וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקירה: סמסונג NV3

ארז בן ארי

15.6.2007 / 15:50

המצלמה של סמסונג מגיעה לארץ באיחור, אבל היא יפה ומעוצבת. האם היא גם שווה משהו?

סמסונג מוכרת בישראל בעיקר כיצרנית של טלפונים סלולריים, אך החברה מייצרת מגוון אדיר של מוצרי חשמל ואלקטרוניקה אחרים, החל ממדפסות ועד מקררים. המצלמות הדיגיטליות שלהם אינן נפוצות בישראל, אך לאחרונה הגיעו כמה דגמים חדשים ומעניינים לשוק. דגם NV3 מעוצב בצורה דקה ויפה, אך האם הוא שווה את המחיר?

תכונות מפתח

דגם NV3 הוא ניסיון שיווקי נועז מצד סמסונג. המצלמה משווקת כמעין מכשיר מולטימדיה כללי – היא מציעה לא רק לצלם תמונות אלא גם להקרין סרטים ולהשמיע קבצי mp3 (וכוללת זוג אוזניות סטריאו). מלבד זאת מציעה המצלמה הפרדה של 7 מגה-פיקסל, זום סטנדרטי של X3 ומסך איכותי בגודל 2.5 אינצ'. האטרקציה העיקרית היא העיצוב, שהוא חלק, מודרני ומושך מאוד, בגוון שחור-מט ועם כפתור הדלקה המואר בצבע כחול מרשים. המצלמה מציעה גם מצב צילום מיוחד נגד ידיים רועדות אך לא כוללת מצב צילום-מהיר, שכלול בימינו ברוב המצלמות.

אחיזה וממשק

המצלמה היא קטנה ויפה, ונכנסת בקלות לכל כיס, ואנחנו אוהבים מצלמות קומפקטיות. גם הממשק שלה יפה ומושך את העין, אך פחות אהבנו את סידור הכפתורים. בחלקה העליון של המצלמה יש שתי בליטות, ככל הנראה למטרה עיצובית, אך למי שרגיל שכפתור-הצילום נמצא בצד ימין זה קצת מבלבל בהתחלה ומצאנו את עצמנו כמה פעמים מנסים ללחוץ על הבליטה במקום על כפתור הצילום. מה שהפריע לנו במיוחד הוא איטיותה של ה-NV3. המצלמה נדלקת לאט, מגיבה לאט לכפתור הצילום, ומייבשת את הצלם בהמתנה לצילום הבא. לא ברור לנו איך סמסונג פיספסו דבר כל כך חשוב, אך אין ספק שיש פה בעיה, וכבר לפני שנים ראינו דגמים מהירים בהרבה. גם מצב צילום-רציף שיש במצלמה עובד לאט מאוד ולא נוח לשימוש.

איכות תמונה

להבדיל מיצרנים אחרים שקונים את העדשות מחברות המתמחות באופטיקה, סמסונג משתמשים בעדשה שלהם, והתמונה המתקבלת אינה מרשימה במיוחד. רוב המשתמשים לא יבחינו בהבדל, אך התמונה חשוכה מעט והחדות לוקה בחסר. באזורים חשוכים של התמונה האיכות הבינונית מורגשת היטב וגם הפלאש לא ממש פותר את הבעיה. מנגנון ייצוב התמונה פועל בצורה שונה מהמקובל – לחיצה על כפתור הצילום מבצע "לכידה" של כשנייה, ואז מנגנון דיגיטלי מנסה להפיק תמונה יציבה מכך. מדובר בתהליך איטי ומעצבן, וגרוע מזה – לא אפקטיבי. ניסינו מגוון מצבים שבהם תמונה יוצאת מטושטשת, כמו צילום בעמידה ובזום מקסימלי, והתמונה בכל מקרה יוצאת מטושטשת ומרוחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אביזרים ותוספות

במקום לצרף למצלמה כרטיס זיכרון, בחרו בחברה לשלב במצלמה זיכרון פנימי, אך הוא בנפח של 15 מגה, שמספיק ל-4 תמונות בלבד. הוצאת מאה שקל נוספים על כרטיס זה לא סוף העולם, אבל תמורת מחיר גבוה כל כך, היינו מצפים גם ליותר זיכרון, וגם לנרתיק. המדריך למשתמש הוא בשבע שפות, אך עברית היא לא אחת מהן, להפתעתנו. יתרון בתחום התוספות הוא במערכת ההטענה, המבוססת USB ולכן אפשר להטעין את המצלמה ישירות מהמחשב בלי לבזבז שקע מיותר. זה גם מאפשר להטעין את המצלמה בכל מקום פשוט על ידי חיבורה למחשב. הסוללה במצלמה היא סוללת ליתיום המספיקה לכ-200 תמונות, נתון שאינו מרשים במיוחד. גם האזנה למוסיקה או צפייה בסרטים ישחטו את הסוללה מהר למדי.

סיכום

סמסונג בונים על העובדה שאנשים נמשכים למוצרים שעושים הרבה דברים, אבל למען האמת, כל מצלמה דיגיטלית מסוגלת להקרין סרטונים, אם שמים בכרטיס הזיכרון קבצים בפורמט שהיא "מכירה", כך שלמעשה אין פה חידוש ממש מהפכני, שלא לדבר על כך שלראות סרטים על מסך 2.5 אינצ' הוא דבר בעייתי מלכתחילה. בתור מצלמה, ה – NV3 אינה מציעה תכונות בולטות, ותכונות הצילום הבסיסיות שלה נעות בין "נסבל" ל – "מעצבן". אם מוסיפים למשוואה את תג המחיר הגבוה שלה – 1700 ש"ח, התוצאה המתקבלת היא שלילית למדי. המצלמה יפה, אבל יש בשוק הרבה דגמים זולים יותר, משוכללים יותר וסימפטיים יותר. גזר הדין: חפשו משהו אחר.

מפרט טכני

הפרדה: 7 מגה פיקסל (3072 X 2304 פיקסל)
זום: אופטי X3 (מקביל ל – 38-114), דיגיטלי X5
מסך: 2.5 אינצ', 230,000 פיקסל.
סוללות: ליתיום נטענת.
זיכרון: SD, לא כלול. פנימי: 15 מגה.
מאקרו: 5 סנטימטר.
גודל: 94 X 56 X 18 מ"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully