וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו מחליפים את הסמל

דידי חנוך

19.6.2007 / 3:43

טרי סמל, מנכ"ל ויו"ר חברת יאהו, התפטר ויוחלף על ידי ג'רי יאנג, אחד ממייסדי החברה. סוזן דקר מונתה לנשיאה

טרי סמל, שעמד בשש השנים האחרונות בראש ענקית האינטרנט יאהו, התפטר ביום ב' השבוע, ויוחלף באופן מיידי על ידי ג'רי יאנג, ממייסדי החברה. סמל יישאר לעת עתה בתפקיד יו"ר החברה, אך התפקיד לא יהיה תפקיד ביצועי. סוזן דקר, שמונתה לפני זמן לא רב לראש חטיבת הפרסום החדשה של החברה, מונתה לנשיאת החברה.

ההתפטרות באה לאחר ישיבת בעלי מניות סוערת בשבוע שעבר, שבה הביעו כמה מבעלי המניות חוסר שביעות רצון מתפקודו של סמל וממשכורתו הגבוהה לאור השנה הפיננסית הקשה שעברה על יאהו.

בהודעה בבלוג של יאהו החמיא המנכ"ל הנכנס לסמל וכתב שהאחרון אחראי לצמיחה העצומה של יאהו במשך שנותיו בתפקיד. יאנג גם פרס בקצרה את מה שהגדיר כחזון המשותף שלו ושל דקר לעתידה של יאהו:

"מה הוא החזון הזה? יאהו שפועלת במהירות, צלילות ומשמעת. יאהו שמגבירה את המיקוד שלה בהבדלת המוצרים שלה ומשקיעה ביצירתיות וחדשנות. יאהו שיודעת להפיק מונטיזציה טובה יותר מהקהל שלה. יאהו שכשרונה הגדול מגוייס להתמודדות עם האתגרים שעומדים בפניה. ויאהו שממוקדת יותר במה שחשוב למשתמשים שלה, ללקוחות שלה ולעובדיה".

פרשנות

בשנים האחרונות איבדה יאהו מעוצמתה ומעמדה לטובת גוגל ומיקרוסופט, ולאחרונה גם מייספייס. סמל, שידע לייצב את החברה בעקבות התפוצצות הבועה, לא השכיל למנף את מעמדה של יאהו ברשת לצמיחה המקבילה לזו של מתחרותיה, והחברה איבדה נתח משמעותי מהכנסות הפרסום שלה לאחרונה.

עם זאת, מדובר עדיין בחברה עם נכסים אדירים, שממוקמת היטב במספר שווקי מפתח. בתחום הסלולרי, יאהו פעילה יותר מכל חברת אינטרנט גדולה בפיתוח תוכן והתאמת אפליקציות לפלטפורמה האינטרנטית שצפויה לצמוח מהר מאד בשנים הקרובות.

יאהו נמצאת כעת בזמן קריטי בקיומה. ניהול נכון יכול להחזיר אותה לעמדה הדומיננטית בה החזיקה בעבר. צעדים שגויים עשויים להפוך אותה - במקרה הטוב - לרכישה עתידית של מיקרוסופט. בכל מקרה, אין ספק שעזיבתו של סמל בעת הזאת טובה לחברה, ומהווה צעד ראשון טוב בדרך לקמבאק אפשרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully