וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוטיוב לוקחת טביעות אצבע

אתר הסרטונים הפופולרי מפתח טכנולוגייה שתאפשר לזהות חומרים שמפרים זכויות יוצרים של ענקיות המדיה

האתר יוטיוב, אשר השיק לפני מספר ימים את הממשק החדש שלו, מנסה כעת לשפר לא רק את חווית המשתמש אלא גם את היחס של חברות המדיה הגדולות כלפי האתר. כידוע, לא מעט סרטונים שמפרים זכויות יוצרים מועלים ל-YouTube מדי יום, וחברת וויאקום כבר תבעה את האתר ואת חברת גוגל שרכשה אותו בסכום של כמיליארד דולרים לפני מספר חודשים, על הפרות של זכויותיה.

הניסיון להימנע מתביעות דומות בעתיד מגיע בדמות טכנולוגיה חדשה שפותחה על ידי מהנדסי גוגל בשיתוף עם שני תאגידי מדיה ענקיים – וורנר ודיסני. הטכנולוגיה תנסה להוציא מהסרטונים שמועלים ל-YouTube "טביעות אצבע" וירטואליות שתעזורנה לזהות את מקור הוידאו. טכנולוגיה דומה המזהה רצועות קוליות פותחה על ידי גוגל בשביל חברות התקליטים, ונמצאת בניסוי מאז תחילת השנה.

אם הם יתבררו כאפקטיביים, יופצו הכלים לזיהוי חומר מוגן לחברות המדיה המעונינות, אשר תוכלנה לזהות אילו מהחומרים באתר שייכים לה ולא הועלו באופן חוקי. במקרה של זיהוי, תוכלנה החברות לבקש מיוטיוב להוריד את הסרטונים, או להשאיר אותם בתמורה לחלק מהרווחים מפרסום בדף הסרטון.

אם תבחרנה החברות באפשרות השנייה, תהייה זו חשיבה מתקדמת למדי בנושא התאמת זכויות יוצרים לעידן הדיגיטלי. קלות של שיתוף המידע ברשת גורמת כרגע לאי נוחות בקרב תאגידי המדיה, אשר מאבדים את מקור הרווח ממכירות ופרסומות בטלוויזיה לשיתוף מקוון "פיראטי". אם הן תוכלנה להרוויח גם מהפצת חומריהן בחינם, אולי נראה סוף לרדיפה של אנשים פרטיים ותוכנות של שיתוף קבצים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully