וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת: סמסונג SGH-Z370

לא לעיתים קרובות נפגש איש רחב כמו דניס ויטצ'בסקי עם טלפון סלולרי דק כמו Z370 של סמסונג. אין קנאה, רק ביקורת

חברת סמסונג לא מוכרת במחוזותנו כיצרנית טלפונים סלולריים איכותיים, אבל זו לא אשמתה הבלעדית. נכון, הם מייצרים טלפונים גרועים מאוד, אבל לא רק – יש לה, לחברה הקוריאנית ענקית גם דגמים משוכללים ומגניבים, שעד כה כמעט ולא מצאו את דרכם לארץ ביבוא סדיר. אפשר לבכות את הזמן שאבד, לדפוק את הראש בקיר ולשאול "למה? למה? למה?", אך עדיף להסתכל אל העתיד, ולהבין כי נכון לעכשיו, מסתובב בישראל לפחות דגם אחד מגניב למדי מבית סמסונג – SGH-Z370, או בשמו המגניב יותר, The ultra edition 8.4.

המספר שבשם הטלפון – 8.4, הוא לא משהו שרירותי, אלא נתון משמעותי בעיצובו של הסלולרי הזה. 8.4 מילימטר זה העובי שלו, וכשהושק באירופה ב-2006 לא לחינם קראו לו "הטלפון הדק ביותר בדור השלישי". כמה דק הוא? מספיק בשביל שאפחד לגעת בו עם הידיים הגדולות והשמאליות שלי, פן יישבר. כשכן ניסיתי להפעיל על הטלפון הזה מעט כוח – אתם יודעים, בשביל להבין כמה עמיד יכול להיות סלולרי דק כל כך – גיליתי שלמרות המראה החיצוני, החומרים כאן איכותיים למדי, והוא אפילו לא הוציא צליל של כאב פלסטי. זה לא מפליא, ה-8.4 הוא לא הטלפון הכי דק בסדרת Ultra, קודמו בתפקיד פעל אמנם רק בדור השני, אבל עוביו היה 6.9 מילימטר בלבד, וגם הוא לא נשבר בקלות יתרה.

הדעות על מארז המכשיר הזה חלוקות. מצד אחד, יש שיתלהבו מהיותו דק, מהמסך הבהיר (והוא באמת מאוד בהיר) והמקשים הגדולים יחסית, ומנגד תעמודנה קבוצה מכובדת של אנשים החושבים שה-Z370 נראה לגמרי, אבל לגמרי כמו מחשבון בית ספר. בתקופה בה הטלפון הסלולרי הוא אביזר סטטוס ותכשיט לא פחות ממכשיר פונקציונלי, הדמיון הזה למחשבון יכול להרתיע את חלקנו. את האחרים, כאמור, הוא דווקא ימשוך.

טוב, מספיק לדבר על האריזה החיצונית, בואו ונראה מה יש לנו כאן מבחינת השימושיות: את דור 3 כבר הזכרנו. מעבר לכך, יש בטלפון הזה מצלמת 2 מגה-פיקסל בגב המכשיר ומצלמת VGA בצד הקדמי בשביל שיחות וידאו, חריץ הרחבה של MicroSD (משהו שלא ראינו בדגמים הדקים יותר), תמיכה ב-A2DP וממשק עברי מלא.

נתחיל, כרגיל, מציונים לשבח, ולא מעט כאלה מגיעים ל-Z370, גם אם מתעלמים מהמבנה. הממשק – אחת הבעיות הגדולות של סמסונג מאז ומעולם, מגיע בטלפון הזה בגרסה לא רעה בכלל. אפילו אני, חסיד מובהק של מכשירי נוקיה ומערכת ההפעלה סימביאן, הצלחתי לתפעל את המכשיר הזה בקלות יחסית. בסך הכל, מדובר בשיפורים קוסמטיים ושדרוגים לממשק הסטנדרטי של החברה. באשר לכפתורים ייעודיים - לא תמצאו כאן כפתורי שליטה בנגן, אבל כפתור הקלטה ששולט במצלמהרשמקול דווקא יש.

אם כבר בנגן עסקינן, הרמקול של הטלפון הזה הצליח להפתיע אותי לטובה. הוא חזק מאוד, ויצליח לעצבן גם את האנשים שיושבים בקדמת האוטובוס כשכולירעות לא מתחשבים יושבים להם בספסל האחורי ושומעים אבי ביטר בלי לחשוב בכלל שמישהו כאן קם בבוקר עם מיגרנה ומדוכא מספיק גם בלי לשמוע שאדם לאדם זאב (ווף ווף ווף). אהם, מצטער, הייתי צריך להוציא את זה החוצה.

אבל לא מצויין

למרות ההתרשמות הטובה-יחסית מה-Z370, הוא לא חף ממגרעות, כשאחת מהן מעצבנת במיוחד, ומאוד בולטת לעין. כשרק קיבלתי את הסלולרי הזה, שמתי אותו בהטענה והתחלתי לחפש את המקום אליו מחברים את האוזניה החוטית או כבל USB. הסיבה לכך שלא מצאתי היא שכל אלה נמצאים באותו מקום והינם, בעצם, אותו חריץ. אני מבין את החשיבות שבלחסוך מקום כשאתה מתחרה על תואר "הדק ביותר", אבל הפשרה הזאת מעצבנת במיוחד. לפחות יש לחריץ הזה מכסה קשיח שלא מתנתק בקלות, אבל זו לא נחמה גדולה

פשרה נוספת, קוסמטית יותר אך גם מסוכנת יותר, היא היעדר מכסה לעדשה של מצלמת 2 מגה-פיקסל בגבו של המכשיר. אם אתם מהאנשים שזורקים את הסלולרי שלהם לתיק בלי לחשוב אילו עוד דברים יש בו, תוכלו למצוא את עצמכם עם טלפון בעל עדשה שרוטה מהר מאוד.

בסך הכל, בהחלטה האם לקנות או לא לקנות את הטלפון הזה אתם צריכים להסתמך בעיקר על עיצובים סטייליסטיים. אם העובי שלו מרשים אתכם, ולדעתכם ירשים גם את הסובבים, תוכלו להתמודד גם עם החסרונות שלו. כל שאר החלקים בו לא מעוררים רגשות עזים, לטוב ולרע, ולפעמים זה מספיק.

ניתן להשיג את המכשיר ברשת סלקום, כשמחירו נכון לעכשיו הוא 27.45 ש"ח לחודש אם משלמים ב-36 תשלומים, במסגרת מבצע המכר הנוכחי שלהם - "חצי מחיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully