצמו מהיר מספיק בשביל לקלוט את התמונות בקצב הרצוי, וגם צילום וידאו איכותי מצריך כרטיס מהיר. אם שתי המטרות הללו חשובות לכם, אפשר בהחלט לשקול להחליף זיכרון איטי במהיר.

תארוז לי לדרך

עכשיו, כשאגרנו את כל החלקים, צריך לארוז הכל למשלוח. הרי לא תצאו לסיני עם כל הציוד בשקיות, נכון? תיק איכותי למצלמה הוא דבר לא טריוויאלי; התיק צריך להיות מרופד היטב, להכיל תאים רבים הניתנים להתאמה ולהיות נוח לנשיאה. אם אתם מצפים להשיג את כל זה בזול, יש לנו הפתעה בשבילכם: תיק מצלמה רציני צפוי לתת נגיסה במשכורת שלכם – כמה מאות שקלים. אבל זוהי השקעה משתלמת, כי הרי תיק שאינו איכותי ונוח עלול להזיק או לא להגן כראוי על הציוד היקר או על הגב שלכם. אם אפשר, רצוי שהתיק יהיה גם אטום למים, או לפחות עמיד בפני טפטוף.

ואם כבר במים עסקינן, פינוק נוסף שאפשר לקנות למצלמה הוא מארז לצילום תת מימי. מארזים כאלה יקרים מאוד, אבל חוויית הצילום מתחת למים היא מדהימה, אפילו אם אתם לא צוללנים רציניים. בחוף אקווה-ספורט באילת, למשל, סלע-משה לבדו יספק לכם שעות רבות של צילום מענג בעומק שאינו מחייב צלילה. מארזים תת מימיים קיימים גם עבור מצלמות קומפקטיות, אך דורשים התאמה מושלמת למצלמה ולכן קשה לאתר את הדגם המדויק בחנויות. פטנט נוסף הוא מארז אחיד לצילום תת מימי, שהוא למעשה שקית פלסטיק בעלת מנגנון אטימה מיוחד, אליה אפשר לדחוף כמעט כל מצלמה קומפקטית. בין אם בחרתם מארז מקצועי או שקית, חשוב לבדוק אותו/ה היטב לפני הכניסה למים כדי לוודא שלא נגיע לטוטל לוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully