וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכנה המשותף בין ביל וסטיב

דידי חנוך

18.6.2007 / 10:24

לפעמים נראה שביל גייטס וסטיב ג'ובס רואים מולם רק זה את זה. ימים יגידו האם הגישה הזאת תתנקם בהם

בכנס AllThingsDigital שנערך לאחרונה נרשמה הרמוניה מוחלטת על הבמה בראיון המשותף עם סטיב ג'ובס וביל גייטס. שני הטייקונים דיברו על היכרותם הארוכה ונראו כשותפים לדרך יותר מאשר כיריבים. אין ספק שגייטס וג'ובס הם אכן יריבים, אבל יש בין השניים דבר אחד משותף.

גייטס וג'ובס, כך נראה לעיתים, לא רואים בשוק אף אחד פרט לשני. זה בולט יותר אצל ג'ובס, שנראה לעיתים כמי שאינו מודע לכך שיש מתחרים מעבר למיקרוסופט, אבל גם גייטס ואנשיו סובלים מאותו הסינדרום בשווקים מסוימים.

בכתבה של סוכנות IDG שהתפרסמה אתמול ב-The Marker נכתב אודות הכעס במוזילה על שקופית שג'ובס הציג בנאומו בכנס המפתחים השנתי של אפל. השקופית היתה של עתיד שוק הדפדפנים, והיא כללה את אקספלורר עם 75% ואת ספארי עם 25%. פיירפוקס של מוזילה, שתופס כעת 15 אחוז מהשוק לעומת 2 אחוז של ספארי, לא הופיע בשקף.

בכתבה, הגיב סמנכ"ל התפעול של מוזילה, ג'ון לילי, במילים הבאות: "ראיית עולם זו, אליה זכינו להצצה בזכות הדברים של ג'ובס, מסגירה את הדרך שבה הם חושבים. זו חשיבה מיושנת, תאגידית ומוכוונת מונופולים, שאינה מתאימה לעולם האינטרנט. אחת לזמן מה, ג'ובס משחרר הצהרה שמסגירה את העובדה שיש לו ראייה מעוותת של המציאות במקרה הטוב, או כוונה מפורשת להעביר חלקים גדלים והולכים של העולם לשליטתו, במקרה הרע".

מצידה של מיקרוסופט, בלטה אותה ההשקפה בנאום בכנס CES, שבו דיברו אנשי החברה על שוק הנגנים. מי שהיה מתרשם רק מדבריו של רובי באך, מנכ"ל חטיבת הבידור והמכשירים של מיקרוסופט, עשוי היה לחשוב ששוק הנגנים מכיל שתי חברות: אפל השליטה, ומיקרוסופט במקום השני. סנדיסק, שביססה לעצמה מקום שני ברור בשוק הנגנים, לא הוזכרה כלל.

יותר מכל בולט העניין בשוק הסלולרי. דבריו של סטיב ג'ובס על הטכנולוגיה בעולם הסלולר נותנת את הרושם שהאיש מעולם לא ראה סלולרי שלא יוצר על ידי מוטורולה. לסוני אריקסון יש מכשירים עם מסך מגע, ולנוקיה יש מכשירים שניחנו בכל הדברים שנראה שג'ובס סבור שאינם קיימים בעולם הסלולר: ממשק אלגנטי, תכונות מתקדמות, דפדפן אינטרנט מלא.

אנחנו יודעים שגו'בס מודע לקיומה של נוקיה. הדפדפן שנמצא במכשירים המתקדמים של החברה הפינית מבוסס ישירות על ספארי ופותח בשיתוף פעולה עם אפל. במידה רבה, זה אותו הדפדפן שצפוי להימצא באייפון, פרט לכך שהדפדפן באייפון תומך ב-Ajax. אבל זה לא מנוע ממנו להתעלם במופגן מהעובדה הזאת.

מעבר לכך שהם נוטים לראות בעיקר זה את זה, גייטס וג'ובס נוטים לדבר כאילו אין בעולם קוד חופשי. בנאומים בנוגע למערכת ההפעלה חלונות Mobile, נוהג גייטס להשוות את הצלחתה למכשירי הבלאקברי של חברת RIM. מערכות ההפעלה הסימביאניות, הפופולריות בהרבה מאלה של מיקרוסופט ושל RIM, לא מוזכרות כלל.

ימים יגידו האם לילי צודק, וגישתם של ג'ובס ושל גייטס אכן אינה מותאמת לעידן בו אנו חיים כיום. השלב הבא של המבחן יתחיל ב-29 ביוני, עם השקת האייפון בארצות הברית. אבל השוק האמריקאי מפגר במידה משמעותית אחר אירופה ואסיה בכל הנוגע לטכנולוגיה סלולרית. בשוק הסלולרי, המבחן האמיתי יגיע ככל הנראה מתישהו בשנה הבאה, כשהטלפון של גייטס יושק מחוץ לארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully