וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

18.6.2007 / 15:52

הפעם שחקן ספסל במהדורת 'סוני מסכנה'. חלק מזה באשמתה, חלק לא, אבל המצב מדאיג

ההתחממות הגלובלית ממשיכה להכות בתעשיית המשחקים, שמתחרפנת – כנראה – לנוכח נבואות הזעם של ניצן הורוביץ. יום אחרי יום אנחנו מקבלים ידיעות אותן אי אפשר להסביר באמצעים רציונליים, ואם נתעלם לרגע מאפשרות קיומו של כוח עליון – מה שנשאר זה רק החום והקרינה המטמטמת שמגיעה דרך החור באוזון.

כנסיית השכל?

הנפגעים הראשיים מהקרינה השבוע הם הכנסייה האנגליקנית וחברת סוני, שהצליחה להידפק פעמיים. בשבוע שעבר דיווחנו כאן על הזעם אותו עורר המשחק Resistance: Fall of Man בקרב אנשי הכנסייה של מנצ'סטר, לאחר שהם גילו כי אחד מקרבות היריות של המשחק מתרחש בקתדרלת מנצ'סטר המפורסמת. אהם התעלמו באופן בוטה ומטופש למדי מכך שזהו משחק מד"בי והמטרה הסופית של קרב היריות היא לשחרר את אירופה מעול הצורר המותנטי, והתמקדו בכך שחברת Insomniac הכניסה קרב יריות לדגם של הקתדרלה. זה, לטענת בכירי הכנסייה האנגליקנית, מעודד אנשים לירות בתוך מקומות דתיים, וכיוון שבמנצ'סטר יש בעיית נשק, אז בכלל כל המצב זוועתי.

חברת סוני החליטה לא לריב עם מוסד דתי, ושלחה התנצלות, יחד עם ההצעה להפגיש נציגי החברה עם נציגי הכנסייה בשביל לגשר על הפערים ולהביא לפיוס המלווה בדמעות שמחה. הכנסייה קיבלה את ההתנצלות, אבל באופן חלקי ביותר. מסתבר שהם לא רצו רק התנצלות, אלא גם "תרומה נכבדת"... למטרות טובות של חינוך הנוער, כמובן. אם הם יקבלו את הכסף, מעניין אם הם ילמדו את הנוער להבדיל בין יצירות מדע בדיוני לבין דברים אמיתיים.

אסונות של סוני

עוד לפני שהגיעה קונסולת הפלייסטיישן 3 למדפי החנויות, רחשו שמועות כי חברת סוני לא מאמינה בהיותם של משחקים אקסקלוסיביים מקדם מכירות גדול, ולא מתפתה לשלם למפתחים סכומי עתק בשביל שהמשחקים החמים יהיו בלעדיים לקונסולה החדשה.

בהתחלה הם איבדו את אחד המשחקים הפופולריים ביותר לפלייסטיישן 2 – Grand Theft Auto, כשחברת 'טייק 2' הכריזה כי המשחק החדש בסדרה יגיע גם לאקס-בוקס 360. לאחר מכן, הגיע תורו של Assassin’s Creed, וגם הבלעדיות של כותר ה'מטאל גיר סוליד' הבא מוטלת בספק.

אך בואו ונחזור ל-GTA IV. שתי הקונסולות – Xbox 360 ו-PS3 היו אמורות לקבל אותו בסתיו השנה, עם תוכן אפיזודי שהיה אמור להתחיל לטפטף ב-2008 ולהאריך את חיי המשחק. לפני מספר חודשים התחלנו לשמוע כי התוכן יהיה שונה בשביל כל קונסולה – בשורת איוב למעריצים שרוצים להניח את ידיהם על כל מוצר GTA, אבל היום יכולים המעריצים הללו להתעודד. לא, הם לא צריכים לקנות שתי קונסולות בשביל הגישה לתוכן הנוסף, רק אחת תספיק – האקס-בוקס 360. כן, מסתבר שסוני לא הצליחו לשמור אפילו על התוכן האפיזודי של הסדרה המזוהה כל כך עם קונסולת הפלייסטיישן.

רוצים לדעת כמה שילמה חברת מיקרוסופט תמורת הבלעדיות? בלוג המשחקים Kotaku מדווח כי בשיחת וועידה עם המשקיעים, גילו אנשי Take 2 שמיקרוסופט שילמה 50 מיליוני דולרים על שתי חבילות, כשהראשונה מהן תגיע במרץ 2008. סכום מכובד מאוד, הייתי אומר.

אך לא הכל אבוד – דו"ח למשקיעים אותו הוציאה חברת Take 2 מראה שלפחות כותר אחד מבית רוקסטאר נשאר (לפחות לרגעים אלה) בלעדי לפלייסטיישן 3. מדובר ב-LA Noire המסקרן, המתרחש בלוס אנג'לס של שנות ה-40. מעבר לכך, אין פרטים על המשחק החדש, שצפוי לצאת ב-2008, ובהחלט עלול לאבד את האקסקלוסיביות שלו עד אז.

בראיון לעיתון ה-Financial Times מודה מנכ"ל חברת סוני העולמית האוורד סטרינגר כי הוא מודע לבעיות של קונסולת המשחקים החדשה ובעיקר מסכים כי מחירה גבוה מדי. בסוני, כך אומר סטרינגר בראיון ל-FT, מתכוונים להוריד את מחיר ה-Playstation 3 – הקונסולה היקרה ביותר בדור השביעי, ואולי לאזן בכך את הכוחות בשדה הקרב בו נלחמות סוני, מיקרוסופט ונינטנדו אחת בשניה על השליטה בנו.

  • עוד באותו נושא:
  • סוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully